NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ice246
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 21 juli 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Santa Cruz Chameleon custom

Misschien een idee om in iedere route een kleine modderstrook te maken :-q Uiteraard wel naast een leuk stuk nieuw singletrack. Hoef je qua onderhoud ook helemaal niks mee te doen :wink:

Strava segment "varkensstal"

Alvast een kleine instructievideo https://youtu.be/Q9IgIKa5VzM
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik ben erg blij met de vernieuwde LV/HV maar heb de afgelopen jaren ook veel op de oude LV gereden en het was niet altijd slecht, bij nat weer kon je de route beter mijden maar met vorst was het dan weer erg grappig (lekker glijden over de bevroren plassen.) In de loop der jaren werd er wel degelijk ook onderhoud gepleegd wat al een hoop verbeterde. Wat LV leuk maakte was dat het een lastige route was om de flow te vinden maar hij was er wel en dan had je meteen een flinke full body workout te pakken (ik rijd star) :lol:

Maar ik kan het niet vaak genoeg zeggen: Erg blij met de vernieuwde routes, ik haal nu de workout oa. uit de extra km's en met een beetje tempo erin is het nog steeds uitdagend genoeg :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

LV 1.0 is destijds door een stagiaire van SBB aangelegd met een graafmachine. Daarbij werden alle stuifduinen keurig vermeden, waardoor de route overal op het laagste punt lag en een ideale verzamelplaats werd voor regenwater.
LV 2.0 zoekt de stuifduinen op en gaat overal bovenlangs. Dat verbeterpunt lag voor het grijpen.
Nu dat geheim van de smid verklapt is, weet je ook gelijk waarom bij de nieuwe routes op DTH de stuifduinen opgezocht worden.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

ice246 schreef: do 16 januari 2020, 13:16Strava segment "varkensstal"
:-q

@ suravida: Oh ja, Zeist dat stukje. Gaf de tegenstanders van MTB's in het bos voldoende munitie om aan te tonen dat de MTB'ers de bossen sloopte.

@ Bert: Inderdaad LV 1.0 initieel volledig verkeerd aangelegd. Eerste paak weken was het een leuk rondje, daarna jaren met wijde boog om LV heen. Tot LV 2.0 er was en bijna in mijn hart gesloten, gewoon lekker rondje in mijn achtertuin.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

suravida schreef: do 16 januari 2020, 12:52Kan me dat ook nog herinneren van de KNVB sectie van Zeist. Dat begon als 1 slingerende track maar binnen 1 winter liepen daar door het hele bos sporen. Die ook allemaal tot blubber werden gereden. Blij dat dat stuk er niet meer in zit, en nu in vervangen door een veel leukere track langs het fietspad.
Die aanpassing van de route Zeist wordt overigens ook heel erg gewaardeerd door het dierenasiel. Die lieten precies in dat gebied hun honden uit. Daar gaan we nu in een wijde boog omheen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

ice246 schreef: do 16 januari 2020, 13:16 Misschien een idee om in iedere route een kleine modderstrook te maken :-q Uiteraard wel naast een leuk stuk nieuw singletrack. Hoef je qua onderhoud ook helemaal niks mee te doen :wink:

Strava segment "varkensstal"

Alvast een kleine instructievideo https://youtu.be/Q9IgIKa5VzM
Denk alleen dat het weinig succes zal hebben. Als je ziet hoe erg wijde bochten om de kleinste plas op de trail worden gereden, kan ik inschatten dat het gebruik van zo'n optionele lus nihil is. Ik zie liever dan andere opties, die minder flow hebben of ruiger zijn. Is in het crosscountry thema heel erg veel over te vinden, dus hoef ik niet verder over te praten.

In de winter was LV uitgestorven, met een reden. Ik kwam er dan ook bijna nooit, gelukkig bestond Zeisterlitz al, toen ik begon
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

ice246 schreef: do 16 januari 2020, 13:16 Misschien een idee om in iedere route een kleine modderstrook te maken :-q Uiteraard wel naast een leuk stuk nieuw singletrack. Hoef je qua onderhoud ook helemaal niks mee te doen :wink:

Strava segment "varkensstal"

Alvast een kleine instructievideo https://youtu.be/Q9IgIKa5VzM
Tip van Flip: Ga zondag de veldtoertocht van Rhenoy rijden. Betuwse vette klei en modder tot over je assen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

bert l. schreef: do 16 januari 2020, 19:10
ice246 schreef: do 16 januari 2020, 13:16 Misschien een idee om in iedere route een kleine modderstrook te maken :-q Uiteraard wel naast een leuk stuk nieuw singletrack. Hoef je qua onderhoud ook helemaal niks mee te doen :wink:

Strava segment "varkensstal"

Alvast een kleine instructievideo https://youtu.be/Q9IgIKa5VzM
Tip van Flip: Ga zondag de veldtoertocht van Rhenoy rijden. Betuwse vette klei en modder tot over je assen
"modder tot over je assen" :o dat is dan bijna tot je knieën :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

https://www.youtube.com/watch?v=NgfF126eipQ

Hartelijk dank voor deze voorzet, want nu kop ik hem d'r zoow in!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Het lag er prachtig bij vandaag met dat zonnetje. Modder moet ik niet :)
Mijn conditie had ik ergens eind september ergens laten liggen maar wat heb ik dit gemist zeg.

Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dat waren dan wel 26" assen, dus tot je schenen :lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

K-filmpje van een K*t-tocht, maar het werkt zo vreselijk op mijn lachspieren.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Victor1977 schreef: do 16 januari 2020, 19:19 Het lag er prachtig bij vandaag met dat zonnetje. Modder moet ik niet :)
Mijn conditie had ik ergens eind september ergens laten liggen maar wat heb ik dit gemist zeg.

Afbeelding
De befaamde theepotbocht
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

bert l. schreef: do 16 januari 2020, 19:18 https://www.youtube.com/watch?v=NgfF126eipQ

Hartelijk dank voor deze voorzet, want nu kop ik hem d'r zoow in!
Ik zeg nu maar even niets.... :bier:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Lijkt wel het Janpad tijdens de Drenthe200 van 2017. :D
Plaats reactie