NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

nrs3bikes schreef: za 31 oktober 2020, 22:00 Gered, zie het nu pas, is verbeterd hoor :winkie:
Flauw. Maar wel erg 😂
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Had het nog nooit zo druk gezien op LV. En het bleef ook lang druk, ook de middag in.
Onwijs veel regen gevallen, dat was de route op sommige plekken aan te zien.

Prima vermaakt met les geven en zelf een ronde rijden.

(1,5m en max 4 in een groep was aan het RWP in de kuil niet besteed).
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Jurriaan schreef: zo 1 november 2020, 00:34 Had het nog nooit zo druk gezien op LV. En het bleef ook lang druk, ook de middag in.
Onwijs veel regen gevallen, dat was de route op sommige plekken aan te zien.

Prima vermaakt met les geven en zelf een ronde rijden.

(1,5m en max 4 in een groep was aan het RWP in de kuil niet besteed).
Max 4 in een groep werd überhaupt niet nageleefd. Ook niet bij verschillende clinic groepen. En de boswielrenners zijn met hun peloton van de weg ook weer het bos ingegaan. Coronabiker gehalte leek weer laag. Het voelde bijna als vanouds
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Bij onze lessen waren we met 3 instructeurs op 12 deelnemers :-q

Er werd inderdaad veel gereden door mannen van middelbare leeftijd alsof hun leven er van af hing. Is kennelijk nog steeds in zwang.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Jurriaan schreef: zo 1 november 2020, 11:30 Bij onze lessen waren we met 3 instructeurs op 12 deelnemers :-q

Er werd inderdaad veel gereden door mannen van middelbare leeftijd alsof hun leven er van af hing. Is kennelijk nog steeds in zwang.
Ik denk dat ik op de rotonde een van jouw groepjes tegenkwam, gingen steeds rond daar. Wel jammer dat twee deelnemers precies de uitgang blokkeerde, toen ik er aan kwam. Maar dat maakt niet uit verder. Wat wel uitmaakte was een verdwaalde komoot graveler, die tegen de rotonde in wilde fietsen, maar door de drukte niet verder kon spookrijden.

Op HV noord had ik trouwens van RWP nog een groepje van 4 heel lang in mijn wiel. Eentje met zwarte spark en groene decals en eentje op groen zwarte cannondale. Herkende beide fietsen ergens van, maar kon de personen niet plaatsen. Zal ze wel vaker zien rijden.
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

nrs3bikes schreef: za 31 oktober 2020, 14:43 Vanmorgen beide routes gereden, we waren vroeg dus nog lekker rustig.
Rond 10 uur begon het aardig druk te worden, veel bikers die de sport net ontdekt of her ontdekt hebben op gympen en 26 inch wielen.
Maakt niet uit iedereen zijn lol. :-q
Wel ontzettend nat, veel diepe plassen, achter remblokjes pleite, was een tijd geleden dat dat gebeurd is. Wel toffe routes. 8)
Geparkeerd waar niemand het durfde denk, stonden 3 auto's, de populaire parkeerplaatsen stonden aardig vol.
Dus die remkuilen komen door jou :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Horsthil schreef: zo 1 november 2020, 15:20Op HV noord had ik trouwens van RWP nog een groepje van 4 heel lang in mijn wiel. Eentje met zwarte spark en groene decals en eentje op groen zwarte cannondale. Herkende beide fietsen ergens van, maar kon de personen niet plaatsen. Zal ze wel vaker zien rijden.
Ik heb een alibi, want op zondag.............
Maar los daarvan: Paar mensen in (vermoedelijk) zwart/geel hoeft niet te zeggen dat ze iets met een bepaalde LBS hebben of die LBS daar verantwoordelijk voor is.
Verder was het volgens mij zo druk dat heel veel eenlingen onbedoeld in een grotere groep van 4 terecht kwamen of als groep aangezien werden. Iets om ook over na te denken, maar heb niks gemist als ik zo hier en daar (oa Strava) de belevenissen lees. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Fred (mtb-sport) schreef: zo 1 november 2020, 18:34
Horsthil schreef: zo 1 november 2020, 15:20Op HV noord had ik trouwens van RWP nog een groepje van 4 heel lang in mijn wiel. Eentje met zwarte spark en groene decals en eentje op groen zwarte cannondale. Herkende beide fietsen ergens van, maar kon de personen niet plaatsen. Zal ze wel vaker zien rijden.
Ik heb een alibi, want op zondag.............
Maar los daarvan: Paar mensen in (vermoedelijk) zwart/geel hoeft niet te zeggen dat ze iets met een bepaalde LBS hebben of die LBS daar verantwoordelijk voor is.
Verder was het volgens mij zo druk dat heel veel eenlingen onbedoeld in een grotere groep van 4 terecht kwamen of als groep aangezien werden. Iets om ook over na te denken, maar heb niks gemist als ik zo hier en daar (oa Strava) de belevenissen lees. :winkie:
Was gisteren, maar jou herken ik 100% zeker. Sterker nog, van al je mtb ritten afgelopen maand, ben je twee keer voorbij gekomen, terwijl ik "pauze" had.

Overigens koppel ik niks aan die fietsenwinkel. Interesseert me niks zelfs, kom er graag. Gewoon veel klanten op de been. Maar ik stond zaterdag wel met een groep van zeker 25 man bij het stoplicht, mede doordat verschillende groepen tegelijk samenkwamen en er een te grote groep fietste. Gas er dus op gegooid op het fietspad en de trail en toen bleven er nog 4 over, die mij bij konden houden :D
Voelde mij ineens een redelijke fietser :lol:

Het wielerclubshirt gehalte was in ieder geval hoog. De verschillende fietsers van bijvoorbeeld tempo deden in ieder geval geen recht aan hun naam. Tegelijkertijd zie je aan die shirts dat men echt uit heel Nederland naar de vuursche komt
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Jurriaan schreef: zo 1 november 2020, 11:30 Bij onze lessen waren we met 3 instructeurs op 12 deelnemers :-q

Er werd inderdaad veel gereden door mannen van middelbare leeftijd alsof hun leven er van af hing. Is kennelijk nog steeds in zwang.
Niet lullig bedoeld, maar dan ben je toch met drie groepen van vijf?
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Fred (mtb-sport) schreef: zo 1 november 2020, 18:34
Horsthil schreef: zo 1 november 2020, 15:20Op HV noord had ik trouwens van RWP nog een groepje van 4 heel lang in mijn wiel. Eentje met zwarte spark en groene decals en eentje op groen zwarte cannondale. Herkende beide fietsen ergens van, maar kon de personen niet plaatsen. Zal ze wel vaker zien rijden.
Ik heb een alibi, want op zondag.............
Maar los daarvan: Paar mensen in (vermoedelijk) zwart/geel hoeft niet te zeggen dat ze iets met een bepaalde LBS hebben of die LBS daar verantwoordelijk voor is.
Verder was het volgens mij zo druk dat heel veel eenlingen onbedoeld in een grotere groep van 4 terecht kwamen of als groep aangezien werden. Iets om ook over na te denken, maar heb niks gemist als ik zo hier en daar (oa Strava) de belevenissen lees. :winkie:
Ik ben om half vier een rondje begonnen, bos was heerlijk 2 plassen en drie andere fietsers gezien...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

I_do schreef: zo 1 november 2020, 20:12 Niet lullig bedoeld, maar dan ben je toch met drie groepen van vijf?
Klopt :-q Is daar iets mis mee :winkie:


Ter verduidelijking, knip-plak site overheid:
Voor buitensporten geldt een maximum van 4 personen per groepje (exclusief instructeur). Er mogen meer groepjes naast elkaar sporten zolang er meer dan 1,5 meter tussen de groepjes zit en de buitenruimte dat toelaat. Er moet een duidelijke afbakening zijn tussen de groepjes en zij mogen niet mengen.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Jurriaan schreef: zo 1 november 2020, 21:12
I_do schreef: zo 1 november 2020, 20:12 Niet lullig bedoeld, maar dan ben je toch met drie groepen van vijf?
Klopt :-q Is daar iets mis mee :winkie:


Ter verduidelijking, knip-plak site overheid:
Voor buitensporten geldt een maximum van 4 personen per groepje (exclusief instructeur). Er mogen meer groepjes naast elkaar sporten zolang er meer dan 1,5 meter tussen de groepjes zit en de buitenruimte dat toelaat. Er moet een duidelijke afbakening zijn tussen de groepjes en zij mogen niet mengen.
Duidelijk! Bedankt voor de verduidelijking, ik wist niet van deze uitzondering, weer wat geleerd ;)
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

VintigeBiker schreef: zo 1 november 2020, 16:29
nrs3bikes schreef: za 31 oktober 2020, 14:43 Vanmorgen beide routes gereden, we waren vroeg dus nog lekker rustig.
Rond 10 uur begon het aardig druk te worden, veel bikers die de sport net ontdekt of her ontdekt hebben op gympen en 26 inch wielen.
Maakt niet uit iedereen zijn lol. :-q
Wel ontzettend nat, veel diepe plassen, achter remblokjes pleite, was een tijd geleden dat dat gebeurd is. Wel toffe routes. 8)
Geparkeerd waar niemand het durfde denk, stonden 3 auto's, de populaire parkeerplaatsen stonden aardig vol.
Dus die remkuilen komen door jou :winkie:
Remmen is angst :tong maar je het zo leest zou je het bijna kunnen gaan denken :lol:
Batak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 11 december 2019, 12:25

Vanmorgen een rondje gedaan. Het was heerlijk rustig. Meestal ga ik in het weekend, maar vandaag gelukkig in alle rust kunnen fietsen. Het technische lusje lukte helaas weer net niet helemaal. Ik vergat weer dat je bij de laatste hindernis wat vaart nodig hebt.
Wel opvallend veel kuilen in de route. Misschien remkuilen, maar ze leken ook op plekken te zitten waar ik zelf niet zou remmen.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Batak schreef: di 3 november 2020, 14:28 Vanmorgen een rondje gedaan. Het was heerlijk rustig. Meestal ga ik in het weekend, maar vandaag gelukkig in alle rust kunnen fietsen. Het technische lusje lukte helaas weer net niet helemaal. Ik vergat weer dat je bij de laatste hindernis wat vaart nodig hebt.
Wel opvallend veel kuilen in de route. Misschien remkuilen, maar ze leken ook op plekken te zitten waar ik zelf niet zou remmen.
Kuilen zijn het gevolg van plassen door de vele regen van de afgelopen tijd icm de drukte.

Vanmiddag even een rondje gereden en genoten van de rust in het bos. Enige vervelende was de wind...die was fors. Nu het blad van de bomen valt, kun je ook tegenwind verwachten. Op de rotonde is het ineens weer heel licht, nu de amerikaanse eiken bijna al het blad hebben laten vallen.
Plaats reactie