NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Lars TB schreef: wo 15 januari 2020, 17:53 De 5 van LV is al geweest... .
Ik dacht hetzelfde. :wink: Waar was Maverick?
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Horsthil schreef: wo 15 januari 2020, 17:19
Singletrack Sundays schreef: wo 15 januari 2020, 15:04 In de oude route had je op 14:57 een mooie wortel partij waar je over heen kon rijden, nu met de nieuwe route kom je er vanaf een andere kant er op aanrijden waardoor je er langs rijd.
Hij is nog wel te doen maar dan moet je eerst een stukje over het wandelpad aanrijden.
Daar is eigenlijk niks aan aangepast, het is alleen verder uitgesleten.

15:07 is overigens ook een leuke wortelklim links, moet je wel vaart hebben, want hij is stijl.
Je komt nu vanaf de zijkant aanrijden, vroeger kwam je er recht op af rijden ;)
Vroegah was hij ook nog meer uitgesleten, bij de verbouwing 2.0 is er denk ik hap zand over gegooid.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

maverick76 schreef: wo 15 januari 2020, 16:51 30 km word mijn dood. Welke heeft de meeste “potentie” zoals jumpjes en dropjes?
Rondje LV + rondje om de kuil (parkeerplaats) en stukje tot aan handbuild.
Zit je op iets van 16km.
Wil er het weekend een rondje gaan doen, mocht je zin hebben haak aan.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dank voor het aanbod. Ik laat je even weten of dit gaat lukken.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Singletrack Sundays schreef: wo 15 januari 2020, 20:53 Vroegah was hij ook nog meer uitgesleten, bij de verbouwing 2.0 is er denk ik hap zand over gegooid.
Ik weet voor 99,9% zeker dat dat niet is gebeurd.
Kijk maar eens naar hoe het was op 14:50: https://youtu.be/6XhwVkkoccg

Er zijn alleen waterputten gegraven daar. Als je goed kijkt, zie dat de wortels waar je toen over reed nu heel heel erg blootliggen, waardoor die lijn eigenlijk bijna niet meer te rijden is.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Wie heeft het over rijden ;)
Omdat je er recht op aan kwam had je voldoende snelheid om er over heen te droppen.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

maverick76 schreef: wo 15 januari 2020, 17:56Nee zo slecht is mijn conditie ook niet als het maar geen Strava rondje word.
Strava is ook geschikt voor mensen met minder conditie of langzamere rijders. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
ice246
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 21 juli 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Santa Cruz Chameleon custom

Horsthil schreef: wo 15 januari 2020, 22:00 Kijk maar eens naar hoe het was op 14:50: https://youtu.be/6XhwVkkoccg
Toch leuk om dit weer eens te zien, heel wat rondjes over de oude route gefietst. Zo goed als op het filmpje lag het er maar zelden bij. Mn rug begint ook spontaan weer pijn te doen als ik hier naar kijk :lol:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

ice246 schreef: do 16 januari 2020, 10:37
Horsthil schreef: wo 15 januari 2020, 22:00 Kijk maar eens naar hoe het was op 14:50: https://youtu.be/6XhwVkkoccg
Toch leuk om dit weer eens te zien, heel wat rondjes over de oude route gefietst. Zo goed als op het filmpje lag het er maar zelden bij. Mn rug begint ook spontaan weer pijn te doen als ik hier naar kijk :lol:
Op het filmpje ligt het er idd behoorlijk goed bij. Moet niet te sentimenteel worden, maar ik voel diepe pijn als ik het filmpje kijk. Diepe pijn aan mn armen, benen, rug, nek, handen en ... . Op sommige momenten zie je echt hoe breed het pad gefietst is door bijvoorbeeld de moddelpoelen. Leek soms wel een bospad. En kun je nagaan hoe vlak de route toen was en hoe heuvelachtig hij nu is.
ice246
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 21 juli 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Santa Cruz Chameleon custom

Horsthil schreef: do 16 januari 2020, 11:11 Diepe pijn aan mn armen, benen, rug, nek, handen en ... .
Haha, idd. Ik herinner mij de route toch vooral zo:

https://youtu.be/pBH2V8Rh_5I?t=413 :lol: standaard duikbril en snorkel mee
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

ice246 schreef: do 16 januari 2020, 11:35
Horsthil schreef: do 16 januari 2020, 11:11 Diepe pijn aan mn armen, benen, rug, nek, handen en ... .
Haha, idd. Ik herinner mij de route toch vooral zo:

https://youtu.be/pBH2V8Rh_5I?t=413 :lol: standaard duikbril en snorkel mee
pfff ben blij dat ik dit nooit zo gefietst heb zeg wat een bende...
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

ice246 schreef: do 16 januari 2020, 11:35
Horsthil schreef: do 16 januari 2020, 11:11 Diepe pijn aan mn armen, benen, rug, nek, handen en ... .
Haha, idd. Ik herinner mij de route toch vooral zo:
https://youtu.be/pBH2V8Rh_5I?t=413 :lol: standaard duikbril en snorkel mee
Dan te bedenken dat er geregeld aangegeven wordt dat "we" te ver doorgeslagen zijn met onderhoud op de UHR. :~
Nee, 10 maanden per jaar door de zooi trappen en baggeren. Hooguit, goed voor de handel :winkie:
Modder is voor varkens, niet voor fietsers
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Pff pijn aan je ogen (over je materiaal nog maar te zwijgen) dit soort beelden. Helaas behoorlijk herkenbaar voor lus zuid van route Ede 😢
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik ben ooit 1x op Lage Vuursche geweest in die goeie ouwe tijd. Daarna nooit meer totdat de nieuwe route er weer lag.
Inderdaad ook bizar dat er volksstammen zijn die het blijkbaar dikke pret vinden om zo door de modder en de plassen te rijden, om er vervolgens toch maar allemaal net langs te proberen te rijden en daarmee het rampgebied meters breed maken.
Kan me dat ook nog herinneren van de KNVB sectie van Zeist. Dat begon als 1 slingerende track maar binnen 1 winter liepen daar door het hele bos sporen. Die ook allemaal tot blubber werden gereden. Blij dat dat stuk er niet meer in zit, en nu in vervangen door een veel leukere track langs het fietspad.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Tja, veel mensen zijn nog altijd van mening dat MTB'en fietsen door de modder is. Zo hebben ze dat vroeger gezien in Studio Sport met het veldrijden, nog gepresenteerd door Mart Smeets.
Plaats reactie