Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Klopt helemaal. Alleen zijn er mooiere routes als je de omgeving een beetje kent. ;-)
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

MTBSjoerd schreef: di 11 mei 2021, 14:50
twowheeler schreef: di 11 mei 2021, 14:21

Toevallig ook in de buurt van Drie? Ik ga daar binnenkort een weekje kamperen
Vanuit Drie fiets je richting de schaapskooi dan pak je direct al route Ermelo op (blauwe paaltjes).
Dan na een half rondje de N302 oversteken en bij de Watertorenweg route Harderwijk pakken.
Dan rest Ermelo afmaken en een koud pilsje pakken :wink:
Dat koude pilsje zou zomaar ook en ander borreltje in de tent kunnen zijn :winkie:
Klinkt goed, Merci!
awinkel schreef: di 11 mei 2021, 15:12 Klopt helemaal. Alleen zijn er mooiere routes als je de omgeving een beetje kent. ;-)
Kan je mij misschien ook die route's pb'en?

We zullen, mocht het weer en tijd het toelaten, waarschijnlijk ook een keertje met de fietsen op de drager naar Utrecht gaan nu dat doordeweeks kan. Maar in de buurt is natuurlijk altijd goed!
Who needs roads when there's dirt
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Je kan geen bestanden toevoegen aan een pb, maar als je je mailadres doorgeeft mail ik ze even.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

awinkel schreef: di 11 mei 2021, 17:57 Je kan geen bestanden toevoegen aan een pb, maar als je je mailadres doorgeeft mail ik ze even.
Ik heb je een PB gestuurd.
Bedankt! Dit maakt zo'n forum toch wel extra waardevol
Who needs roads when there's dirt
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

De vele regen van gisteren was goed te merken op parcour Harderwijk.. man man man wat een plassen. Wel heerlijk gecrosst, maar thuis toch langer bezig geweest om de fiets weer goed schoon te krijgen :D
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Kreeg een foto opgestuurd van iemand die daar tijdens de bui was. Is een hoosbui geweest waarbij alles blank stond.
"This species has amused itself to death"
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Goofyduck schreef: wo 12 mei 2021, 11:39 De vele regen van gisteren was goed te merken op parcour Harderwijk.. man man man wat een plassen. Wel heerlijk gecrosst, maar thuis toch langer bezig geweest om de fiets weer goed schoon te krijgen :D
Gisteravond al weer grotendeels droog.
Sowieso het eerste stuk dat helemaal op duinzand ligt
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

boskees schreef: ma 3 mei 2021, 11:46 Die houthakker van defensie heeft aardig zijn best gedaan. Zeker voor een rijksambtenaar.
Haha! Inderdaad,

en de Saga komt aan het einde zo lijkt :( (of moet ik zeggen: Zaag-a :bier: )
Afbeelding

Afbeelding


Zoals ik het lees mag defensie dus doen wat ze wil daar, en heeft met niemand iets te maken.
Als je tussen de regels doorleest zie je hier ook terug dat het plan van het begin af aan al is om recreëren in de veluwse bossen aan banden te leggen. "Volgens het college ligt deze route er spic en span bij en is er niets aan de hand als MTB'ers zich aan de aangegeven route houden'

Ik ben de afgelopen week zelf een aantal keer ' de andere kant' uit gefietst. Hier gelukkig nog ongerept genieten. Wel wat minder single tracks, maar gelukkig geen geniepige takken-bosjes op de paden. :winkie:
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

Iemand die deze fotograaf meneer kent?
Heb op 3 mei Ermelo gereden en ben benieuwd of de foto gelukt is :wink:

Afbeelding
https://1drv.ms/u/s!At077NDbDGgbgdkFlLQ ... A?e=4agiRl


zie op 59:41
https://youtu.be/PrIG93a3zNM?t=3581
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

McLambo schreef: za 15 mei 2021, 19:05
boskees schreef: ma 3 mei 2021, 11:46 Die houthakker van defensie heeft aardig zijn best gedaan. Zeker voor een rijksambtenaar.
Haha! Inderdaad,

en de Saga komt aan het einde zo lijkt :( (of moet ik zeggen: Zaag-a :bier: )
Afbeelding

Afbeelding


Zoals ik het lees mag defensie dus doen wat ze wil daar, en heeft met niemand iets te maken.
Als je tussen de regels doorleest zie je hier ook terug dat het plan van het begin af aan al is om recreëren in de veluwse bossen aan banden te leggen. "Volgens het college ligt deze route er spic en span bij en is er niets aan de hand als MTB'ers zich aan de aangegeven route houden'

Ik ben de afgelopen week zelf een aantal keer ' de andere kant' uit gefietst. Hier gelukkig nog ongerept genieten. Wel wat minder single tracks, maar gelukkig geen geniepige takken-bosjes op de paden. :winkie:
Veel van die terreinbeheerders van defensie moeten zichzelf altijd heel erg laten gelden. Dat lijk je hier ook te zien. Rond Soesterberg was er ook ooit een hele fanatieke beheerder, die de strijd aanging met de mtbers. Tot NATO prikkeldraad aan toe. Terwijl het echte probleem motorcrossers zijn die de schietterreinen op gingen en nog steeds gaan.

Zag trouwens dat er een flink groot vlonder nieuw bijgebouwd is op de route. Wat ik daar van vind, laat ik maar in het midden
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

door Horsthil » za 15 mei 2021, 20:21
Zag trouwens dat er een flink groot vlonder nieuw bijgebouwd is op de route. Wat ik daar van vind, laat ik maar in het midden
Heb er vanmorgen aan mee geholpen met het plaatsen :( Blijft toch altijd lastig dit soort dingen. Het is ook een ondergrond die weinig te kiezen overlaat. Nog geen 5 procent kwam daar boven en de top is wel een meter lager geworden door het vele lopen.
Overigens had het van mij ook niet gehoeven maar daar gaan andere mensen over.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

kan niet meer schreef: za 15 mei 2021, 20:48
door Horsthil » za 15 mei 2021, 20:21
Zag trouwens dat er een flink groot vlonder nieuw bijgebouwd is op de route. Wat ik daar van vind, laat ik maar in het midden
Heb er vanmorgen aan mee geholpen met het plaatsen :( Blijft toch altijd lastig dit soort dingen. Het is ook een ondergrond die weinig te kiezen overlaat. Nog geen 5 procent kwam daar boven en de top is wel een meter lager geworden door het vele lopen.
Overigens had het van mij ook niet gehoeven maar daar gaan andere mensen over.
Het ziet er wel mooi uit en jullie mogen blij zijn dat je zoiets mag bouwen verder (zou soms wel eens willen dat ik het op de UHR mag, welliswaar dan in een andere en meer technische vorm). En soms gaat het ook niet anders, zeker al je een meter verliest. Over dat soort verliezen kan ik aardig meepraten, probeer er ook diverse oplossingen voor te vinden. Ben zelf voorstander tegenwoordig van mulle klimmen versterken met rechtopstaande stammen. Dat heb ik net ook in een ander topic aanbevolen. Kan het alleen niet genoeg promoten bij andere routes. Op de vuursche wordt het nu veelvuldig met succes toegepast. Het is niet glad, ziet er natuurlijk uit en wanneer met douglas of lariks gebouwd is het ook redelijk duurzaam + helemaal met materiaal uit het bos van de trail
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Ik ben er blij mee (de vlonder). Waar ik in het verleden inderdaad nog wel bovenkwam, zelfs toen hij al lager was, lukt het me nu echt niet meer. En dat vind ik ook jammer.
Aangezien het ‘vrij rijden’ is hier op de Veluwe, zal die 5% die nog wel boven komt, plekken genoeg vinden waar dit soort uitdagende klimmetjes nog ongerept liggen (en blijven liggen).
Aangezien dit hier een aangelegde en onderhouden MtB route is, vind ik het logisch dat deze voor het meerendeel van de rijders te doen moet zijn. Als er een moeilijk stuk in zit dat door bijna niemand gehaald wordt, moet je dat aanpassen.

Maar goed, ik snap dat het voor de betere MTB’ers dan jammer is. Ik zou willen dat ik tot die groep behoorde :D

Voor vandaag beter om de route even te laten? Gisteren weer veel regen gevallen, en nu net ook weer zag ik...
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Laatst heb ik een mail gestuurd naar de wethouder van sport van de gem. Harderwijk. Vervolgens kwam er een reactie van de boswachter waar ik ook om verzocht had maar die uitbleef.
Al met al zijn de versperringen in het bos te danken aan oa die boswachter maar dus beleid van de gemeente.
Reden; als er wegen lopen waarom daar dan niet op fietsen, de banden worden steeds breder en het wordt steeds drukker enz.
Kortom de gebruikelijke argumenten.
Wel heb ik aangeven dat er met de hoeveelheid (grof)wild niets aan de hand is wat hij ook beaamde maar het ging wat hem betreft ook over rust voor vogels ed.
Hij nodigde de mij wel uit om deel te nemen aan de toekomstige overleggen over de zonering van natuur en recreatie -waar de verenigingen ook bij aanzitten-
maar waar ik voor bedankt heb.

Er gaat denk ik het nodige veranderen op de Veluwe. Begreep dat de groene route voor een deel ook weer verlegd gaat worden ivm die zonering.
"This species has amused itself to death"
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

kan niet meer schreef: zo 16 mei 2021, 12:10 Laatst heb ik een mail gestuurd naar de wethouder van sport van de gem. Harderwijk. Vervolgens kwam er een reactie van de boswachter waar ik ook om verzocht had maar die uitbleef.
Al met al zijn de versperringen in het bos te danken aan oa die boswachter maar dus beleid van de gemeente.
Reden; als er wegen lopen waarom daar dan niet op fietsen, de banden worden steeds breder en het wordt steeds drukker enz.
Kortom de gebruikelijke argumenten.
Wel heb ik aangeven dat er met de hoeveelheid (grof)wild niets aan de hand is wat hij ook beaamde maar het ging wat hem betreft ook over rust voor vogels ed.
Hij nodigde de mij wel uit om deel te nemen aan de toekomstige overleggen over de zonering van natuur en recreatie -waar de verenigingen ook bij aanzitten-
maar waar ik voor bedankt heb.

Er gaat denk ik het nodige veranderen op de Veluwe. Begreep dat de groene route voor een deel ook weer verlegd gaat worden ivm die zonering.
Top dat je hier zo mee bezig bent en ons op de hoogte houdt! 👍👍
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Plaats reactie