NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Les geven is leuk hoor. En goed te doen ondanks de zondagochtend drukte.
Remoefening, we gaan heling af (de Kuil in) alleen de voorrem gebruiken. Waar zit de voorrem :winkie: Of ‘Maar dan ga je toch over de kop’ :o

Zondag sluiten we af met obstakels. Benieuwd wie er van de worteldrempels af rijdt 8)
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

bouwpakket schreef: ma 4 november 2019, 11:37 Je zou voor de gein een keer bij zo'n wortel stil moeten ..........En daar hebben we mee te dealen. En moeten we er af en toe over praten.
Ik was met de Chef, laten we hem voor het gemak Bert noemen, op de crosser verdwaald op de MTB route van Ede. Daar is een drop van 11,2 cm van een boomstam af.....je had hem moeten horen :) :)
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bahco schreef: zo 3 november 2019, 16:26
Giant-E schreef: zo 3 november 2019, 16:23 Ik mijd LV en HV in deze periode. Deze routes worden zondagochtend overspoeld met grote groepen wielrenners.
Waarom in godsnaam? Het asfalt is droog, maar ‘t bos is nog nat van gisteren. Waarom toch kiezen voor de kwetsbare tracks?
Omdat het asfalt nu al gepekeld kan zijn ...
En dat is de reden dat ze niet meer met die racefietsen op de weg willen rijden? :~
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Ja, anders gaat hun dure racefiets stuk. In de winter maakt men liever hun dure MTB stuk, dat voelt beter.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

bouwpakket schreef: ma 4 november 2019, 14:14
Sabai schreef: ma 4 november 2019, 13:37 Van mij zouden er juist wel meer van die wortelklimmetjes mogen zijn . En ook meer drops en jumps. Als je op Amerongen gefietst hebt is hoge vuursche best tam. Maar wel goede interval training.
Je leest zeker niet zoveel mee bij dit onderwerp?

Volgens mij wil bijna iedereen op dit forum dat wel......
Ik geef toe ik lees niet alles terug. Maar gelukkig word mijn mening gedeeld :-q
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Willem12 schreef: ma 4 november 2019, 15:22 Ik was met de Chef, laten we hem voor het gemak Bert noemen, op de crosser verdwaald op de MTB route van Ede. Daar is een drop van 11,2 cm van een boomstam af.....je had hem moeten horen :) :)
Terecht, iedereen weet dat de grens voor gevaar ligt bij 11,0 cm!

Ik heb trouwens eindelijk het bochtje ontdekt op LV dat door iedereen afgestoken wordt. In het verleden ook door mij moet ik toegeven :oops: . Die bocht valt gewoon niet op (maar blijkt leuker om te nemen dan het nu gebaande pad).
Ook leuk: Als je de shortcut neemt om een extra oost-lusje te rijden op LV, dan kun je met een beetje vaart een redelijke "drop-in" (als je het al zo mag noemen) maken van de short-cut op de oorspronkelijke route, ipv het hellinkje gewoon af te rijden :-D

LV kent nog wel meer grappige dingetjes die de meesten wel kennen denk ik; diverse omgezaagde boomstammen, trappetje (2 kleine dropjes) direct naast de route, een stuk wortels omhoog direct na een bocht naar rechts langs een hek, etc
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

suravida schreef: ma 4 november 2019, 11:00Er schijnen zelfs af en toe Limburgers op de Heuvelrug te worden gesignaleerd!
Ik heb zelfs een keer een Limburger (met grote staat van dienst) uitgenodigd voor de UHR5 en die vond het geweldig, wilde nog net niet emigreren naar het midden van Nederland. Heeft recent weer een MTB aangeschaft en wil op nieuwe weer deze kant op. Moet niet gekker worden...........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

38x10 schreef: ma 4 november 2019, 17:04 LV kent nog wel meer grappige dingetjes die de meesten wel kennen denk ik; diverse omgezaagde boomstammen, trappetje (2 kleine dropjes) direct naast de route, een stuk wortels omhoog direct na een bocht naar rechts langs een hek, etc
Ik zei het toch :winkie: , maar er is nog veel meer te zien als je creatief naar al het terrein kijkt. Dan kun je behoorlijk wat lol hebben en enigszins technische elementen beleven. Moet nu alleen wederom oppassen met wat ik zeg voordat ik alweer de technische elementen discussie aanwakker. Niet nodig, toch? We weten het allemaal wel.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bokmaaa schreef: ma 4 november 2019, 16:49 Ja, anders gaat hun dure racefiets stuk. In de winter maakt men liever hun dure MTB stuk, dat voelt beter.
Ik snap die gasten echt niet :~
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Omdat het onzin is, veel mensen sporten in clubverband. Bij een (race) fietsclub organiseert men in het ene gedeelte van jaar trainingen op de weg (of op een wielerbaan) en in het andere gedeelte in 'het veld'. Leden van zo'n club maken dus gewoon gebruik van het aanbod van trainingen. Daarnaast is het een gewoonte of traditie (die al langer teruggaat dan het mtben in NL) en gaat de vlieger niet voor alle racefietsers op. Kijk maar eens om je heen dan zie je er nog meer dan genoeg op de weg en ook de cyclocrosser/gravelbike is populair.

Hokjes, vooroordelen en meer van zulks... wie is er niet mee groot geworden? Verder over LV/HV maar weer?
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Vandaag gebikkeld. Probleem geval na incident van afgelopen weekend aangepakt. Track verder zo rijdbaar gemaakt dat op dit moment alleen de omleiding langs de camping er nog is. Vanaf lv 23 bij electriciteitshuisje kan je weer op en stuk naar 7lindenweg naar beneden is ook weer open.
Uiteindelijk moeten nog wel wat dingetjes gedaan worden, maar vond belangrijker om hem rijdbaar te maken en open te kwakken.

Have fun.. En geniet van de modder 😂😜😁
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Bulltat schreef: di 5 november 2019, 17:44 Vandaag gebikkeld. Probleem geval na incident van afgelopen weekend aangepakt. Track verder zo rijdbaar gemaakt dat op dit moment alleen de omleiding langs de camping er nog is. Vanaf lv 23 bij electriciteitshuisje kan je weer op en stuk naar 7lindenweg naar beneden is ook weer open.
Uiteindelijk moeten nog wel wat dingetjes gedaan worden, maar vond belangrijker om hem rijdbaar te maken en open te kwakken.

Have fun.. En geniet van de modder 😂😜😁
Bedankt :-q
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Yw. De modder loop je op over het wandelpad naar lv 31 snelle stuk naar de zevenlindenweg 😉
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

Bulltat schreef: di 5 november 2019, 17:44 Vandaag gebikkeld. Probleem geval na incident van afgelopen weekend aangepakt. Track verder zo rijdbaar gemaakt dat op dit moment alleen de omleiding langs de camping er nog is. Vanaf lv 23 bij electriciteitshuisje kan je weer op en stuk naar 7lindenweg naar beneden is ook weer open.
Uiteindelijk moeten nog wel wat dingetjes gedaan worden, maar vond belangrijker om hem rijdbaar te maken en open te kwakken.

Have fun.. En geniet van de modder 😂😜😁
Vandaag weer heerlijk gereden en heel prima te doen zo,thanks :-q
Gebruikersavatar
bluebird
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 26 oktober 2010, 22:13
Mijn mountainbike: Bianchi Ethanol 27.1 SX

Hier ook heerlijk gereden, LV en HV. Geen omleidingen meer! 👍👍👍
Same shit, different day :winkie:
Plaats reactie