NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Toen ik een keer mn dropper was vergeten op de dubbele drop, ben ik daar ook goed voor afgestraft. Gelukkig otb net kunnen voorkomen, maar wel in de bocht daarna vol de afgrond in gevlogen, omdat ik controle kwijt was.

Inderdaad...het was heel bijzonder.

Die vervloekte S-bocht van mij maakt de dubbele drop ook lekker vervelend. Maar het was wel precies zoals bouwpakket het had bedacht.
Gebruikersavatar
Jawie
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 24 december 2010, 12:08

Hoeveel gebruik je een dropper post op een route als HV?
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dat hangt er van af welke fiets ik bij me heb :winkie:
Gebruikersavatar
Jawie
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 24 december 2010, 12:08

George schreef: di 11 augustus 2020, 15:26 Dat hangt er van af welke fiets ik bij me heb :winkie:
Op bijv. een 29" XC HT met 100mm voorvork en een dropperpost? :wink:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Die heb ik niet ;)

Maar zonder dollen, ik heb een LTHT met en een starre singlespeed zonder. Op de eerste gebruik ik hem wel eens, op de tweede mis ik hem niet op LV/HV. Ik gebruik de dropper dus vooral omdat ik nu eenmaal meezeul en op een paar plekjes kun je net wat hoger springen en wat enthousiaster landen met dan zonder maar daarbij is de dropper niet de enige factor.
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Ik gebruik dropper veel vaker dan remmen.
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

George schreef: di 11 augustus 2020, 15:45 Die heb ik niet ;)

Maar zonder dollen, ik heb een LTHT met en een starre singlespeed zonder. Op de eerste gebruik ik hem wel eens, op de tweede mis ik hem niet op LV/HV. Ik gebruik de dropper dus vooral omdat ik nu eenmaal meezeul en op een paar plekjes kun je net wat hoger springen en wat enthousiaster landen met dan zonder maar daarbij is de dropper niet de enige factor.
Precies, een LTHT nodigt meer uit tot activiteiten waarbij het zadel in de weg zit. Op de SSSS stuur ik om wortels heen, met de LTHT duik ik er recht overheen. Soms neemt het enthousiasme de overhand op de starre fiets maar dat wordt dan vrij vlot afgestraft :P Technisch lusje gaat ook wel star zonder dropper, maar dan geeft het niet de lol die je op een LTHT hebt.
void schreef: di 11 augustus 2020, 16:42 Ik gebruik dropper veel vaker dan remmen.
Dat kan in jouw geval nog steeds heel weinig zijn :lol: :lol:
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Jawie schreef: di 11 augustus 2020, 15:12 Hoeveel gebruik je een dropper post op een route als HV?
Ga ik een rondje XC'en bijna niet, bij een rondje spelen wel stuk of 30x schat ik in. Ik rij op een XC Hardtail met een 120mm vork er in
Nodig is het niet maar het maakt sommige stukjes wel leuker. Bunny hoppen, harder door een bocht, manual, kuil in droppen gaat nou eenmaal stuk makkelijker met zadel naar beneden.
Have fun!
Rinse.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Demoniac schreef: di 11 augustus 2020, 17:00
Precies, een LTHT nodigt meer uit tot activiteiten waarbij het zadel in de weg zit. Op de SSSS stuur ik om wortels heen, met de LTHT duik ik er recht overheen. [/quote]

Dat is prima maar het is niet wat ik bedoelde. Ik rijd niet heel anders met de SSSS, dat is wel meer een pak slaag dan als je met vering rijd maar voor mij deel van de lol met een licht gooi-en smijt ijzer. Mijn punt was juist meer dat je op LV/HV geen dropper nodig hebt, remmen trouwens ook niet ;)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jawie schreef: di 11 augustus 2020, 15:12 Hoeveel gebruik je een dropper post op een route als HV?
Jakkes. Moet ik nu echt een dropper om HV te kunnen rijden? En dan zeker ook de remschijven upgraden naar 203mm diameter en body protectors dragen?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

bert l. schreef: di 11 augustus 2020, 17:56
Jawie schreef: di 11 augustus 2020, 15:12 Hoeveel gebruik je een dropper post op een route als HV?
Jakkes. Moet ik nu echt een dropper om HV te kunnen rijden? En dan zeker ook de remschijven upgraden naar 203mm diameter en body protectors dragen?
Ah, je bent na je UHR9 zeker nog niet teruggeweest? :D

Nee, nodig is het zeker niet. Ik gebruik 'm echt nooit. Misschien toch eens proberen want nu krijg ik bijna het gevoel dat ik iets mis. :wink:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Jawie schreef: di 11 augustus 2020, 15:12 Hoeveel gebruik je een dropper post op een route als HV?
2x, bij het opstappen en bij het afstappen.
:)
Alle dropjes op de Vuursches, zowel op als net naast de trails, zijn prima dropperloos te rijden.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Het is gewoon nen heel mooi extra trainings mogelijkheid op je bike. De kniebuiging om de dropper te droppen is best intensief.
Hij dropt ook makkelijker na het avond eten als er voor.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Ik kan niet shralp met het zadel omhoog.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Het is gewoon een ouwemannenhulpje om op je fiets te komen en om onderweg te kunnen blijven zitten tijdens de frequente pauzes. Een tussenfase zeg maar...

Afbeelding
Plaats reactie