NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

LV 1.0 op een starre fiets. Dát was pas lollig :bier:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

George schreef: di 1 juni 2021, 14:25 MIsschien vergt het een beetje gewenning en training maar LV/HV rijdt ik meestal op de monkey, zo ruig is het nou ook weer niet. Amerongen en Leersum zijn een stuk hobbeliger in mijn beleving, dat gaat ook prima maar we zijn een keer met een Let's Ride voor 100km UHR staal/star en singlespeed gegaan en toen waren we na een km of 70 toch wel afdoende uit elkaar gerammeld :lol:

Maar goed, losjes rijden, de boel licht houden en elke hobbel die je kunt springen voel je niet ;)
Ik heb nog steeds een keer een singlespeed star UHR9 in mijn hoofd zitten.... op een of andere manier houdt iets mij tegen

misschien van het jaar maar gewoon een keer doen :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bouwpakket schreef: di 1 juni 2021, 15:07Ik heb nog steeds een keer een singlespeed star UHR9 in mijn hoofd zitten.... op een of andere manier houdt iets mij tegen
misschien van het jaar maar gewoon een keer doen :winkie:
OK, dit weekend dus begrijp ik :lol:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

erwin.burgers schreef: di 1 juni 2021, 12:12
Niels63 schreef: ma 31 mei 2021, 21:05 Vanavond ff rondje HV gereden, ligt er goed bij maar wordt ook al zanderig. De hoeveelheid plastic waterflesjes viel me ook op, als het lukt doe ik van de week nog wel een rondje met rugzak.... De vraag is natuurlijk wie die dingen meeneemt het bos in, misschien een groep van een clinic ofzo?
Toen ik zondag rond 10 uur klaar was, stond er idd een grote groep jongens en meiden klaar voor een hele berg huurbrikk.... euhhh huurfietsen. Er werden ook waterflesjes uitgedeeld. 1+1=2?
Ik hou niet van speculeren (*kuch*), maar dan klopt mijn vermoeden heel goed. Kunnen ze beter een bidon geven de volgende keer. Dit is onnodig afval.
vibemaker schreef: di 1 juni 2021, 14:46 LV 1.0 op een starre fiets. Dát was pas lollig :bier:
Daar kan ik wel over meepraten, want die oude trek van mij had/heeft zo'n ontzettend stijve voorvork. Echt hij had er beter niet op kunnen zitten.

Lage vuursche op een crosser is trouwens wel grappig. Al wat stukjes gedaan. Behoorlijk hard werken en vooral pijnlijk soms.

Rondje om de kuil op stadsfiets is ook wel grappig trouwens, zelfs inclusief het wortel opstapje gedaan
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Vorig week met m’n vierjarige dochter route HV gedaan. Geeft MTBroutes 17,4km op... blijken het er 22 te zijn. De laatste extra 5km zijn volbracht dankzij haar doorzettingsvermogen en mijn overtuigingskracht (pannenkoek & Fristi). Al met al een leuke route en zeker waard om nog eens over te doen.

Oja, ze rijdt met starre voorvork en singlespeed (16”). :wink:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

SHJN schreef: ma 7 juni 2021, 23:24 Vorig week met m’n vierjarige dochter route HV gedaan. Geeft MTBroutes 17,4km op... blijken het er 22 te zijn. De laatste extra 5km zijn volbracht dankzij haar doorzettingsvermogen en mijn overtuigingskracht (pannenkoek & Fristi). Al met al een leuke route en zeker waard om nog eens over te doen.

Oja, ze rijdt met starre voorvork en singlespeed (16”). :wink:
Stoer dat zij dat volbracht heeft :-q
Ik ben alleen wél heel benieuwd waar jij die extra kilometers gevonden hebt? :o Het is m’n thuis rondje en die extra km’s wil ik ook rijden!
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

22 km zal inmiddels niet meer gehaald kunnen worden door een paar inkortingen tov het origineel, maar 21 lukt nog wel. De gpx die aan mtb routes is gegeven is niet zo gedetailleerd. Waar er in realiteit bijvoorbeeld 3 bochten zitten, zit er in die gpx een rechte lijn.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Horsthil schreef: di 8 juni 2021, 08:36 22 km zal inmiddels niet meer gehaald kunnen worden door een paar inkortingen tov het origineel, maar 21 lukt nog wel. De gpx die aan mtb routes is gegeven is niet zo gedetailleerd. Waar er in realiteit bijvoorbeeld 3 bochten zitten, zit er in die gpx een rechte lijn.
Volgens strava is het toch echt maar 18,49 kilometer. :~
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

vibemaker schreef: di 8 juni 2021, 08:44
Horsthil schreef: di 8 juni 2021, 08:36 22 km zal inmiddels niet meer gehaald kunnen worden door een paar inkortingen tov het origineel, maar 21 lukt nog wel. De gpx die aan mtb routes is gegeven is niet zo gedetailleerd. Waar er in realiteit bijvoorbeeld 3 bochten zitten, zit er in die gpx een rechte lijn.
Volgens strava is het toch echt maar 18,49 kilometer. :~
En mijn Strava zegt (op basis van mijn Wahoo Elemnt Roam) sinds de aanpassing bij de oversteek van de N415 Hilversumsestraatweg altijd 17,8 of 17,9 km. :tong
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Bahco schreef: di 8 juni 2021, 08:56
vibemaker schreef: di 8 juni 2021, 08:44

Volgens strava is het toch echt maar 18,49 kilometer. :~
En mijn Strava zegt (op basis van mijn Wahoo Elemnt Roam) sinds de aanpassing bij de oversteek van de N415 Hilversumsestraatweg altijd 17,8 of 17,9 km. :tong
Is dat niet zonder het stukje over de N415? (na het theehuis)
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

vibemaker schreef: di 8 juni 2021, 09:02
Bahco schreef: di 8 juni 2021, 08:56
En mijn Strava zegt (op basis van mijn Wahoo Elemnt Roam) sinds de aanpassing bij de oversteek van de N415 Hilversumsestraatweg altijd 17,8 of 17,9 km. :tong
Is dat niet zonder het stukje over de N415? (na het theehuis)
De meest recente, van woensdag 12 mei 2021:
Afbeelding
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Staat op de bruine borden. Ik heb niks bij gehouden, maar het leek langer dan “onze thuisrondje” paars Groesbeek. Die zij inmiddels ook rond rijdt met wat hulp (duw in de rug).

Wat ik overigens op de HV route moeilijker vond om te doen, door ruimtegebrek.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Bahco schreef: di 8 juni 2021, 09:09
vibemaker schreef: di 8 juni 2021, 09:02

Is dat niet zonder het stukje over de N415? (na het theehuis)
De meest recente, van woensdag 12 mei 2021:
Afbeelding
Die is gps technisch wel héél erg gladgestreken. Dit is de huidige versie op strava (die 18,49 km aangeeft)

(overigens is het rondje naar mijn beleving ook nooit 22 km geweest, heb ik altijd een enthousiaste voorstelling van zaken gevonden. :bier: )

Afbeelding
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

vibemaker schreef: di 8 juni 2021, 09:20
Bahco schreef: di 8 juni 2021, 09:09
De meest recente, van woensdag 12 mei 2021:
Afbeelding
Die is gps technisch wel héél erg gladgestreken. Dit is de huidige versie op strava (die 18,49 km aangeeft)

(overigens is het rondje naar mijn beleving ook nooit 22 km geweest, heb ik altijd een enthousiaste voorstelling van zaken gevonden. :bier: )

Afbeelding
Mijn plaatje was alleen maar om te tonen dat ik geen grote stukken oversla. In Strava zie ik mijn route ook heel wat minder gladgestreken. Maar het verschil tussen 17,8 en 18,49 is ook maar vier procent, wat ik voor deze toepassing heel aanvaardbaar vind.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

GPX metingen snijden bochten af. Telefoon iets meer dan bijvoorbeeld een Garmin, maar dook daarmee. Toen HV werd opgeleverd heb ik een meting gedaan met een klassieke kilometerteller gebruikt met een magneetje op het wiel. Geijkt op kilometerpaaltjes langs N-wegen. Daarmee kwam ik destijds boven de 20 km.
Plaats reactie