NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

bouwpakket schreef: za 27 november 2021, 17:50
Stunning schreef: za 27 november 2021, 17:47 Alle onderdelen op mijn fiets zijn consumables. Op = op, en na de winter wat sneller en dan gewoon de onderdelen weer vervangen en fietsen maar.
Ben jij de enige die geen last heeft van de onderdelenschaarste?
Nee, gelukkig niet.

Mijn schoonzoon werkt bij een race/mtb speciaalzaak en kan nog steeds erg makkelijk aan onderdelen komen voor mij :-D
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: za 27 november 2021, 17:36 Wat ik begrijp is dat GNR nog lang niet voornemens is om de openstelling aan te passen
In het GNR fietsen ook de meeste mensen op de fietspaden en zelden worden er maar een paar onverharde paden gebruikt door gravelaars. En omdat men vaak dezelfde gpx gebruikt voor een ronde door het gooi, blijft alles redelijk geconcentreerd.

MTBers rijden er vrij weinig rond. Daarnaast moet je hier echt goede kennis van het gebied hebben om de leuke mtb paden te kunnen vinden. En die paden worden ook alles behalve massaal gebruikt. Een vaste MTB route zal in het GNR alleen maar een averechts effect hebben. Daarnaast heeft het ook geen zin, want het is vooral een populair gebied voor de gravel rijders
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

pietervl schreef: do 25 november 2021, 21:02 Even over de buren. Anna's Hoeve in het GNR, lijkt ter ziele. Er zijn bomen gerooid, ook bovenop de top. Het laatste stukje naar boven is niet meer te rijden en vrijwel alle downhill/bikepark lijntjes naar beneden zijn verdwenen omdat er resthout op ligt. Dat zijn geen kleine takjes, met de blote hand krijg je het niet weg. Er zijn plannen om de top een uitzichtsbestemming te geven. Ze hebben een flinke stap in die richting gezet nu.
De buren hebben een ook een eigen topic :-q en zo kunnen wij mooi de laatste ontwikkelingen hier posten en over praten uiteraard :-q
viewtopic.php?f=10&t=144306

Zoals deze bijvoorbeeld van Bottecchia https://gnr.nl/actueel/projecten/projec ... e-schakel/
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Batak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 11 december 2019, 12:25

Het was leuk op de routes vandaag. Ouderwets lekker blubberen en een chocomel toe. Wat kan je nog meer wensen?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Batak schreef: za 27 november 2021, 19:45 Het was leuk op de routes vandaag. Ouderwets lekker blubberen en een chocomel toe. Wat kan je nog meer wensen?
Ik neem aan vooral plassen en tandenknarsen. Niet veel blubber
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Stunning schreef: za 27 november 2021, 17:47
mfacey schreef: za 27 november 2021, 15:16 Iedereen die lagers verkoopt en installeert wrijft ijverig in zijn/haar handen.

Onbegrijpelijk dat mensen met 2 graden en regen überhaupt WILLEN fietsen… brrrrrr
Hmm... Ik heb vandaag heerlijk 40km op de racefiets gezeten. Ja, op het einde was het wat regenachtig. Maar er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding.

Had ik vandaag meer tijd gehad, dan had ik gewoon mijn rondjes op HVLV gereden. Alle onderdelen op mijn fiets zijn consumables. Op = op, en na de winter wat sneller en dan gewoon de onderdelen weer vervangen en fietsen maar.

Dus ik vind het onbegrijpelijk dat er mensen zijn die nu überhaupt niet gewoon lekker willen fietsen. Thuis een warme chocolademelk of bokbiertje en genieten maar :bier: :-q
Ik ging gisteren voor een uurtje of 5 gravelen, maar vlot "genezen". MAar kwam dat ik me stomweg verkekeken had op temp.
Vanmorgen rolluiken omhoog en even naar buiten met 2 graden en regen brood halen en wist gelijk: Fredje blijft binnen en heeft hij geen spijt van gehad.
Maar ieder zijn/haar ding.
bouwpakket schreef: za 27 november 2021, 19:52
Batak schreef: za 27 november 2021, 19:45 Het was leuk op de routes vandaag. Ouderwets lekker blubberen en een chocomel toe. Wat kan je nog meer wensen?
Ik neem aan vooral plassen en tandenknarsen. Niet veel blubber
Blubber was weggespoeld :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Heb me vandaag 2 uurtjes vermaakt op de indoor mtb van Almere. Best wel tof eigenlijk
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Horsthil schreef: za 27 november 2021, 18:07
bouwpakket schreef: za 27 november 2021, 17:36 Wat ik begrijp is dat GNR nog lang niet voornemens is om de openstelling aan te passen
In het GNR fietsen ook de meeste mensen op de fietspaden en zelden worden er maar een paar onverharde paden gebruikt door gravelaars. En omdat men vaak dezelfde gpx gebruikt voor een ronde door het gooi, blijft alles redelijk geconcentreerd.

MTBers rijden er vrij weinig rond. Daarnaast moet je hier echt goede kennis van het gebied hebben om de leuke mtb paden te kunnen vinden. En die paden worden ook alles behalve massaal gebruikt. Een vaste MTB route zal in het GNR alleen maar een averechts effect hebben. Daarnaast heeft het ook geen zin, want het is vooral een populair gebied voor de gravel rijders
Dan kom je er nooit op zondag morgen, ook in GNR kan het dan heel druk zijn. Zijn ook vooral old skool (groepen) ATBers die er rijden.

Wel echt zonde van Anna’s hoeve, vooral het technische afdalinkje zal ik gaan missen 🥲
Maar gelukkig laatst weer nieuw mooi stuk gevonden.
Have fun!
Rinse.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Singletrack Sundays schreef: za 27 november 2021, 23:39
Horsthil schreef: za 27 november 2021, 18:07

In het GNR fietsen ook de meeste mensen op de fietspaden en zelden worden er maar een paar onverharde paden gebruikt door gravelaars. En omdat men vaak dezelfde gpx gebruikt voor een ronde door het gooi, blijft alles redelijk geconcentreerd.

MTBers rijden er vrij weinig rond. Daarnaast moet je hier echt goede kennis van het gebied hebben om de leuke mtb paden te kunnen vinden. En die paden worden ook alles behalve massaal gebruikt. Een vaste MTB route zal in het GNR alleen maar een averechts effect hebben. Daarnaast heeft het ook geen zin, want het is vooral een populair gebied voor de gravel rijders
Dan kom je er nooit op zondag morgen, ook in GNR kan het dan heel druk zijn. Zijn ook vooral old skool (groepen) ATBers die er rijden.

Wel echt zonde van Anna’s hoeve, vooral het technische afdalinkje zal ik gaan missen 🥲
Maar gelukkig laatst weer nieuw mooi stuk gevonden.

Op de Woensberg en bij de sijsjesberg in Huizen zijn ook genoeg mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Singletrack Sundays schreef: za 27 november 2021, 23:39
Horsthil schreef: za 27 november 2021, 18:07

In het GNR fietsen ook de meeste mensen op de fietspaden en zelden worden er maar een paar onverharde paden gebruikt door gravelaars. En omdat men vaak dezelfde gpx gebruikt voor een ronde door het gooi, blijft alles redelijk geconcentreerd.

MTBers rijden er vrij weinig rond. Daarnaast moet je hier echt goede kennis van het gebied hebben om de leuke mtb paden te kunnen vinden. En die paden worden ook alles behalve massaal gebruikt. Een vaste MTB route zal in het GNR alleen maar een averechts effect hebben. Daarnaast heeft het ook geen zin, want het is vooral een populair gebied voor de gravel rijders
Dan kom je er nooit op zondag morgen, ook in GNR kan het dan heel druk zijn. Zijn ook vooral old skool (groepen) ATBers die er rijden.

Wel echt zonde van Anna’s hoeve, vooral het technische afdalinkje zal ik gaan missen 🥲
Maar gelukkig laatst weer nieuw mooi stuk gevonden.
En mij valt het vooral op dat die old skool groepen zich als gravelaars gedragen. De echte pareltjes op de MTB worden zo weinig gereden dat er geen logische reden is om een vaste route te bouwen. Nogmaals, het zou het gebied alleen maar drukker maken. Nu moet je echt kennis hebben van het gebied om de leuke singletracks te vinden.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ik rij juist die leuke paadjes veel met mijn gravel groepje, Is leuk als afwisseling en om die jongens met kromme sturen te zien stuntelen.
Staan ook gewoon op Komoot als aangeraden segmenten.
Overigen zijn veel van de leuke singletracks ook in GNR verboden te rijden, Je mag er vrij fietsen op de wandelpaden, veel van de leukste singletracks zijn geen officiële wandelpaden.

In het gebied “naast” HV kom ik bijna nooit iemand tegen maar rond Hilversumse /Bussumse hei kan het erg druk zijn.
Stuk aan de andere kant van de A1 is weer wat rustiger.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Batak schreef: za 27 november 2021, 19:45 Het was leuk op de routes vandaag. Ouderwets lekker blubberen en een chocomel toe. Wat kan je nog meer wensen?
Weet jij zeker dat je geen corona hebt? Als ik jou was zou ik even een zelftest doen… :o
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Giant-E schreef: zo 28 november 2021, 15:56
Batak schreef: za 27 november 2021, 19:45 Het was leuk op de routes vandaag. Ouderwets lekker blubberen en een chocomel toe. Wat kan je nog meer wensen?
Weet jij zeker dat je geen corona hebt? Als ik jou was zou ik even een zelftest doen… :o
Of is het een bijwerking :winkie:

Iig hoop ik niet dat het besmettelijk is 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Stunning schreef: za 27 november 2021, 18:04
bouwpakket schreef: za 27 november 2021, 17:50
Ben jij de enige die geen last heeft van de onderdelenschaarste?
Nee, gelukkig niet.

Mijn schoonzoon werkt bij een race/mtb speciaalzaak en kan nog steeds erg makkelijk aan onderdelen komen voor mij :-D
De juiste huwelijkspartner voor je kinderen is van eminent belang voor de status van de familie. Daardoor krijg je toegang tot de juiste kringen. Hoe arrangeer je als ouder dat ze voor de juiste gaan? Ze drijven toch vaan hun eigen wil door en dan is het gedaan met die onderdelen en dan moeten wij, als honden onder de tafel, maar wachten totdat er wat voorraad naar ons wordt toegeschoven.
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

Willem Altes schreef: zo 28 november 2021, 18:21
Stunning schreef: za 27 november 2021, 18:04

Nee, gelukkig niet.

Mijn schoonzoon werkt bij een race/mtb speciaalzaak en kan nog steeds erg makkelijk aan onderdelen komen voor mij :-D
De juiste huwelijkspartner voor je kinderen is van eminent belang voor de status van de familie. Daardoor krijg je toegang tot de juiste kringen. Hoe arrangeer je als ouder dat ze voor de juiste gaan? Ze drijven toch vaan hun eigen wil door en dan is het gedaan met die onderdelen en dan moeten wij, als honden onder de tafel, maar wachten totdat er wat voorraad naar ons wordt toegeschoven.
Hij vertelde niet tegen welke prijs ;)
Plaats reactie