NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mario070 schreef:De kuilen zijn nu stukken beter te rijden, ik vind het verschil aanzienlijk en daardoor ze zijn nu echt veel makkelijker te nemen ...
Dat lijkt me knap... .


Dan vraag ik me af hoe langzaam je voorheen was?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vanmorgen ook maar eens die kant op geweest en viel mij op dat op Lage Vuursche het aantal echt mulle stukken meer was dan op Hoge Vuursche. Had het idee om aantal rondjes Lage Vuursche te pakken, maar na 2 keer noodgedwongen de fiets even af, wist ik "dat wordt hem niet vandaag op LV". Natuurlijk ligt ook eea aan Fredje....
Dus ineens het idee om er een UHR4 van te maken als variant op UHR3 t/m UHR9. Dus LV gevolgd door HV, door naar Zeist en Austerlitz en weer terug. Voor de liefhebbers heb ik hem op de bekende plek (zie sigje) gezet, ik kwam op 83,4km.
Dus ook het "beruchte" gedeelte met de kuilen gereden in mijn rondje HV. Blijft nog steeds niet mijn ding, die kuilen maar parcours gewoon nemen zoals het er bij ligt. Ik merkte niet al te veel verschil om heel eerlijk te zijn, dus wellicht goed nieuws voor de kuilenliefhebbers :-q
Verder ronde Hoge Vuursche niet geplaagd door zandbakken zoals Lage Vuursche en was gewoon lekker trappen daar.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Lars TB schreef:
Mario070 schreef:De kuilen zijn nu stukken beter te rijden, ik vind het verschil aanzienlijk en daardoor ze zijn nu echt veel makkelijker te nemen ...
Dat lijkt me knap... .


Dan vraag ik me af hoe langzaam je voorheen was?
Wist je natúúrlijk nog niet....maar ik ben knap... :lol: :wink: maar waar het om gaat, is dat je deze kuilen vaker tegen komt op de UHR, en in één geval zijn ze zelfs hoger waarvan de derde geen achter kant heeft (zowat recht naar beneden) en daar hoor ik niemand over... :-?
Nu hebben wij als bikers twee hele mooie route's kado gekregen en zijn we hier op het forum een niet topic gestart :-D waar we natuurlijk al onze belevingen en bevindingen kunnen posten en ook dat wij dan de nodige discussie kunnen houden.....allemaal heel begrijpelijk, maar de route's naar beneden halen met bezwaren die je echt overal tegen komt, door hele land op iedere route :( en doen alsof ze alleen hier voorkomen :( is niet goed voor deze twee erg mooie route's :-? :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

6x lezen en dan nog: Wat is het punt of zullen we dat nu maar afsluiten......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Gisteren de beide routes gereden, en veel plezier gehad. Ja, ook in de kuilen, vol doorknallen op de hardtail 26" heerlijke twisty singletrack gereden. De vele hobbels en wortels werken dan weer wat remmend op de hardtail, maar dat mag de pret niet drukken. Juist wel fijn dat er niet een gravel route ligt maar een MTB route, het maximale is er uit gehaald. Alleen wat meer hoogteverschil zou fijn zijn, maar dat is lastig te creëren, bergen blijken toch slecht maakbaar.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bartsince1975 schreef:Alleen wat meer hoogteverschil zou fijn zijn, maar dat is lastig te creëren, bergen blijken toch slecht maakbaar.
Tja, Thijs Zonneveld laat ons ook in de steek lijkt het http://berg.wdmc.eu/ :winkie:
Maar verder idd plezierige route en maximale uit omgeving gehaald.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Fred (mtb-sport) schreef:
bartsince1975 schreef:Alleen wat meer hoogteverschil zou fijn zijn, maar dat is lastig te creëren, bergen blijken toch slecht maakbaar.
Tja, Thijs Zonneveld laat ons ook in de steek lijkt het http://berg.wdmc.eu/ :winkie:
Maar verder idd plezierige route en maximale uit omgeving gehaald.
Inderdaad: die berg komt er, helaas niet. Maar ook zonder keer ik terug naar hoge en lage vuurse. :-q
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

HV en LV gereden vanochtend. Laagje nat op mul is bijzondere ervaring en een beetje plakkerig. Maar ondanks de miezer heerlijk gereden. HV goed te doen LV wel wat zandbakken.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

De mulle stukken zijn inmiddels weer wat muller. Ik heb er zelf best plezier in om daar doorheen te balanceren. Het is ook een prima oefening voor je techniek.

Heb je niets met mul zand kun je op het moment beter een ander rondje rijden. Zeker omdat we deze week alleen nog maar meer zon en droogte krijgen. Het goede nieuws daarentegen is dat we gaan beginnen om een aantal plekken op te knappen met leemhoudend zand. :-q
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Bottecchia schreef:De mulle stukken zijn inmiddels weer wat muller. Ik heb er zelf best plezier in om daar doorheen te balanceren. Het is ook een prima oefening voor je techniek.

Heb je niets met mul zand kun je op het moment beter een ander rondje rijden. Zeker omdat we deze week alleen nog maar meer zon en droogte krijgen. Het goede nieuws daarentegen is dat we gaan beginnen om een aantal plekken op te knappen met leemhoudend zand. :-q
Woohoo! :-q
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Tis knap mul, maar goed te rijden. Een PR zal er echter niet inzitten. :-?
rammen met die bak
wetsuit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 19 juli 2016, 22:14
Mijn mountainbike: Huis ter Heide

Vandaag gereden sommige stukken inderdaad heel zwaar maar voor het grootste deel zwaar genieten, heerlijk weer leuke mensen op het parkoers super.
Mijn dank voor iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt.

Wim
Giant Anthem X29 XL
Giant Anthem X 29
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Voor de beginners is er een heel leuk trainings/oefenrondje met nauwelijks los zand en volop uitdaging rondom de Kuil. Start met groen/rood, houdt rood aan ri Buiten id Kuil, ga linksaf over een stukje fietspad om de kuilen over te slaan, pak iets verder de route weer op en viola, je slingert zo weer de Kuil in. Heb het 2x in clinics gebruikt afgelopen week en het is echt genieten voor iedereen! Minuut of 10 doortrappen of 15/20 voor de rustige rijders.
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Gisteren een ronde LV en HV gereden. Mooie routes met op dit moment toch wel erg mulle stroken erin.
Een paar matten zouden in de klimmen niet misstaan.

Toch ga ik daar niet over zeuren, brengt net weer wat extra uitdaging. :D

Wat mij rondom in de kuil opviel was dat er op het droge gras gewoon gebarbecued mag worden.
Dat is met deze droogte bijna wachten op brand. :o
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En matten komen er niet - geen "onnatuurlijke" elementen het bos in brengen. Alleen eruit halen ;). Overigens zijn in normale omstandigheden matten ook helemaal niet nodig. Dan rij je zo omhoog.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie