Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Was goed te doen vanmorgen op Harderwijk , lag er goed bij , op een enkel klein stukje .. :)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Deze week is de graafmachine op route Harderwijk. De slechte stukken worden eindelijk opgeknapt. Het weer is wel erg slecht dus hopelijk blijven de mensen een beetje weg maar het moet ingereden worden en dan kan de onderhoudsploeg het bijwerken.
Het gaat nog een keer wat worden. :D
"This species has amused itself to death"
Jhborgers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 29 oktober 2019, 11:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem 1 27,5 2019

Iemand een idee hoe de routes erbij liggen? Te doen of liever vermijden?
MTB DOC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: di 4 september 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic Pro SRAM Eagle AXS/Racer: Specialized New Tarmac S-Works, SRAM 22 spd
Contacteer:

Jhborgers schreef: ma 6 december 2021, 23:33 Iemand een idee hoe de routes erbij liggen? Te doen of liever vermijden?
Gisteren de Harderwijk route gereden. Viel me toch een beetje tegen qua modder en nattigheid, op sommige gedeeltes. Het is echter niet alleen maar modderrijden of een modderbad. Aangename verrassing was het nieuwe stukje en het onlangs uitgevoerde onderhoud op één van de slechtste stukken van de route (tussen het Beekhuizerzand en de omleiding via het fietspad).

Dank aan de vrijwilligers voor het uitgevoerde onderhoud! :-q
Laatst gewijzigd door MTB DOC op di 7 december 2021, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik moet ook bekennen dat de reparaties goed uitgevoerd lijken en hoop dat het een beetje bestand blijft tegen het intensieve gebruik.

De kammetjes zijn helaas wel helemaal aan barrels, lijkt mij dat deze ook niet meer in de vaste route worden opgenomen :((
Just do Ti, or did i die?
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Afgelopen weekend ook Harderwijk weer even gereden. Was inderdaad ook verrast met het begin, lag er goed bij, mooi onderhoudswerk.
Echter het deel dat (logisch natuurlijk) nog niet is aangepakt was wel echt slecht. De fiets was heerlijk modderig en de fiets zal toch echt een schoonmaak beurt nodig hebben.

Niettemin, heerlijk gereden! Ook modder is prima te doen :D
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Afbeelding

Veel goede stukken op rte Harderwijk, echt ook nog best veel modder vanmorgen :o
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

De verwachtingen zijn hoog gespannen. :o
Het is momenteel ook het slechtste weer wat je kan hebben en ik lees dat het op meerdere routes wel wat nat is.
"This species has amused itself to death"
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Wat zijn de toekomstplannen voor het lusje op het Trek terrein? Laatste deel lijkt niet echt schot in te zitten.
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Kun je de Trek lus vanaf de groene route bereiken of moet je echt de ingang naar het infra park tegenover de kfc hebben?
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Johanson schreef: di 14 december 2021, 23:39 Kun je de Trek lus vanaf de groene route bereiken of moet je echt de ingang naar het infra park tegenover de kfc hebben?
Zover ik weet echt alleen via de ingang te bereiken. Rondom staat verder overal hekwerk.
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Ok thanks
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Weet er iemand of in deze omgeving los van de vaste routes ook locaties zijn waar men kleine drops/jumps kan oefenen?

Het liefst iets of fietsafstand vanaf Ermelo en ik weet dat fietsafstand een relatief begrip is :P
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
ManfredM
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 11:19

In het hondenbos (achter de sportvelden het bos in) kun je een paar grappige zandheuveltjes vinden waar je korte steile wortelafdalinkjes kunt oefenen, er vlak omheen liggen ook wat geultjes waar je een dropje kunt bedenken.

Een minijumpje vind je in de groene route net na de start (afdaling na watertoren)

Verder heb je de rode (Trek) route waar ook nog wat kleinigheden in liggen. Kun je je best een rondje of wat vermaken.

Iets verder zijn de ijskuilen bij Garderen, (Paleisweg aanhouden) daar zitten als je een beetje zoekt een paar afdalinkjes in waar ook het en der een dropje in zit. Allemaal niet al te spannend, wel geinig voor de afwisselen. Als je zoekt op Houtdorp vind je ook nog wel wat leuks (buiten dat het een schitterende omgeving is).

Je deelt bij alles buiten de route wel de paden met (veel) wandelaars en hondeneigenaren, vanzelfsprekend rekening mee houden want we liggen al aardig onder het vergrootglas, liefst mijden in de drukke weekend tijden.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

ManfredM schreef: do 23 december 2021, 14:13
Iets verder zijn de ijskuilen bij Garderen, (Paleisweg aanhouden) daar zitten als je een beetje zoekt een paar afdalinkjes in waar ook het en der een dropje in zit. Allemaal niet al te spannend, wel geinig voor de afwisselen. Als je zoekt op Houtdorp vind je ook nog wel wat leuks (buiten dat het een schitterende omgeving is).

ijskuilen?? :-D
betekenis & definitie

IJskuilen zijn voor privégebruik aangelegde, primitieve opslagplaatsen voor natuurijs. In deze kleine uit planken, stro en graszoden opgebouwde opslagplaatsen kan men dranken koel houden, voedsel opslaan en geschoten wild bewaren. Ook meel en koren worden er behoed tegen wormen.
Plaats reactie