NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Begon allemaal 2 pagina’s terug omdat Niels zonodig met een “niet MTB” op de trail had gefietst.................
Zo zie je maar hoe zo’n topic qua inhoud kan vervuilen. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Niels weer lekker dan
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ach, het ging toch om een rondje op LV of HV.. dat past dan enigszins bij het onderwerp.

Veel meer is er ook niet te melden eigenlijk over LV of HV.

Trouwens, hoe is het met de staat van de route? Gewoon te berijden met een mtb (in mijn geval wel een foellie natuurlijk, voor minder doen we het niet), of moet ik toch gaan kijken voor een gravelbike of CX-crosser?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Meegs schreef: vr 31 juli 2020, 14:24 Ach, het ging toch om een rondje op LV of HV.. dat past dan enigszins bij het onderwerp.

Veel meer is er ook niet te melden eigenlijk over LV of HV.

Trouwens, hoe is het met de staat van de route? Gewoon te berijden met een mtb (in mijn geval wel een foellie natuurlijk, voor minder doen we het niet), of moet ik toch gaan kijken voor een gravelbike of CX-crosser?
Volgens een maatje van me: Droog, nog niet te mul. Andere reactie op Strava "klachten" over ander verkeer...............
Maar pak lekker je fully en rijden maar !!
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Gisteren nog gereden en niemand tegengekomen. Het is dus eigenlijk zoals altijd onder deze omstandigheden. Hier en daar een tikje droog maar alles is nog uitstekend te rijden. En als je geen verkeer wil tegenkomen blijf je best weg van de bekende piekmomenten.
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Zondagochtend 07:00 HV gereden (Daluren vignet). Ik was de enige.
Wel een afgetrapt parkoers maar dat was veroorzaakt door bouwpakket op zaterdag :-q
#OpaRijdtEenIZZO
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

_Chris schreef: ma 3 augustus 2020, 16:45 Zondagochtend 07:00 HV gereden (Daluren vignet). Ik was de enige.
Wel een afgetrapt parkoers maar dat was veroorzaakt door bouwpakket op zaterdag :-q
Daarom klust ie ook zo vaak
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Deed hij maar wat meer op HV :lol:
(Behalve het technische tuintje dan)
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Bottecchia schreef: wo 29 juli 2020, 15:56 Ik rij al jarenlang over allerlei onverharde wegen. Kasseistroken, strade bianche en hier en daar een bos of zandpad. Allemaal gewoon met de racefiets omdat ik nooit wist dat je daar een aparte fiets voor nodig had. :tong

Ook wel eens voor de lol een stukje Hoge Vuursche gedaan maar dat vond ik niet echt ideaal. Ik betwijfel echter of dat dan met een "officiële" gravelbike veel beter gaat.
Je benadert het precies verkeerd. Je hebt geen racefiets nodig, want met de gravelbike kun je ook prima op de weg.
Met 41 mm banden op lage druk gaat dat zeker beter dan op welke racefiets dan ook.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Kijk, daar kan ik wat mee. Een maatje van mij maakt prachtige gravel fietsen in Italië en ik zoek al een tijdje een excuus om er één te kopen. :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Purchase approved
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Vanmiddag met al mijn dames (3 stuks) HVLV bijna helemaal gedaan. Alleen op LV de afsnijroute genomen.
De jongste (12) had het na 25 km wel gehad. Zonder enige mtb ervaring sloeg ze zich er goed doorheen. Ik zie enige genetische overeenkomsten ;)
De oudste (14) had wat ervaring in Noordwijk opgedaan, maar dan is 25 km off-road / singletrack toch wel ff andere koek.
Vrouwlief (25+ :lol: ) had na Amerongen en Hoge Ginkel vorige week de smaak wel te pakken.

Ik moet ze niet te vaak meenemen anders zie ik het er van komen dat mijn mtb-budget op gaat aan wat nieuwe fietsen :D
Laatst gewijzigd door erwin.burgers op di 4 augustus 2020, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

erwin.burgers schreef: di 4 augustus 2020, 20:02 Ik moet ze niet te vaak meenemen anders zie ik het er van komen dat mij mtb-budget ol gaat aan wat nieuwe fietsen :~
Dat is toch ook lol: nieuwe fiets kopen is nieuwe fiets kopen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Hoe liggen de Vuursches erbij momenteel? Alles nog rijbaar, of kan ik beter mijn strandemmertjes en schepjes meenemen?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Droog. Wacht niet te lang. Op Am en Le zijn al weer aflsluitingen vanwege droogte
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie