NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Toch raad ik ze altijd aan niet op het mtb pad te gaan. En dat ze vooral niet tegen de richting ingaan. Argument is dan meestal dat ze “ons” zien aankomen; feit is dat ik op: Rhenen , kwintelooijen en op ginkelduin meerdere keren vol in de ankers moest om een trailrunner die mij niet had gezien te ontwijken. Soms zijn ze zich niet eens bewust van het feit dat het een mtb pad is. Prima, dan leg ik het ze vriendelijk uit. Op Rhenen en kwintelooijen ben ik een aantal mannen meerdere keren tegengekomen; en ben ik veel minder vriendelijk geweest :evil: . Het getuigd van weinig respect als ze willens en wetens mij in gevaar brengen door hard tegen de richting in te runnen.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Tsja, wat dat betreft is het kiezen uit twee kwaden. Het is hoe dan ook gewoon niet handig, maar op de door jou genoemde parcoursen is het ronduit dommigheid.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Voor trailrunners is natuurlijk is Kwintelooyen een nog mooiere uitdaging. Overigens buiten de MTB route ook genoeg opties voor hun.
Overigens denk ik dat het op veel punten veiliger is iemand aan te zien komen (nee, niet die Tsjibiti :winkie: ), maar blijft gewoon opletten.
Vrijwel geen parcours is 100% MTB only en defensief rijden moet je altijd blijven doen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Hoe dan ook, HV lag er op enkele punten na goed bij, beetje mul op een drietal plekken. Vervelender waren de trailrunners, net op het punt toen ik van een korte afdaling een korte klim in moest. Ze gingen aan de kant, maar kom, handig is anders. Nóg vervelender waren de trailrunners die bij de afslag naar de Kuil zo nodig met de rijrichting mee moesten rennen, terwijl er 3 meter naar links een prima wandelpad dat niet veel breder dan de track is, ligt. En daar renden ze ook. Ik zei nog dat ze zo rond 10:00 wel een stuk meer drukte konden verwachten. “Ja, jij ook”, kreeg ik terug. :roll:
Die 'klacht' komt nu voor de tweede keer binnen. Iemand enig idee met welk bestuur van welke vereniging we contact op moeten nemen?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
chirurg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 27 februari 2012, 12:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur cc

ja, de nieuwe routes zijn ook leuk voor een hardloper/trailrunner.....
Echter, er zijn naast de routes nog zat andere mogelijkheden om uitdagende paadjes te belopen, die moet je wel weten te vinden
Ik spreek uit ervaring, in de bossen rondom Soest, Amersfoort, Lage Vuursche is echt veel te vinden om los te gaan (stiekem fiets(te) ik hier natuurlijk ook al, bijv. De Stompert)
Ik vermoed dat de nieuwe routes worden aanbevolen op trailrunsites o.i.d. en dat het vooral "niet-locals" aantrekt.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

@Bert, misschien Germa vragen? Die loopt rond in het trailrunwereldje.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Hardlopers zijn er op LV altijd wel geweest, ook 1 op blote voeten altijd ook in de winter. Ik heb er niet zo veel moeite mee. Toen ik vorige week met Bonkie en Kaassie in haute fagnes was hebben we zelf een Trailrun parcours gefietst die was beter aangegeven dan mtb routes en uitdagender. In buitenland zijn de wandelpaden vaak weer uitdagender dan de mtb routes. Paarden op de track dat is meer een probleem rondom HV/LV
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:@Bert, misschien Germa vragen? Die loopt rond in het trailrunwereldje.
Of kijken of je het voor elkaar kan krijgen dat de trailrunners ook een sticker kopen. Alleen waar moeten ze die weer plakken......
Volgend "probleem" gevonden. :winkie:
En wat NelizRijn al aangeeft: Paarden misschien eerder een probleem op LV/Hv en crossers op Austerlitz etc etc.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Mijn bezwaar is niet dat ze geen vignet hebben hoor. Maar dat is op z'n minst kwalijk, ja.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 19 januari 2024, 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

:evil: En die ruiters ook!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 19 januari 2024, 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Mario070 schreef:En anders op de bon...
Bij voorbaat op de bon!

Maar zonder gekheid: ergens raar dat een ruiter niets hoeft te betalen. Zou het kunnen dat het onderhoud aan ruiterpaden veel minder is?
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Ruiters betalen volgens mij al veel langer dan wij om in het bos te mogen komen. Trailrunners niet.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

liquid schreef:Ruiters betalen volgens mij al veel langer dan wij om in het bos te mogen komen. Trailrunners niet.
Dat zou kunnen, maar ik vind het op de website van UHR niet terug
Plaats reactie