Is dat niet min of meer de standaard van de Nederlandse horeca: "als je geluk hebt, dan tref je een goede tent"?
Terwijl je bij onze zuiderburen goed je best moet doen om een foute te vinden.
NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche
- Tijgerhaai
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3855
- Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
- Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
- Contacteer:
Er zijn wel een paar goede tentjes hoor. Ook langs de routes. Maar het lijkt wel de tendens. Te veel randzaken? Iets met schoenen en een leest.
Hoe dan ook tijd om de matskist weer in het leven te roepen.
Hoe dan ook tijd om de matskist weer in het leven te roepen.
●◼︎▲◆ Go round the outside.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2092
- Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
- Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna
Reed vanochtend op de racer even langs beide routes, ziet er lekker sompig uit hier en daar
Ook veel groepen (dus geen groepjes) senioren bikers met de bekende sponsor, maar niet gesponsord, shirts aan gezien. Ach wat was het lekker rustig op de weg met racer vandaag
Ook veel groepen (dus geen groepjes) senioren bikers met de bekende sponsor, maar niet gesponsord, shirts aan gezien. Ach wat was het lekker rustig op de weg met racer vandaag
-
- All rounder
- Berichten: 83
- Lid geworden op: za 7 juli 2018, 10:19
- Mijn mountainbike: Trek 9.8
Was heel goed te doen. Weinig water. Wel typische zondagochtend dus druk.
De oversteekplaats ook, dat gaat nog ongelukken opleveren. Wat een drukte daar. Is een mooie houten brug niet een idee? Zoals je in het veldrijden ziet? Ik wil wel meebouwen:-)
De oversteekplaats ook, dat gaat nog ongelukken opleveren. Wat een drukte daar. Is een mooie houten brug niet een idee? Zoals je in het veldrijden ziet? Ik wil wel meebouwen:-)
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10838
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
Hulp bij aanleggen? Daar heb ik veel vertrouwen in. Die manschappen kom er wel.
Hulp bij het beheren ervan? Verkeersveilig houden? Onderhoud? Overleg en afstemmen met gemeente, omwonenden en eigenaren? Vergunningsaanvraag?
Wie biedt?
Ik denk dat het makkelijk is dat elke oversteker leert wat hij met verkeersles in de 5e klas/groep 7 heeft geleerd: stop, wacht, kijk links, kijk rechts, kijk weer links en steek dan over als het veilig is.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2092
- Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
- Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna
Bert, dit is niet 'gezeik' of we nu één of ander lusje in de route leuk vinden of niet. Klim even uit je ivoren toren graag. We waarderen het allemaal dat jullie daar hard aan het werk zijn voor ons plezier. Maar dit betreft echt een stukje veiligheid, mensenlevens.bert l. schreef: ↑zo 24 oktober 2021, 15:11Hulp bij aanleggen? Daar heb ik veel vertrouwen in. Die manschappen kom er wel.
Hulp bij het beheren ervan? Verkeersveilig houden? Onderhoud? Overleg en afstemmen met gemeente, omwonenden en eigenaren? Vergunningsaanvraag?
Wie biedt?
Ik denk dat het makkelijk is dat elke oversteker leert wat hij met verkeersles in de 5e klas/groep 7 heeft geleerd: stop, wacht, kijk links, kijk rechts, kijk weer links en steek dan over als het veilig is.
Jij weet net zo goed als ik dat er naast je verkeersles ook een verkeerspsychologische kant aan verkeersdeelname zit. Zeker als er in groepjes wordt gereden of mensen moe aan komen rijden.
Als een auto uit de richting van de Lage Vuursche komt gereden en pakt op de top van de weg het tweede heuveltje mee, met 60km p/u, de bestuurder ziet op dat moment de oversteekplaats niet. Vervolgens rijdt de bestuurder naar de beneden, dus langere remweg, voeg daar misschien nog nattigheid op de weg aan toe en op de oversteekplaats een groep bikers, waarvan de achterste moe is en al moeite heeft z'n groep bij te houden, maar er toch probeert bij te blijven en de aansluiting te houden, zelfs na de oversteek. Want de mannen voorin in de groep hebben Strava aan en willen doorpezen en wachten op niemand... Wat denk je zelf ? Dat de achterste rijder heel veel oog heeft voor z'n verkeersles ? Die pakt het risico bij de groep te blijven. We weten beide dat het zo werkt helaas.
Nou, tis goed bedoeld en tevens het laatste wat ik erover zeg. Maar ik heb het in ieder geval aangegeven. Zoals de situatie nu is, gaan er ongelukken gebeuren.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 527
- Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
- Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019
Ik hoorde een auto heel hard remmen bij de nieuwe oversteek plaats. De oude oversteek plaats was wat dichter bij de stoplichten waardoor de snelheid van de auto's wat lager ligt.
Vandaag was het natuurlijk weer een extreem drukke dag in lage Vuursche, dat moeten we ook niet vergeten.
Vandaag was het natuurlijk weer een extreem drukke dag in lage Vuursche, dat moeten we ook niet vergeten.
Thanks voor de reacties
Op zich wel goede argumenten en zeker ook van Bert, ik bedoel, een betonnen brug kan men al lastig onderhouden zonder dat er ongelukken gebeuren, zie italie etc haha. Laat staan als je er zelf 1 van hout wil bouwen.Stunning schreef: ↑zo 24 oktober 2021, 15:37Bert, dit is niet 'gezeik' of we nu één of ander lusje in de route leuk vinden of niet. Klim even uit je ivoren toren graag. We waarderen het allemaal dat jullie daar hard aan het werk zijn voor ons plezier. Maar dit betreft echt een stukje veiligheid, mensenlevens.bert l. schreef: ↑zo 24 oktober 2021, 15:11
Hulp bij aanleggen? Daar heb ik veel vertrouwen in. Die manschappen kom er wel.
Hulp bij het beheren ervan? Verkeersveilig houden? Onderhoud? Overleg en afstemmen met gemeente, omwonenden en eigenaren? Vergunningsaanvraag?
Wie biedt?
Ik denk dat het makkelijk is dat elke oversteker leert wat hij met verkeersles in de 5e klas/groep 7 heeft geleerd: stop, wacht, kijk links, kijk rechts, kijk weer links en steek dan over als het veilig is.
Jij weet net zo goed als ik dat er naast je verkeersles ook een verkeerspsychologische kant aan verkeersdeelname zit. Zeker als er in groepjes wordt gereden of mensen moe aan komen rijden.
Als een auto uit de richting van de Lage Vuursche komt gereden en pakt op de top van de weg het tweede heuveltje mee, met 60km p/u, de bestuurder ziet op dat moment de oversteekplaats niet. Vervolgens rijdt de bestuurder naar de beneden, dus langere remweg, voeg daar misschien nog nattigheid op de weg aan toe en op de oversteekplaats een groep bikers, waarvan de achterste moe is en al moeite heeft z'n groep bij te houden, maar er toch probeert bij te blijven en de aansluiting te houden, zelfs na de oversteek. Want de mannen voorin in de groep hebben Strava aan en willen doorpezen en wachten op niemand... Wat denk je zelf ? Dat de achterste rijder heel veel oog heeft voor z'n verkeersles ? Die pakt het risico bij de groep te blijven. We weten beide dat het zo werkt helaas.
Nou, tis goed bedoeld en tevens het laatste wat ik erover zeg. Maar ik heb het in ieder geval aangegeven. Zoals de situatie nu is, gaan er ongelukken gebeuren.
Maar goed, vroeger moesten we toch ook die weg over, alleen toen stonden er geen houten afzettingen etc om de snelheid eruit te halen. Is het nu niet al gewoon beter als dat het was?
De oude oplossing waarbij je op het fietspad uitkwam en grofweg bij/in de buurt van de stoplichten over moest steken lijkt me 100 keer veiliger dan hoe het nu is. Zelfs in het geval dat er wat mis gaat zou ik liever op een fietser botsen dan op een auto.....erikvlugt schreef: ↑zo 24 oktober 2021, 18:17 Op zich wel goede argumenten en zeker ook van Bert, ik bedoel, een betonnen brug kan men al lastig onderhouden zonder dat er ongelukken gebeuren, zie italie etc haha. Laat staan als je er zelf 1 van hout wil bouwen.
Maar goed, vroeger moesten we toch ook die weg over, alleen toen stonden er geen houten afzettingen etc om de snelheid eruit te halen. Is het nu niet al gewoon beter als dat het was?
Natuurlijk is het zo dat je als mountainbiker daar moet wachten en uit moet kijken, maar ik zou denken dat het een kwestie van tijd is voor het een keer fout gaat. De route is nota benen verlegt omdat mensen bij een niet-oversteek de N-weg over staken. Daar had je dan toch ook kunnen zeggen "ja dat is de eigen verantwoordelijkheid/we vertrouwen op het gezond verstand v/d biker". Ik vind het opvallend dat dat hier nu blijkbaar de insteek is waarbij in grofweg alle andere keuzes uit het verleden (oa trail onderhoud) de insteek is "laten we de biker tegen zichzelf beschermen, want wie weet gebeurt er wat".