NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

MVMVML schreef: ma 10 mei 2021, 14:23
bertp schreef: ma 10 mei 2021, 14:16 Bedankt Jongens :-q
Alhoewel HVLV dan mijn voorkeur zou hebben ga ik toch voor Zeist gaan dan.
Dit omdat ik recent een of ander virusje heb gehad en het erop lijkt dat Zeist iets minder interval is, dit is namelijk nog niet terug op niveau van voor het virus. En vermits ze blijkbaar toch niet teveel verschillen kies ik dan maar voor Zeist.
Het zal zoiezo leuk worden vermits het nieuw terrein is, ik kijk ernaar uit morgen :-D
Zeist is leuk, maar als je de meest technische trails zoekt kan je beter Amerongen en/of Leersum opzoeken mi.
Dit was de vraag
bertp schreef: ma 10 mei 2021, 09:17 Snelle vraag : Lage+Hoge Vuursche of Austerlitz+Zeist?
meer technisch heeft de voorkeur.

Ik ben morgen namelijk in de buurt en heb een paar uur tijd om voor de eerste keer enkele routes van UHR te verkennen.
Het zal hier vast al wel ergens staan maar om 2 topics en +1000 pagina's te gaan uitpluizen is wat teveel van het goede.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Mooie van HV/LV is dat je heel makkelijk bij LV die kleinere ronde meerdere keren kunt doen. Eerste rondje "verkennen" en daarna gas op die lollie.

Echt technisch vind ik ze geen van beide, maar bij HV zijn best een paar korte klimmetjes die voor vele een leuke uitdaging zijn.

Zeist vind ik echt een 'gas er op' route. Betrap mezelf dat ik me daar het meest laat uitdagen om alles op snelheid te doen. Al is snelheid natuurlijk een relatief begrip ;)
bertp
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 27 juli 2013, 17:10

MVMVML schreef: ma 10 mei 2021, 14:23 Zeist is leuk, maar als je de meest technische trails zoekt kan je beter Amerongen en/of Leersum opzoeken mi.
Dat zal dan voor een volgende keer zijn. Ik moet aanrijden vanuit het Noorden van Utrecht en er ook terug naartoe.
Dus hoe dichter hoe beter en HVLV of Zeist zijn ongeveer even ver is reistijd dan.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

MVMVML schreef: ma 10 mei 2021, 14:23
bertp schreef: ma 10 mei 2021, 14:16 Bedankt Jongens :-q
Alhoewel HVLV dan mijn voorkeur zou hebben ga ik toch voor Zeist gaan dan.
Dit omdat ik recent een of ander virusje heb gehad en het erop lijkt dat Zeist iets minder interval is, dit is namelijk nog niet terug op niveau van voor het virus. En vermits ze blijkbaar toch niet teveel verschillen kies ik dan maar voor Zeist.
Het zal zoiezo leuk worden vermits het nieuw terrein is, ik kijk ernaar uit morgen :-D
Zeist is leuk, maar als je de meest technische trails zoekt kan je beter Amerongen en/of Leersum opzoeken mi.
Of het gnarly sketchy Bikepark Hilversum :tong
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: ma 10 mei 2021, 14:47
MVMVML schreef: ma 10 mei 2021, 14:23
Zeist is leuk, maar als je de meest technische trails zoekt kan je beter Amerongen en/of Leersum opzoeken mi.
Of het gnarly sketchy Bikepark Hilversum :tong
Da's de eckte eckte brute shit 8) :lol:
bertp
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 27 juli 2013, 17:10

Leuke kennismaking gisteren, afgetikt op 40km. Braaf vignetje gekocht en banaanschil mee in de rugzak. Hopelijk kan ik in 2021 nog eens een bezoekje brengen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

bertp schreef: wo 12 mei 2021, 08:08 Leuke kennismaking gisteren, afgetikt op 40km. Braaf vignetje gekocht en banaanschil mee in de rugzak. Hopelijk kan ik in 2021 nog eens een bezoekje brengen.
Waar ben je nou geweest? Zeisterlitz of LVHV?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
bertp
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 27 juli 2013, 17:10

Yes, zeisterlitz.
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Routes lagen er vanmorgen perfect bij. Niet te droog en zeker niet nat. Snel parcours, harde track. Het recente onderhoud en de verbeteringen aan diverse klimmetjes zijn erg fijn. Hopelijk gaat een en ander het uithouden. Vanmorgen super rustig, zal morgen en de rest van het weekend wel anders zijn. Dank aan het onderhoudsteam :-q
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2110
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Hah, ik heb het onderhouds team vanmiddag in levende lijve aan het werk gezien. Met zaag en al. Petje af voor al het goede werk wat ze al hebben gedaan en nu aan het doen waren.

Na drie uur het parcours op heeft verder z'n eigen charme. Je hebt de baan min of meer voor jezelf, geen plakkers als je iemand in haalt, heerlijk !

Jan en toos waren ook nog op het parcours. Deze mensen op leeftijd waren lekker op de elektrische stadsfiets en spijkerbroek aan het genieten van wat nieuwe technische stukjes. Ze hebben groot gelijk, genieten toch :winkie:
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Stunning schreef: za 15 mei 2021, 19:36 Hah, ik heb het onderhouds team vanmiddag in levende lijve aan het werk gezien. Met zaag en al. Petje af voor al het goede werk wat ze al hebben gedaan en nu aan het doen waren.

Na drie uur het parcours op heeft verder z'n eigen charme. Je hebt de baan min of meer voor jezelf, geen plakkers als je iemand in haalt, heerlijk !

Jan en toos waren ook nog op het parcours. Deze mensen op leeftijd waren lekker op de elektrische stadsfiets en spijkerbroek aan het genieten van wat nieuwe technische stukjes. Ze hebben groot gelijk, genieten toch :winkie:


Neem volgende keer pakje stroopwafels mee.

Wij de oranje bosmieren van LV HV draaien daar vooral op. 😜😂
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Stunning schreef: za 15 mei 2021, 19:36 Hah, ik heb het onderhouds team vanmiddag in levende lijve aan het werk gezien. Met zaag en al. Petje af voor al het goede werk wat ze al hebben gedaan en nu aan het doen waren.

Na drie uur het parcours op heeft verder z'n eigen charme. Je hebt de baan min of meer voor jezelf, geen plakkers als je iemand in haalt, heerlijk !

Jan en toos waren ook nog op het parcours. Deze mensen op leeftijd waren lekker op de elektrische stadsfiets en spijkerbroek aan het genieten van wat nieuwe technische stukjes. Ze hebben groot gelijk, genieten toch :winkie:
Waarschijnlijk heb ik je dan gezien en jij mij ook, zonder dat we het beide wisten. Hint 1: ik had een oranje shirt aan
Hint 2: de rest ook
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Bulltat schreef: za 15 mei 2021, 19:57
Stunning schreef: za 15 mei 2021, 19:36 Hah, ik heb het onderhouds team vanmiddag in levende lijve aan het werk gezien. Met zaag en al. Petje af voor al het goede werk wat ze al hebben gedaan en nu aan het doen waren.

Na drie uur het parcours op heeft verder z'n eigen charme. Je hebt de baan min of meer voor jezelf, geen plakkers als je iemand in haalt, heerlijk !

Jan en toos waren ook nog op het parcours. Deze mensen op leeftijd waren lekker op de elektrische stadsfiets en spijkerbroek aan het genieten van wat nieuwe technische stukjes. Ze hebben groot gelijk, genieten toch :winkie:


Neem volgende keer pakje stroopwafels mee.

Wij de oranje bosmieren van LV HV draaien daar vooral op. 😜😂
Geen stroopwafels aan Bulltat geven!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

bert l. schreef: za 15 mei 2021, 20:22
Bulltat schreef: za 15 mei 2021, 19:57

Neem volgende keer pakje stroopwafels mee.

Wij de oranje bosmieren van LV HV draaien daar vooral op. 😜😂
Geen stroopwafels aan Bulltat geven!
:( :(
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2110
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Had ik het geweten, dan had ik zeker stroopwafels meegenomen en even kunnen kletsen !!

Halverwege mijn HVLV combi gaat er bij mij ook wel eentje in :tong
Plaats reactie