Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Alles voor de goede zaak hè
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

tiewrap schreef: vr 19 maart 2021, 16:23 Met BOA's op crossmotors, onder andere door mij.
Hoef zelfs geen salaris.
Degene die langzaam zijn vis je er snel uit, zo wordt het na een paar jaar echt leuk.
:D
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

ducatif1 schreef: vr 19 maart 2021, 15:22 follow de link: https://gelderland.maps.arcgis.com/apps ... f0a12f7e8b

Dit laat goed zien wat de provincie wilt. :-(
Interessant kaartje.
Zo te zien gaan er een hoop leuke paden dicht als dit doorgaat.
Dan kunnen we alleen maar vaste routes rijden met het gevoel dat je op een afgesloten circuit rijdt :(
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

awinkel schreef: vr 19 maart 2021, 16:29 Logisch, want met crossmotoren verstoor je de natuur uiteraard niet.. :roll:
Met elektrische crossmotoren niet 😎
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

En de dikke banden dan? :wink:
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

afgelopen weekend even een rondje ermelo gedaan, het modderige deel is compleet veranderd, hulde voor al het harde werk!
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Kwalijk natuurlijk, maar zo lijkt het wel op een echte route door het bos, dan kun je van alles verwachten.
Duidelijk mensen met tijd teveel die dit gedaan hebben.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Rayb81 schreef: di 13 april 2021, 21:41 Kwalijk natuurlijk, maar zo lijkt het wel op een echte route door het bos, dan kun je van alles verwachten.
Duidelijk mensen met tijd teveel die dit gedaan hebben.
Is ter hoogte van de sportvelden en bijna bewoonde wereld daar.
"This species has amused itself to death"
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Gedeelte was vandaag vrij van obstakels, maar blijf aub oppassen daar. Is een stukje waar dit zo maar weer gebeurt.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Wil donderdag op terugweg van werk evt. rondje Ermelo doen (heb Harderwijk al eens gefietst, Ermelo nog niet). Hoe ligt deze er nu (of eigenlijk donderdagmiddag, na anderhalve droge dag) erbij? Weinig modder, of? En is rondje op Trek terrein open, en nu te doen met weinig modder?
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

drpaul schreef: di 13 april 2021, 23:15 Wil donderdag op terugweg van werk evt. rondje Ermelo doen (heb Harderwijk al eens gefietst, Ermelo nog niet). Hoe ligt deze er nu (of eigenlijk donderdagmiddag, na anderhalve droge dag) erbij? Weinig modder, of? En is rondje op Trek terrein open, en nu te doen met weinig modder?
Ermelo zal er goed bij liggen en het Trek rondje (Go Infra terrein) is open tussen 8:00 en 17:00 op donderdag. Al zal die 17:00 in de praktijk waarschijnlijk wel een stuk later zijn.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

DennisP schreef: di 13 april 2021, 23:20
drpaul schreef: di 13 april 2021, 23:15 Wil donderdag op terugweg van werk evt. rondje Ermelo doen (heb Harderwijk al eens gefietst, Ermelo nog niet). Hoe ligt deze er nu (of eigenlijk donderdagmiddag, na anderhalve droge dag) erbij? Weinig modder, of? En is rondje op Trek terrein open, en nu te doen met weinig modder?
Ermelo zal er goed bij liggen en het Trek rondje (Go Infra terrein) is open tussen 8:00 en 17:00 op donderdag. Al zal die 17:00 in de praktijk waarschijnlijk wel een stuk later zijn.
Dank je. Zal voor 17uur zijn, dus geen probleem.
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Ik heb beide routes nu ook al vaak gereden (elk weekend afgewisseld), en wil wel eens wat vrijer rijden (bijv richting Nunspeet ofzo) vanuit Harderwijk.
Zelf maar wat paden inrijden vind ik lastig, juist routes volgen vind ik fijn, anders rij ik teveel op normale bospaden.. geen idee waar de leuke singletracks liggen.

Iemand een idee hoe ik nieuwe routes vanuit Harderwijk kan leren kennen, zonder al te doelloos door het bos te dwalen (houdt erg van de singletracks..)

Of zijn er geen andere routes dan alleen de goed onderhouden mbt routes van Harderwijk en Ermelo?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Goofyduck schreef: wo 14 april 2021, 20:17 Ik heb beide routes nu ook al vaak gereden (elk weekend afgewisseld), en wil wel eens wat vrijer rijden (bijv richting Nunspeet ofzo) vanuit Harderwijk.
Zelf maar wat paden inrijden vind ik lastig, juist routes volgen vind ik fijn, anders rij ik teveel op normale bospaden.. geen idee waar de leuke singletracks liggen.
Zo dacht ik eerst ook, ja laat er maar routes komen want dan kan ik er tenminste een leuk rondje fietsen omdat ik anders de weg niet weet.
Tip: volg wat locals op Strava en rijdt wat routes van hen na.
Als je dat vaker doet leer je er steeds beter de weg kennen en kun je later vanzelf de leukste paden aan elkaar knopen :-q
Plaats reactie