NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Erik1974 schreef: zo 10 oktober 2021, 21:20
vibemaker schreef: zo 10 oktober 2021, 18:14
Het gereedschap ligt er klaar voor, zag ik net :bier: :-q
Hebben we gereedschap laten liggen daar?
Ja, er ligt net na het gat nog een schep/bats/spa en ik denk een hark naast de route. En iets van bruin rubber er op.
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

vibemaker schreef: zo 10 oktober 2021, 21:32
Erik1974 schreef: zo 10 oktober 2021, 21:20

Hebben we gereedschap laten liggen daar?
Ja, er ligt net na het gat nog een schep/bats/spa en ik denk een hark naast de route. En iets van bruin rubber er op.
Ok, thx, dat is niet de bedoeling. Zullen we even op (laten) pikken.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Dankjewel voor het doorgeven. Het is net opgeruimd.
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Bulltat schreef: ma 11 oktober 2021, 09:52 Dankjewel voor het doorgeven. Het is net opgeruimd.
:-q
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Stunning schreef: zo 10 oktober 2021, 15:53... En... 'DE KUIL' :winkie: waar zo'n ophef over was....
Vandaag met "knikkende knieën" op pad, want idd LV/HV gedaan en steeds op mijn hoede, je weet maar nooit.
Kan me niet voorstellen dat ik te hard ging en er over heen gevlogen ben, maar heb het allemaal overleefd.

Nieuwe stukken (mis nu al het vals plat recht stuk, kom maar op met pek en veren) en oversteek voor het eerst gedaan :winkie:
Gelukkig genoeg bordjes, dus niet verdwaald.

Overigens na in deze periode was bij LV 1.0 de route een "no go area", maar nu prima te rijden. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

:-?
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Fred (mtb-sport) schreef: wo 13 oktober 2021, 18:59
Stunning schreef: zo 10 oktober 2021, 15:53... En... 'DE KUIL' :winkie: waar zo'n ophef over was....
Vandaag met "knikkende knieën" op pad, want idd LV/HV gedaan en steeds op mijn hoede, je weet maar nooit.
Kan me niet voorstellen dat ik te hard ging en er over heen gevlogen ben, maar heb het allemaal overleefd.

Nieuwe stukken (mis nu al het vals plat recht stuk, kom maar op met pek en veren) en oversteek voor het eerst gedaan :winkie:
Gelukkig genoeg bordjes, dus niet verdwaald.

Overigens na in deze periode was bij LV 1.0 de route een "no go area", maar nu prima te rijden. :-q
Op zich is dat nieuwe stukje leuk, maar ik mis een rustig stuk op beide banen waar ik tijdens het rijden even fatsoenlijk een banaan naar binnen kan werken. Althans, dat deed ik altijd op het vals plat stuk.

Nou ja, tijdens mijn 2x LV en 1x HV rondjes, ben ik 3x op dat stuk daar geweest. Echter het middelste rondje heb ik gewoon het vals plat gepakt voor mijn bananen ritueel :-D

Het ligt er nog steeds, dus je hoeft het niet persé te missen :wink: maar ik wil dit ook niet aanmoedigen hè, je moet er ook gewoon pragmatisch mee om gaan :-q
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Stunning schreef: wo 13 oktober 2021, 19:51 Op zich is dat nieuwe stukje leuk, maar ik mis een rustig stuk op beide banen waar ik tijdens het rijden even fatsoenlijk een banaan naar binnen kan werken. Althans, dat deed ik altijd op het vals plat stuk.

Nou ja, tijdens mijn 2x LV en 1x HV rondjes, ben ik 3x op dat stuk daar geweest. Echter het middelste rondje heb ik gewoon het vals plat gepakt voor mijn bananen ritueel :-D

Het ligt er nog steeds, dus je hoeft het niet persé te missen :wink: maar ik wil dit ook niet aanmoedigen hè, je moet er ook gewoon pragmatisch mee om gaan :-q
Inderdaad pragmatisch mee omgaan. Het is vanaf heden officieel verboden te fietsen. De singletrack is mede aangelegd om de recreantenstromen te scheiden. En je gelooft niet, maar dat was op dit brede pad echt noodzakelijk.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dan neem je toch gewoon het fietspad langs de andere kant van de camping? Dat doe ik ook regelmatig voor de variatie en inderdaad ook om even te peddelen en iets te eten.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

bouwpakket schreef: wo 13 oktober 2021, 20:23
Stunning schreef: wo 13 oktober 2021, 19:51 Op zich is dat nieuwe stukje leuk, maar ik mis een rustig stuk op beide banen waar ik tijdens het rijden even fatsoenlijk een banaan naar binnen kan werken. Althans, dat deed ik altijd op het vals plat stuk.

Nou ja, tijdens mijn 2x LV en 1x HV rondjes, ben ik 3x op dat stuk daar geweest. Echter het middelste rondje heb ik gewoon het vals plat gepakt voor mijn bananen ritueel :-D

Het ligt er nog steeds, dus je hoeft het niet persé te missen :wink: maar ik wil dit ook niet aanmoedigen hè, je moet er ook gewoon pragmatisch mee om gaan :-q
Inderdaad pragmatisch mee omgaan. Het is vanaf heden officieel verboden te fietsen. De singletrack is mede aangelegd om de recreantenstromen te scheiden. En je gelooft niet, maar dat was op dit brede pad echt noodzakelijk.

Oh dat geloof ik graag en alleen maar goed ook. Vaak was het een wirwar van bikers, wandelaars en hondenbezitters. Zeg maar de beste ingrediënten voor een perfect storm :wink:

Ik ben overigens benieuwd of de camping gangers daar ook weten dat het verboden te fietsen is. Ik heb daar echt ontelbare aantallen boodschappentasrijders vanachter het klaphek aan het begin van de klim zien vertrekken.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Volgens mij zitten er nog drie lange stukken asfalt in de route voor een banaan moment. ;)
Helaas loopt er eentje licht naar benden, hoop elke keer als ik daar komt dat deze is vervangen voor een singletrack (tegen beter weten in 😂)
Laatst gewijzigd door Singletrack Sundays op wo 13 oktober 2021, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Singletrack Sundays schreef: wo 13 oktober 2021, 20:41 Volgens mij zitten er nog drie lange stukken asfalt in de route voor een banaan moment. ;)
Helaas loopt er eentje van licht naar benden, hoop elke keer als ik daar komt dat deze is vervangen voor een singletrack (tegen beter weten in 😂)
Binnen afzienbare tijd verdwijnt er nog eentje... sorry
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Een heus spoiler alert ! :-D

Dan hoop ik dat het dat lange stuk asfalt is op HV oost (hoewel ik daar ook nog wel eens een banaan moment heb, lever ik dat stuk graag in voor een mooi stuk track).
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

bouwpakket schreef: wo 13 oktober 2021, 21:04
Singletrack Sundays schreef: wo 13 oktober 2021, 20:41 Volgens mij zitten er nog drie lange stukken asfalt in de route voor een banaan moment. ;)
Helaas loopt er eentje van licht naar benden, hoop elke keer als ik daar komt dat deze is vervangen voor een singletrack (tegen beter weten in 😂)
Binnen afzienbare tijd verdwijnt er nog eentje... sorry
:lol:
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Stunning schreef: wo 13 oktober 2021, 21:20 Een heus spoiler alert ! :-D

Dan hoop ik dat het dat lange stuk asfalt is op HV oost (hoewel ik daar ook nog wel eens een banaan moment heb, lever ik dat stuk graag in voor een mooi stuk track).
Goed nieuws 👍
Ik hoop eigenlijk het stuk fietspad langs de autoweg.
Have fun!
Rinse.
Plaats reactie