NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ben ook benieuwd.
Schoorl ligt er ook al sinds 1996
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Rayb81 schreef:Ben ook benieuwd.
Schoorl ligt er ook al sinds 1996
Nou dan ben ik waarschijnlijk old-school (m.a.w een ouwe lul) want dit waren mijn twee favoriete rondjes.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Tijd vliegt als je lol hebt. Sinds 1991 of zo iets op mijn fietsje. Toen hadden wij nog een "licht" chroommolybdeen frame zonder vering en cantilever remmen. De routes (die er toen nog niet echt waren) zijn in die 26 jaar toch wel mooier geworden. Nog even dan hebben wij een rollator routes nodig. :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Op verschillende plekken op de Heuvelrug zijn al rolstoel- en rollatorvriendelijke paden aangelegd. Op landgoed Broekhuizen in Leersum deels betaald uit de opbrengsten van de MTB Cyclo. Dus je kunt tzt je gang gaan.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

bert l. schreef:Op verschillende plekken op de Heuvelrug zijn al rolstoel- en rollatorvriendelijke paden aangelegd. Op landgoed Broekhuizen in Leersum deels betaald uit de opbrengsten van de MTB Cyclo. Dus je kunt tzt je gang gaan.

Ah wacht, het is helemaal geen MTB route :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

funride schreef:
bert l. schreef:Op verschillende plekken op de Heuvelrug zijn al rolstoel- en rollatorvriendelijke paden aangelegd. Op landgoed Broekhuizen in Leersum deels betaald uit de opbrengsten van de MTB Cyclo. Dus je kunt tzt je gang gaan.

Ah wacht, het is helemaal geen MTB route :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Het kwartje is eindelijk gevallen :lol:
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Mmmm, wát een mooi 'nieuws' aan het begin van deze week, óók de route van LV krijgt
een upgrade / uitbreiding van de inmiddels befaamde UHR trail-crew :-q

Ook ik maakte hier m'n eerste kilometers op een ATB (werd gelukkig later een MTB :lol: )
Na heel wat jaren op een racefiets was ik een beetje klaar met de fietspaden in Zuid-Holland
en was ik de levensgevaarlijke momenten tussen het gemotoriseerde verkeer wel zat.
Ik was toe aan iets nieuws, iets spannends, iets met actie, iets waarbij ik zelf het 'gevaar'
kon opzoeken door rakelings langs een boom te vliegen ipv dat ik van de sokken werd
gereden door een vrachtwagen.

Kortom, de rit door een bos op een terreinfiets werd MIJN ding :-q

Bij route van LV komen er dus 2 gedachtes bij mij maar boven... hier maakte ik mijn ATB
debuut....én wat fantastisch dat ook hier (weer) door een soort 'crowdfunding', want zo zou
je de jaarlijkse bijdrage in de vorm van een vignet ook nog wel kunnen zien, opnieuw een
prachtige MTB route wordt aangelegd. Dóór en voor mountainbikers !

Het geeft toch wel een blij gevoel dat WE dit kunnen doen, een cooperatieve beweging
die al veel moois heeft gerealiseerd op de UHR, de massa door de aanschaf van een vignet,
de vele vrijwilligers door onophoudelijke inzet in vrije uren (van planboard tot schep)

Potjandrie, de good old route van LV haalt bij menigeen bijzondere gevoelens naar boven :roll:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Afbeelding
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Weet je wat extra leuk is?

Zelf snoeien en scheppen op je nieuwe route = gratis core training.

Het nieuwe stuk langs de Amerikaanse eiken wordt vet.
Gebruikersavatar
Rob_MTB_
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 29 september 2017, 17:09
Mijn mountainbike: Ghost AMR LT3 upgrade XTR 2015

Het nieuwe gedeelte al ff geprobeerd vandeweek, was echt TOP :-q
Ben echt benieuwd naar de rest! Als werk t toelaat dan kom ik echt een keer meescheppen!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 11 augustus 2023, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ah, jullie reacties maken mijn nieuwsgierig. Verbinding Soest - Austerlitz kan toch ook over het fietspad? Als ik op de kaart kijk is dat een paar honderd meter bij elkaar vandaan. Een stukje asfalt hier en daar vind ik niet erg. Kan je even een herstelmomentje pakken om vervolgens weer lekker te knallen op de trails. :-D

Kan Bert trouwens ook niet hier in Noord-Holland even komen lobbyen? Wij hebben hier nog het Noordhollands Duinreservaat waar mooie lussen te maken zijn. :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Mario070 schreef:
vibemaker schreef:Afbeelding
Afbeelding
:bier:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Tijgerhaai schreef:Ah, jullie reacties maken mijn nieuwsgierig. Verbinding Soest - Austerlitz kan toch ook over het fietspad? Als ik op de kaart kijk is dat een paar honderd meter bij elkaar vandaan. Een stukje asfalt hier en daar vind ik niet erg. Kan je even een herstelmomentje pakken om vervolgens weer lekker te knallen op de trails. :-D

Kan Bert trouwens ook niet hier in Noord-Holland even komen lobbyen? Wij hebben hier nog het Noordhollands Duinreservaat waar mooie lussen te maken zijn. :D
Ik ben geboren Noord-Hollander, maar mijn Noord-Hollands hart ligt bij het Gooisch Natuurreservaat (GNR). Daar eindigt ook mijn ambitie.
Maar ere wie ere toekomt. We hebben hier heel veel baat gehad van het voorbeeldige voorbeeldwerk van het #Duinberaad tegenwoordig beter bekend als MTB Noordwest.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Tijgerhaai schreef:Ah, jullie reacties maken mijn nieuwsgierig. Verbinding Soest - Austerlitz kan toch ook over het fietspad? Als ik op de kaart kijk is dat een paar honderd meter bij elkaar vandaan. Een stukje asfalt hier en daar vind ik niet erg. Kan je even een herstelmomentje pakken om vervolgens weer lekker te knallen op de trails. :-D

Kan Bert trouwens ook niet hier in Noord-Holland even komen lobbyen? Wij hebben hier nog het Noordhollands Duinreservaat waar mooie lussen te maken zijn. :D

Eerst maar eens een betere (mooie) verbinding tussen LV en Soest.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie