NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Maakt niet uit waar je harkt.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Precies. Volgende week 't wad bij Terschelling harken. En dan kokkels smullen.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

corex schreef: do 24 september 2020, 13:21 Precies. Volgende week 't wad bij Terschelling harken. En dan kokkels smullen.
Nee, je moet wel op een of andere mtb-route harken, anders telt het niet.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Lompe hark wel goed?
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Singletrack Sundays schreef: do 24 september 2020, 22:43 Lompe hark wel goed?
Dat wordt alleen in Noord Holland gewaardeerd. Wellicht omdat de zandkorrels dat een andere vorm hebben?
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

:lol: :lol:
Ja die zijn oud en versleten, de lompe hark is bedoeld om de humus op de trail te harken ipv er af.
Have fun!
Rinse.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Tijgerhaai schreef: wo 23 september 2020, 15:03 Mooi clipje van Shimano: https://youtu.be/MacyICdMrOE
:-q

Gisterochtend heerlijk gereden op LV. De andere mountainbikers nauwelijks gezien, die hadden kennelijk andere prioriteiten. Diegene die er waren, stonden opvallend goed buiten de track opgesteld :bier:
LV lag er pr waardig bij, dus dat werd automatisch gas op de lolly 🍭.

Iemand van de trailcrew ideeën om het pumpstukje weer in ere te herstellen? Kom ik een ochtend helpen scheppen.
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Jurriaan schreef: zo 27 september 2020, 10:16
Tijgerhaai schreef: wo 23 september 2020, 15:03 Mooi clipje van Shimano: https://youtu.be/MacyICdMrOE
:-q

Gisterochtend heerlijk gereden op LV. De andere mountainbikers nauwelijks gezien, die hadden kennelijk andere prioriteiten. Diegene die er waren, stonden opvallend goed buiten de track opgesteld :bier:
LV lag er pr waardig bij, dus dat werd automatisch gas op de lolly 🍭.

Iemand van de trailcrew ideeën om het pumpstukje weer in ere te herstellen? Kom ik een ochtend helpen scheppen.
Grappig, het was gisteren behoorlijk druk. We hebben staan klussen bij Hv17 en daarna nog een stukje verderop. Je was denk ik lekker vroeg?
De pump track is al wat aan gedaan maar nog niet helemaal ideaal.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Knakworstkweker

Tijgerhaai schreef: wo 23 september 2020, 15:03 Mooi clipje van Shimano: https://youtu.be/MacyICdMrOE
Hij haalt wel terecht aan dat er veel Belgen en Duitsers hier komen rijden voor de flow die wij hier in de routes hebben en dat we hooguit onderhouden routes hebben.

Wij gaan voor wat meer uitdaging dan weer de berg af hobbelen in België en Duitsland
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afwisselend
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Erik1974 schreef: zo 27 september 2020, 11:38 Grappig, het was gisteren behoorlijk druk. We hebben staan klussen bij Hv17 en daarna nog een stukje verderop. Je was denk ik lekker vroeg?
De pump track is al wat aan gedaan maar nog niet helemaal ideaal.
10:00 van huis weg, circa 10:40 op de route.
Knakworstkweker schreef: zo 27 september 2020, 12:23 Hij haalt wel terecht aan dat er veel Belgen en Duitsers hier komen rijden voor de flow die wij hier in de routes hebben en dat we hooguit onderhouden routes hebben.

Wij gaan voor wat meer uitdaging dan weer de berg af hobbelen in België en Duitsland
Wij hebben de Duitsers zee en flowtrails te bieden. Gebruiken wij hun heuvels en bergen. Beste een goede deal :bier:
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Jurriaan schreef: zo 27 september 2020, 19:54
Erik1974 schreef: zo 27 september 2020, 11:38 Grappig, het was gisteren behoorlijk druk. We hebben staan klussen bij Hv17 en daarna nog een stukje verderop. Je was denk ik lekker vroeg?
De pump track is al wat aan gedaan maar nog niet helemaal ideaal.
10:00 van huis weg, circa 10:40 op de route.
Dat valt dan nog mee, zo zie je maar hoe de beleving anders is als iedereen dezelfde richting op rijdt. En misschien was het op Hoge Vuursche vooral druk. Wij zijn om 10:00 uur begonnen en toen was het al behoorlijk druk.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Batak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 11 december 2019, 12:25

Vandaag tijdens het droge interval beide routes gefietst. De groene route was voor mij de eerste keer. Wat liggen ze er mooi bij zeg. Ik had gezien de regen van de afgelopen dagen verwacht dat alles een stuk natter en modderiger zou zijn, maar ik hoefde alleen maar wat zand van mijn fiets te spuiten na afloop.
Wel vond ik het best druk op de trails, en dan met name met wandelaars. Ik snap dat niet iedereen een MTB route herkent, maar je hoeft niet meteen boos te kijken en te mopperen als ik "pardon" roep als ik op de trail wil passeren. Op een andere plek liepen ook mensen met een hond die mij vervolgens blaffend vleef achtervolgen gedurende 200 meter. Mogen honden hier uberhaupt loslopen vraag ik mij dan af. Complimenten overigens aan mijn medefietsers. Bij het passeren en gepasseerd worden was de sfeer gemoedelijk te noemen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Batak schreef: za 3 oktober 2020, 17:26Mogen honden hier uberhaupt loslopen vraag ik mij dan af.
Er zijn op verschillende plekken hondenlosloopgebieden waar honden los mogen lopen. (Als jij stopt met rijden, dan is de lol voor de hond al snel af. Even aanhalen en toespreken helpt onverwachts goed bij de meeste exemplaren)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Weet je nog waar de wandelaars op de trail liepen
Plaats reactie