NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Bike-chica schreef: ma 17 januari 2022, 19:15 Ja hoor, onofficieel geen #trailrespect meer op HV en LV.
Superonderhoud gepleegd.
Ter info, er zijn nog wel stukken afgesloten vanwege de slechte staat, respecteer dus wel de omleidingen!
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Veel afgesloten dan?
Wil woensdag ochtend even wat KM’s maken, maar als er nog veel afgesloten is / het er toch “slecht” bij ligt ga ik andere trails opzoeken.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

HarrySlingerLove schreef: ma 17 januari 2022, 23:26 Veel afgesloten dan?
Wil woensdag ochtend even wat KM’s maken, maar als er nog veel afgesloten is / het er toch “slecht” bij ligt ga ik andere trails opzoeken.
Oost LV is dicht en een paar stukjes voor het Theehuis van HV
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Hoge en Lage Vuursche Boswerkzaamheden en Groot Onderhoud

Bij de route Hoge Vuursche is sinds vandaag nog een deel gesloten vanwege boswerkzaamheden in het Roosterbos. Andere delen van de routes zijn nog afgesloten vanwege Groot Onderhoud. We doen hard ons best om die zo snel mogelijk weer toegankelijk te krijgen.

Respecteer svp onze afzettingen en omleidingen zodat er veilig gewerkt kan worden én dat we de route goed kunnen herstellen.Afbeelding
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Oke, morgen andere route dus!
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Bike-chica schreef: ma 17 januari 2022, 19:15 Ja hoor, onofficieel geen #trailrespect meer op HV en LV.
Superonderhoud gepleegd.
Geld dit nog steeds? ligt het er goed bij?
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

erikvlugt schreef: za 22 januari 2022, 00:14
Bike-chica schreef: ma 17 januari 2022, 19:15 Ja hoor, onofficieel geen #trailrespect meer op HV en LV.
Superonderhoud gepleegd.
Geld dit nog steeds? ligt het er goed bij?
Ja, met enkele stukken dus dicht voor onderhoud.
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Wat zag ik nu vanochtend toen ik op de racer langs de ingang van HV noord reed ? Hekjes voor de ingang ??? Ik vind daar eigenlijk nog een rode loper bij horen :bier:

Maar zonder dollen... Hier komen zeker in de toekomst klaphekken voor ? Die alleen maar reageren op die chip die we allemaal vorig jaar hebben ingespoten gekregen toch :wink: ? Althans, mits die chip geactiveerd is met een betaalde virtuele vignet..
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Stunning schreef: za 22 januari 2022, 16:11 Wat zag ik nu vanochtend toen ik op de racer langs de ingang van HV noord reed ? Hekjes voor de ingang ??? Ik vind daar eigenlijk nog een rode loper bij horen :bier:

Maar zonder dollen... Hier komen zeker in de toekomst klaphekken voor ? Die alleen maar reageren op die chip die we allemaal vorig jaar hebben ingespoten gekregen toch :wink: ? Althans, mits die chip geactiveerd is met een betaalde virtuele vignet..
Nou...het is ons een raadsel wie dat hek daar heeft geplaatst. Wij weten het niet. Maar hij staat ook nog eens ongunstig, je moet nu op een redelijk onlogische manier de route aansnijden
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Horsthil schreef: za 22 januari 2022, 19:01
Stunning schreef: za 22 januari 2022, 16:11 Wat zag ik nu vanochtend toen ik op de racer langs de ingang van HV noord reed ? Hekjes voor de ingang ??? Ik vind daar eigenlijk nog een rode loper bij horen :bier:

Maar zonder dollen... Hier komen zeker in de toekomst klaphekken voor ? Die alleen maar reageren op die chip die we allemaal vorig jaar hebben ingespoten gekregen toch :wink: ? Althans, mits die chip geactiveerd is met een betaalde virtuele vignet..
Nou...het is ons een raadsel wie dat hek daar heeft geplaatst. Wij weten het niet. Maar hij staat ook nog eens ongunstig, je moet nu op een redelijk onlogische manier de route aansnijden
Donderdag reed ik er langs met de auto, toen ik met mijn vrouw en de hond ging wandelen op de Lage Vuursche. Het waren twee mannen in het oranje/geel met grote witte pick-up die daar bezig waren, zonder logo's of bedrijfsnaam op de auto of kleding. Ik nam eigenlijk aan dat het om de 'crew' ging.

Maar klopt, je kan de route niet echt meer makkelijk aansnijden en volgens mij was er ook nog een paar meter een stukje bestraat nu. Ik dacht, och, het begin van de asfaltering van de route :wink:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Stunning schreef: za 22 januari 2022, 19:27
Horsthil schreef: za 22 januari 2022, 19:01

Nou...het is ons een raadsel wie dat hek daar heeft geplaatst. Wij weten het niet. Maar hij staat ook nog eens ongunstig, je moet nu op een redelijk onlogische manier de route aansnijden
Donderdag reed ik er langs met de auto, toen ik met mijn vrouw en de hond ging wandelen op de Lage Vuursche. Het waren twee mannen in het oranje/geel met grote witte pick-up die daar bezig waren, zonder logo's of bedrijfsnaam op de auto of kleding. Ik nam eigenlijk aan dat het om de 'crew' ging.

Maar klopt, je kan de route niet echt meer makkelijk aansnijden en volgens mij was er ook nog een paar meter een stukje bestraat nu. Ik dacht, och, het begin van de asfaltering van de route :wink:
Ook nog bestraat? Dan konden we niet vanuit de auto zien. Moet niet gekker worden
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Horsthil schreef: za 22 januari 2022, 19:29
Stunning schreef: za 22 januari 2022, 19:27

Donderdag reed ik er langs met de auto, toen ik met mijn vrouw en de hond ging wandelen op de Lage Vuursche. Het waren twee mannen in het oranje/geel met grote witte pick-up die daar bezig waren, zonder logo's of bedrijfsnaam op de auto of kleding. Ik nam eigenlijk aan dat het om de 'crew' ging.

Maar klopt, je kan de route niet echt meer makkelijk aansnijden en volgens mij was er ook nog een paar meter een stukje bestraat nu. Ik dacht, och, het begin van de asfaltering van de route :wink:
Ook nog bestraat? Dan konden we niet vanuit de auto zien. Moet niet gekker worden
Yep, een meter of twee. Verhoogd tot het fietspad, waar je nog wel eens wat kuilen met plassen hebt liggen.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Bike-chica schreef: za 22 januari 2022, 14:58
erikvlugt schreef: za 22 januari 2022, 00:14

Geld dit nog steeds? ligt het er goed bij?
Ja, met enkele stukken dus dicht voor onderhoud.
Ja heb het gemerkt vanmorgen, veel stukken heel goed en nog een aantal beetje soppig. Veel omleidingen als je HV en LV doet. Was alsnog een lekker ritje.

Staan inderdaad 2 hekken en een betegeld stukje nu bij de ingang aan het fietspad aan het stuk aan de de overkant van de weg bij hoge vuursche.
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Horsthil schreef: za 22 januari 2022, 19:29
Stunning schreef: za 22 januari 2022, 19:27

Donderdag reed ik er langs met de auto, toen ik met mijn vrouw en de hond ging wandelen op de Lage Vuursche. Het waren twee mannen in het oranje/geel met grote witte pick-up die daar bezig waren, zonder logo's of bedrijfsnaam op de auto of kleding. Ik nam eigenlijk aan dat het om de 'crew' ging.

Maar klopt, je kan de route niet echt meer makkelijk aansnijden en volgens mij was er ook nog een paar meter een stukje bestraat nu. Ik dacht, och, het begin van de asfaltering van de route :wink:
Ook nog bestraat? Dan konden we niet vanuit de auto zien. Moet niet gekker worden
Wat bezielt mensen om dit soort dingen te doen...?! Hoop tijd en energie en vervolgens wordt alles verwijderd... :~
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

mfacey schreef: zo 23 januari 2022, 18:59
Horsthil schreef: za 22 januari 2022, 19:29

Ook nog bestraat? Dan konden we niet vanuit de auto zien. Moet niet gekker worden
Wat bezielt mensen om dit soort dingen te doen...?! Hoop tijd en energie en vervolgens wordt alles verwijderd... :~
Waarschijnlijk door de wegbeheerder gedaan en het is ook heel logisch te verklaren. De berm is door het fietsen gaan inklinken en vervolgens is er een soort drop ontstaan voor de mtber, maar een link gat langs het fietspad voor de normale fietser. Als die van het pad raakt, kan die lelijk vallen. Denk alleen dat ver voornaamste reden is dat het fietspad al scheuren begon te vertonen/begon af te brokkelen. Dat is natuurlijk niet goed. Wij waren al van plan om hier zand neer te gooien, maar iemand is ons voor geweest. Helemaal mooi is dat het bestraat is. Over de gekozen lijn kun je een beetje discussiëren. Die hekken hadden van mij niet gehoeven, maar ik denk dat we er maar aan moeten wennen. Ik begin het in ieder geval langzaam al een beetje te accepteren.

Overigens wel interessant en misschien moet ik het nu niet zeggen (maar ik doe het toch), maar het was voor de weg beheerder de grootste moeite om een hekje te realiseren aan het einde van HV noord, zodat men niet direct de weg ging oversteken. Uiteindelijk hebben wij de route moeten verleggen (wel een vooruitgang). Maar dit zou dan wel kunnen. Echter is dit natuurlijk pure speculatie over wie het heeft gedaan.

En het leukste moet nog komen met een snelfietsroute van 3 meter breed dwars door een natuurgebied. En dwars over de mtb route van LV. Veranderingen waar niet zo veel aan kan worden gedaan en die moeten worden geaccepteerd. Gelukkig zijn we flexibel en passen we ons graag aan (met een beetje mopperen)

*klaagmodus uitgeschakeld*
Plaats reactie