NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Horsthil schreef: ma 2 december 2019, 21:51 Er is dit jaar niet daar gefietst. Het hek staat er nog en het zal niet weg gaan.
Thx!
Was er al een beetje bang voor..
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ja het is echt gewoon balen van dat hek. Hoop dat er een goed alternatief komt, maar met het fietspad wat gepland is, schiet je niks op
Jimbo-
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 6 februari 2019, 16:27

:-q https://www.gelderlander.nl/utrechtse-h ... ~a6389c47/

Misschien levert dit wel een mooie verbindingsroute op..
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Dat zeker, maar ik spreek nu meer vanuit het niet mtb perspectief. Met de fiets even naar de vuursche om pannenkoeken te eten gaat niet meer vanuit Soest. In ieder geval niet over een veilige weg. Ook al die 65+ recreatie fietsers hebben hier ook erg veel last van. En met ijs, dan kan nu niemand meer zo makkelijk naar het pluismeertje toe. Het is allemaal al een keer hier gezegd.

Als MTBers hebben we er het miste last van, omdat wij een pad achter het paleis hebben, maar als je even geen stuk LV wil fietsen moet je behoorlijk omfietsen voor HV.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Dat hek blijft er echt wel. Er komt een alternatief in het verlengde van de Konigsweg om dan uit te komen op N415. Maar directe/korte route voor de standaardfietsers tussen Soest en LV lijkt er niet meer te komen. :(
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Begint nu toch wel nat/modderig te worden op aantal plaatsen.
Een plas onderschat die bleek zo diep te zijn dat mijn schoenen niet droog zijn gebleven.
Wel weer eens leuk om te glibberen en glijden :) voor de track wat minder leuk.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Aan het eind van de middag vond ik het wel meevallen. Ik heb alleen Lage Vuursche gereden. Alleen op de brede gedeelde paden lag een en ander. Op de single tracks was het water weggezakt tot in de daarvoor gegraven gaten. :-q
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Op dit moment is LV nog het droogste van de 2. Bij HV richting theehuis wat vochtigheid, maar is op zich ook logisch door de regen van afgelopen tijd.
Ert wordt nog steeds hard gewerkt, maar sommige andere klussen hebben voorrang. Eerst blazen bijv dan watergaten.
Vandaag is er ook weer een stuk geblazen door toppers
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

Bulltat schreef: zo 8 december 2019, 00:53 Op dit moment is LV nog het droogste van de 2. Bij HV richting theehuis wat vochtigheid, maar is op zich ook logisch door de regen van afgelopen tijd.
Ert wordt nog steeds hard gewerkt, maar sommige andere klussen hebben voorrang. Eerst blazen bijv dan watergaten.
Vandaag is er ook weer een stuk geblazen door toppers
Veel werk verzet zag ik en op de juiste plekken,was op een enkele plek na goed
te doen vandaag :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8040
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zo dat was genieten met de grote G vanochtend op LV. Iedereen was gisteren al geweest, desondanks was er nog wat over van de koek :bier:
Heerlijk gereden, de Trails hadden op een paar plekken enorm te leiden gehad onder de giga belangstelling van gisteren, verder was het uitstekend te doen.

Afgesloten met de tuin van Bouwpakket, man man man, wat is dat een feestje. Is Bouwpakket inmiddels als bevordert tot ridder in de orde van trailbouwers..


(Lukt herlas niet om foto’s van Strava alhier neer te zetten).
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Ik heb gisteren wat gereden op LV/HV. Het stuk dat enkel in LV zit lag er best goed bij, het gedeelte stuk met HV is vrij slecht. Daarnaast ook een stuk of wat rondjes op het handbuilt stukje gedaan. Dat is wel weer leuk geworden idd (Maar mag nog steeds wel wat ruiger ;)). In ieder geval zie ik graag meer van dat soort stukken in de UHR routes!
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Jurriaan schreef: ma 16 december 2019, 12:52 Zo dat was genieten met de grote G vanochtend op LV. Iedereen was gisteren al geweest, desondanks was er nog wat over van de koek :bier:
Heerlijk gereden, de Trails hadden op een paar plekken enorm te leiden gehad onder de giga belangstelling van gisteren, verder was het uitstekend te doen.

Afgesloten met de tuin van Bouwpakket, man man man, wat is dat een feestje. Is Bouwpakket inmiddels als bevordert tot ridder in de orde van trailbouwers..


(Lukt herlas niet om foto’s van Strava alhier neer te zetten).
Bouwpakket moet niet teveel credits krijgen. gaat ie straks nog naast zijn wielen lopen. :lol:

Merkte gisteren wel dat met name op HV aardig wat waterplasjes waren. Heeft ook goed geregend.
Stuk vanaf de camping is idd slecht, maar hier kunnen wij niet veel aan veranderen , zeker niet met de nattigheid van afgelopen dagen.
Er zijn door mij persoonlijk sowiese meerdere fotoś gemaakt en ook van eerdere momenten.
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8040
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Bulltat schreef: ma 16 december 2019, 21:52 Bouwpakket moet niet teveel credits krijgen. gaat ie straks nog naast zijn wielen lopen. :lol:
Kan de gewone sterveling hem eindelijk bijhouden :lol:
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Gisteren paar rondjes Hoge Vuursche gedaan. Lag er super bij, alleen het brede stuk waar de route van Lage Vuursche ook overheen gaat was een beetje modderig, maar totaal geen plassen op de route verder. Kwa drukte vond ik het ook goed meevallen.
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

A.s Vrijdag 27 December gaat MTB Fotoos Utrechtse Heuvelrug (Facebook) weer eens op pad met zijn fotootoestel om fotoos te maken. Vanaf +/- 9.00 tot 12.00 uur ga hij proberen ook jou te fotoograveren. Dit gaat hij doen op de route van De Lage Vuursche. Hopelijk zie hij jou daar. :-q
Plaats reactie