NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Horsthil schreef: zo 24 januari 2021, 12:23 Als er lelijk naar je geschreeuwd is, wasn't me, was Bulltat :winkie: :lol:
Hehehe he
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

mfacey schreef: zo 24 januari 2021, 18:25 Ik heb de route niet helemaal gereden vandaag, maar net voorbij de oversteek waar je naar de Kuil gaat, bij het helm-op spandoek is het belabberd. Er is al een afkortroutetje onstaan om een bak modder te ontwijken. Heb het bij de zandduinen ook nog nooit zo uitgesleten gezien...! :o

Begreep van een club genoot die ik later tegenkwam dat de “kuilen’” langs de stulpselaan aan de LV kant zo zijn uitgesleten dat menig MTBer OTB gaat. Zelf niet gezien maar kan me er alles bij voorstellen :tong
Thnx voor het melden. Is ook een lastig punt bij nat weer
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
ice246
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 21 juli 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Santa Cruz Chameleon custom

Vanochtend heerlijk gefietst! Niemand te bekennen om half 9 :-q Was ff geleden dat ik op de route gefietst had, maar viel mij nog aardig mee met de schade. Je ziet wel duidelijk dat het rondje om de Kuil een stuk minder te lijden heeft gehad vanwege de afsluiting. Het hielp natuurlijk ook dat de grond nog enigszins bevroren was. Ik heb het stuk langs de camping overgeslagen. Het stuk van de route LV dat ik wel heb gefietst lag er echt super bij!
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

ice246 schreef: ma 25 januari 2021, 13:44 Je ziet wel duidelijk dat het rondje om de Kuil een stuk minder te lijden heeft gehad vanwege de afsluiting.
Dat rondje lag er verschrikkelijk bij, daarom was het afgesloten zodat we het op konden knappen ;). Dus het is niet omdat het minder te lijden heeft gehad hoor.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Erik1974 schreef: ma 25 januari 2021, 14:04
ice246 schreef: ma 25 januari 2021, 13:44 Je ziet wel duidelijk dat het rondje om de Kuil een stuk minder te lijden heeft gehad vanwege de afsluiting.
Dat rondje lag er verschrikkelijk bij, daarom was het afgesloten zodat we het op konden knappen ;). Dus het is niet omdat het minder te lijden heeft gehad hoor.
Hij moest eens weten :lol: :lol: :lol:
Ook dus de stammenklim aka Dikke Betha Klim gemist?
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Willem Altes schreef: zo 24 januari 2021, 22:42
erikvlugt schreef: zo 24 januari 2021, 20:33 Als het gezamenlijke stuk hoge en lage vuursche te overbruggen is middels een ander pad, dan is lage vuursche dus echt heel goed te doen ook icm #trailrespect naar mijns inziens, helaas konden wij de stukken alleen mijden waar we een pad langs zagen lopen en ik wist dat de route daar weer op uit kwam.
Gewoon het (gravel)fietspad langs de Zevenlindenweg volgen, dan mis je het stuk achter de camping.
Bedankt! Vandaag paar keer rondje lage vuursche gereden met dan terug via de zevenlindenweg, bedankt voor de tip!
ice246
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 21 juli 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Santa Cruz Chameleon custom

Horsthil schreef: ma 25 januari 2021, 18:48 Hij moest eens weten :lol: :lol: :lol:
Ook dus de stammenklim aka Dikke Betha Klim gemist?
Stammenklim? klinkt spannend, maar idd gemist. Uiteraard hulde voor het goede werk, het valt echt op dat het rondje om de Kuil het beste stuk is van HV. Geen idee hoe het erbij lag. Was al zeker 3 weken niet meer op de route geweest.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

ice246 schreef: di 26 januari 2021, 11:25
Horsthil schreef: ma 25 januari 2021, 18:48 Hij moest eens weten :lol: :lol: :lol:
Ook dus de stammenklim aka Dikke Betha Klim gemist?
Stammenklim? klinkt spannend, maar idd gemist. Uiteraard hulde voor het goede werk, het valt echt op dat het rondje om de Kuil het beste stuk is van HV. Geen idee hoe het erbij lag. Was al zeker 3 weken niet meer op de route geweest.
Het was helemaal naar de klote

De mannen hebben er met noeste handarbeid weer wat van gemaakt
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

bouwpakket schreef: di 26 januari 2021, 11:57
ice246 schreef: di 26 januari 2021, 11:25

Stammenklim? klinkt spannend, maar idd gemist. Uiteraard hulde voor het goede werk, het valt echt op dat het rondje om de Kuil het beste stuk is van HV. Geen idee hoe het erbij lag. Was al zeker 3 weken niet meer op de route geweest.
Het was helemaal naar de klote

De mannen hebben er met noeste handarbeid weer wat van gemaakt
Met speciale kudo's naar de Horsthil mannen! Die hebben toch wel de meeste zweetdruppels neergelegd op dat rondje!
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Absoluut. Denk dat we die beruchte passage maar naar ze moeten vernoemen. Horst Hill. Is wel een beetje een klein heuveltje maar gaat om het idee. Hoog genoeg gaat 'ie toch niet worden. :-q
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Bottecchia schreef: di 26 januari 2021, 12:23 Horst Hill. :-q
:lol: :lol:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

We hadden op de UHR ooit een, oh heimwee, Hamburger Hill.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Giant-E schreef: di 26 januari 2021, 13:49 We hadden op de UHR ooit een, oh heimwee, Hamburger Hill.
Die zit nu boven mijn broekriem!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Lars TB schreef: di 26 januari 2021, 13:56 Die zit nu boven mijn broekriem!
:lol: :bier:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Bottecchia schreef: di 26 januari 2021, 12:23 Absoluut. Denk dat we die beruchte passage maar naar ze moeten vernoemen. Horst Hill. Is wel een beetje een klein heuveltje maar gaat om het idee. Hoog genoeg gaat 'ie toch niet worden. :-q
Tautologie of pleonasme door combinatie van het engelse woord en het Nederlandse woord voor heuvel
Plaats reactie