NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

NelizRijn schreef: ma 27 juli 2020, 18:05 Ik heb de rondjes vorige week voor t eerst op een cyclocrosser gereden, geleend van een maat hij er achteraan op mtb. Moet zeggen dat het dan veel uitdagender is om een beetje door te rijden, veel meer timen en netter sturen. Van t weekend weer op fully en toen was ik weer overtuigd dat star en krom stuur niet mijn ding is.
Pumptstukje bij de kuil is weggesleten. Bij t tuintje zijn stammetjes bij uitgang voor de wortel ingegegraven dus uitrijden rolt makkelijker. Ook nabij de ingang ingegraven stammetjes zijn verbreed, die ontweken velen.
Waarschijnlijk kan ik vanaf het najaar ook wat cross rondjes maken op de vuursche.

Van die pumptrack is echt kl*te, zag het vanaf het begin van de droogte dit jaar al slijten. Kon er alleen niks aan doen, doordat daar geen leem in de buurt is.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

ik heb ze allemaal al een keer op de crosser gedaan. Dat is echt een heel andere wereld en je moet echt veel harder werken
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Giant-E schreef: ma 27 juli 2020, 15:18 Oh, jij denkt dat de doorsnee mtb.nl bezoeker paadjes afsnijdt... :-{
Ik , wel nee daarvoor ontvang ik hier te veel liefde 💓 :wink:
NelizRijn schreef: ma 27 juli 2020, 18:05 Ik heb de rondjes vorige week voor t eerst op een cyclocrosser gereden, geleend van een maat hij er achteraan op mtb. Moet zeggen dat het dan veel uitdagender is om een beetje door te rijden, veel meer timen en netter sturen.
Inderdaad leuk om te doen. De rijder mag in eens weer aan de bak. Crosser met een recht stuur scheelt wel.

Nu begrijpen we in eens het afsnijden, scheelt sturen en wortels ontwijken🙈
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Gravelracers zijn vast het nieuwe normaal :winkie:

Gistermiddag ervaren hoe een mijnheer in een te ruim Rapha shirt het nodig vond om alles en iedereen inclusief kinderen aan de kant te jagen op stukjes singletrack :roll:

Kom het niet laten en ben bij een stukje heuvelaf stuiteren eens in zijn wiel gaan zitten om hem hetzelfde gevoel te geven, werd hij een beetje zenuwachtig van.

Beetje sneu, maar kon het niet laten.

Jammer dat sommigen moeite hebben om rekening te houden met rijders met minder ervaring of kinderen :cry:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dan ben je nog (te) lief geweest voor hem...
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

vasquez schreef: ma 27 juli 2020, 20:27
Gistermiddag ervaren hoe een mijnheer in een te ruim Rapha shirt het nodig vond om alles en iedereen inclusief kinderen aan de kant te jagen op stukjes singletrack :roll:

Kom het niet laten en ben bij een stukje heuvelaf stuiteren eens in zijn wiel gaan zitten om hem hetzelfde gevoel te geven, werd hij een beetje zenuwachtig van.

Beetje sneu, maar kon het niet laten.

Jammer dat sommigen moeite hebben om rekening te houden met rijders met minder ervaring of kinderen :cry:
:D :-q
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Tja, ik heb niet de illusie dat ik het kan oplossen, maar was er even klaar mee.

Ga tegenwoordig ook wel eens met een kleine van 7 en vriendin de routes op, valt mij op dat 95% gewoon vriendelijk en sociaal is maar dat de rest met niets of niemand rekening lijkt te houden en mensen onnodig de stuipen op het lijf jaagt.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

NelizRijn schreef: ma 27 juli 2020, 18:05Ik heb de rondjes vorige week voor t eerst op een cyclocrosser gereden, geleend van een maat hij er achteraan op mtb.
Kan je ook mee "gravelen". Maar zelf ook paar stukjes op de CX gedaan, maar toch liever met de MTB al schijnen sommigen heeeeeeeeeeeeeel hard rond te kunnen op de CX op de UHR.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

vasquez schreef: ma 27 juli 2020, 20:27 Kom het niet laten en ben bij een stukje heuvelaf stuiteren eens in zijn wiel gaan zitten om hem hetzelfde gevoel te geven, werd hij een beetje zenuwachtig van.

Beetje sneu, maar kon het niet laten.
Leuk hè? :lol:

Ook een keer gedaan op Dorst. Net na de bankjes, zo'n gast in TC tenue, wurmt zich door ons groepje heen zonder wat te zeggen, ook geen goedemorgen of zo, en knalt bij ons weg.
Tot aan de aansluiting naar CK in z'n wiel blijven zitten, zonder wat te zeggen. 8)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Giant-E schreef: ma 27 juli 2020, 21:47 Tot aan de aansluiting naar CK in z'n wiel blijven zitten, zonder wat te zeggen. 8)
Je had geen adem meer om ook nog wat te zeggen? :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Lars TB schreef: ma 27 juli 2020, 22:10
Giant-E schreef: ma 27 juli 2020, 21:47 Tot aan de aansluiting naar CK in z'n wiel blijven zitten, zonder wat te zeggen. 8)
Je had geen adem meer om ook nog wat te zeggen? :bier:
Nee, maar hij ook niet. Ging ook steeds harder rijden, om mij te lossen.

Wonderbaarlijke mentaliteit. :~
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ohja....ene wat hierboven staat....van zo'n wacht jij maar ff momentje :roll: daar ben ik inmiddels echt de tel van kwijt geraakt :D
Maar de twee grootste maloten, beiden op LV ongehoord raggen met de E-bike :evil: ik heb toen mijn bizarre bevinding hier geschreven, van m'n rustige zondag ochtend LV :lol: :wink:
Maar het komt er zo'n beetje op neer, dat deze twee mij maar vervelend vonden en van de route zijn afgeweken :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Fred (mtb-sport) schreef: ma 27 juli 2020, 21:02
NelizRijn schreef: ma 27 juli 2020, 18:05Ik heb de rondjes vorige week voor t eerst op een cyclocrosser gereden, geleend van een maat hij er achteraan op mtb.
Kan je ook mee "gravelen". Maar zelf ook paar stukjes op de CX gedaan, maar toch liever met de MTB al schijnen sommigen heeeeeeeeeeeeeel hard rond te kunnen op de CX op de UHR.
Zo weet ik ook iemand uit Soest die heel lang in top 10 tijd heeft gestaan op LV compleet met een crosser.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Horsthil schreef: di 28 juli 2020, 12:49 [quote="Fred (mtb-sport)" post_id=2512784 time=<a href="tel:1595876548">1595876548</a> user_id=737]
[quote=NelizRijn post_id=2512707 time=<a href="tel:1595865904">1595865904</a> user_id=30268]Ik heb de rondjes vorige week voor t eerst op een cyclocrosser gereden, geleend van een maat hij er achteraan op mtb.
Kan je ook mee "gravelen". Maar zelf ook paar stukjes op de CX gedaan, maar toch liever met de MTB al schijnen sommigen heeeeeeeeeeeeeel hard rond te kunnen op de CX op de UHR.
[/quote]

Zo weet ik ook iemand uit Soest die heel lang in top 10 tijd heeft gestaan op LV compleet met een crosser.
[/quote]
Degene van wie die fiets is staat er ook wel bij, volgens hem is ie zo,n 10 sec langzamer met crossers dan op Scott ht.
Je kunt krapper insturen en bent vlot weg na aanzetten maar met wortels beter opletten /sturen. Positie van hand op stuur houden met rem is gewoon anders / wennen/ onlogisch. Fiets was wel maatje te groot maar voor de rest prima ding.
Ik ben beetje oriënterend op iets erbij dus probeerde cx en gravel ook wellicht een keer. Ik ben niet zo van rechtdoor rijden en snap keuze op gravelpaden zoals LdS niet echt bij slecht weer. Daar wordt je meestal veel smeriger van dan bospaden. Zou wel wat kunnen zijn voor in Frankrijk waar ik 650b Flash heb staan, maar bij regen niet mtb geschikte ondergrond. Daar liggen wel veel trekker en gruispaden en zou gravelracer optie kunnen zijn.
Plaats reactie