NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Bike-chica schreef: wo 31 maart 2021, 17:34
Beetje spuit 11 maar gisteren vloog ik er voorbij: in de eerste meters van het nieuwe stuk na de oversteek liggen glasscherven
Staat genoteerd. Zal niet de eerste keer zijn dat we een of andere oude stortplaats tegenkomen. Bij aanleg is er ook al een mysterieuze aktetas gevonden met papieren van een autodealer.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

En een schatkist met duiten en een serie fietsenstallingen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bert l. schreef: wo 31 maart 2021, 23:04 En een schatkist met duiten en een serie fietsenstallingen
Losgeld van Heineken ook nog, maar dat is geheim natuurlijk
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Tijgerhaai schreef: wo 31 maart 2021, 18:56 Het wordt geloof ik serieus tijd voor een hoekje mountainbiker zoekt mountainbikester
En eventueel ook andersom natuurlijk :D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Mario070 schreef: do 1 april 2021, 00:09
Tijgerhaai schreef: wo 31 maart 2021, 18:56 Het wordt geloof ik serieus tijd voor een hoekje mountainbiker zoekt mountainbikester
En eventueel ook andersom natuurlijk :D :-q
Ja zeker goeie tip 👍🏻 Ben zelf al 12 jaar met de leukste biker, die ik in het bos op de bike heb ontmoet, maar het idee is top.
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Auch, maar gelukkig voor tijgerhaai zwemmen er meer vissen in de zee...
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3890
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Vandaag achter mijn neefje op z’n ProCaliber 9.5 aan op mijn Genius. Of je met een Landrover een Porsche probeert bij te houden. Dan heb ik geen tijd om te vissen. :-?
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Bike-chica schreef: zo 4 april 2021, 17:28
Mario070 schreef: do 1 april 2021, 00:09
En eventueel ook andersom natuurlijk :D :-q
Ja zeker goeie tip 👍🏻 Ben zelf al 12 jaar met de leukste biker, die ik in het bos op de bike heb ontmoet, maar het idee is top.
Ik kwam in het Amsterdamse bos een dames-ruiter te paard tegen. Dat gaat al jaren goed.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Pfoe. Gelukkig zat ze op een paard en niet op een dame!
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

bert l. schreef: di 30 maart 2021, 17:29 Die voetballen met Bulltat bij LVV in mijn geboortedorp
Ik voel me nog steeds een blauwe (LFC). Maar svlaren keur ik ook goed 🤣. En zoals horsthil aangeeft. Idd train ze, maar die zitten niet gauw op de fiets
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Bulltat schreef: zo 4 april 2021, 19:55Ik voel me nog steeds een blauwe (LFC).
schandalig
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

:D
bert l. schreef: zo 4 april 2021, 20:56
Bulltat schreef: zo 4 april 2021, 19:55Ik voel me nog steeds een blauwe (LFC).
schandalig
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Eind van de middag nog lekker even HVLV + nog 2 kleine lusjes gedaan. Voor het eerst sinds een paar maanden terug...
Tempo zat er goed in want het parcours lag er prima bij. Toch een klein beetje sjagerijn na het technische stukje na de kuil. Alles gaat me daar prima af, tot.... het laatste opstapje voor je weer rechts het parcours opdraait.
Elke keer weer een voetje aan de grond. Elke keer ook denk ik 'hmm, het valt eigenlijk best mee.', maar toch lukt ie niet. Gekmakend :evil:
Wat is de truuk?. Hard omhoog knallen en de boomstammetjes over rossen en hopen dat je de bocht haalt? Of rustig en met beleid?
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

erwin.burgers schreef: do 8 april 2021, 23:05 Eind van de middag nog lekker even HVLV + nog 2 kleine lusjes gedaan. Voor het eerst sinds een paar maanden terug...
Tempo zat er goed in want het parcours lag er prima bij. Toch een klein beetje sjagerijn na het technische stukje na de kuil. Alles gaat me daar prima af, tot.... het laatste opstapje voor je weer rechts het parcours opdraait.
Elke keer weer een voetje aan de grond. Elke keer ook denk ik 'hmm, het valt eigenlijk best mee.', maar toch lukt ie niet. Gekmakend :evil:
Wat is de truuk?. Hard omhoog knallen en de boomstammetjes over rossen en hopen dat je de bocht haalt? Of rustig en met beleid?
Helemaal links houden en rechtdoor rijden, pas na de stronk/bovenop naar rechts draaien is het makkelijkste, dan kun je ook nog wel enigsinds snelheid houden (dit is dus ook de snelste optie). De twee rijen aan stammetjes in de binnenbocht staan op ongeveer wielafstand (of iig voor mijn fiets). Dus daar moet je (/ik) de snelheid er veel meer uit halen. Dan kun je enigsinds rustig over de eerste rij hobbelen en focussen dat je over de tweede rij kunt bunnyhoppen.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

erwin.burgers schreef: do 8 april 2021, 23:05 Eind van de middag nog lekker even HVLV + nog 2 kleine lusjes gedaan. Voor het eerst sinds een paar maanden terug...
Tempo zat er goed in want het parcours lag er prima bij. Toch een klein beetje sjagerijn na het technische stukje na de kuil. Alles gaat me daar prima af, tot.... het laatste opstapje voor je weer rechts het parcours opdraait.
Elke keer weer een voetje aan de grond. Elke keer ook denk ik 'hmm, het valt eigenlijk best mee.', maar toch lukt ie niet. Gekmakend :evil:
Wat is de truuk?. Hard omhoog knallen en de boomstammetjes over rossen en hopen dat je de bocht haalt? Of rustig en met beleid?
Als je zorgt dat je halverwege ongeveer met je borstkast bijna tegen het stuur aan zit (als je staat) waardoor dus je armen gebogen zijn. Dan kun je je fiets als het ware vooruit duwen(gooien) met je armen aangezien je waarschijnlijk tractie verliest met je achterwiel, wellicht dat je dit een paar keer moet doen zelfs. Dat helpt mij altijd in ieder geval ;)
Plaats reactie