NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

"begonnen afgelopen mei" "Heb er ondertussen ook 70 gereden" :o
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Mario070 schreef: zo 21 maart 2021, 20:36 Daar zit natuurlijk wel een kern van waarheid in :-D maar ik zou dat niet zo durven zeggen :wink:
hahahaha maar toch ;) aan km's en techniek zou ik mezelf mssn al wel semi gevorderd mogen noemen, de nodige clinics gedaan en ben mezelf erg bewust van gevaren en lol hahaha
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

Cyberwhoop schreef: zo 21 maart 2021, 20:27 Hopelijk starten de andere buitensporten ook z.s.m. dan zullen velen het biken weer achter zich laten en wordt het weer wat rustiger ... tenzij ze nu compleet verslaafd zijn! Maar als je niet op populaire tijden gaat biken is er nog steeds weinig volk, maar niet iedereen zal die keuze vrijheid hebben... Ik ga dinsdagmorgen weer 😀
'k Hoop dat ik ongelijk ga krijgen, maar velen zullen het biken dan niet achter zich laten nu ze eenmaal geld hebben uitgegeven aan een fiets en een helm en wellicht nog meer. Zie Sunk costs voor de economische achtergrond in het Nederlands, of Sunk_costs voor een uitgebreidere tekst in het engels.

'k Ben vanochtend asfalt gaan rijden omdat ik bang was dat Zeist en HV naar mijn smaak te druk zouden zijn. 'k Had er geen last van maar 'k had onderweg wel het idee dat echt alle racefietsen uit de schuur waren gehaald. (Veel treintjes van meer mensen dan toegestaan op minder afstand dan vereist, maar daar wil ik me geen zorgen over maken.)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Bahco schreef: zo 21 maart 2021, 20:46
Cyberwhoop schreef: zo 21 maart 2021, 20:27 Hopelijk starten de andere buitensporten ook z.s.m. dan zullen velen het biken weer achter zich laten en wordt het weer wat rustiger ... tenzij ze nu compleet verslaafd zijn! Maar als je niet op populaire tijden gaat biken is er nog steeds weinig volk, maar niet iedereen zal die keuze vrijheid hebben... Ik ga dinsdagmorgen weer 😀
'k Hoop dat ik ongelijk ga krijgen, maar velen zullen het biken dan niet achter zich laten nu ze eenmaal geld hebben uitgegeven aan een fiets en een helm en wellicht nog meer. Zie Sunk costs voor de economische achtergrond in het Nederlands, of Sunk_costs voor een uitgebreidere tekst in het engels.

'k Ben vanochtend asfalt gaan rijden omdat ik bang was dat Zeist en HV naar mijn smaak te druk zouden zijn. 'k Had er geen last van maar 'k had onderweg wel het idee dat echt alle racefietsen uit de schuur waren gehaald. (Veel treintjes van meer mensen dan toegestaan op minder afstand dan vereist, maar daar wil ik me geen zorgen over maken.)
Ik heb maar ff het vb er tussen uit gekopieerd .....lekker makkelijk :-q

Voorbeeld

Iemand heeft al een kaartje voor een concert besteld, maar wil uiteindelijk niet gaan. Hij kan dit kaartje echter niet verkopen. Rationeel gezien hoort deze persoon helemaal geen rekening te houden met het betaalde kaartje omdat de kosten hiervoor al gemaakt zijn en dus geen effect meer hebben op de beslissing om al dan niet naar het concert te gaan. Mensen neigen in zo'n geval echter toch vaak naar het concert te gaan, omdat ze (irrationeel) redeneren dat het anders zonde van het kaartje (of anders gezegd, van het in het kaartje geïnvesteerde geld) zou zijn.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Bahco schreef: zo 21 maart 2021, 20:46
Cyberwhoop schreef: zo 21 maart 2021, 20:27 Hopelijk starten de andere buitensporten ook z.s.m. dan zullen velen het biken weer achter zich laten en wordt het weer wat rustiger ... tenzij ze nu compleet verslaafd zijn! Maar als je niet op populaire tijden gaat biken is er nog steeds weinig volk, maar niet iedereen zal die keuze vrijheid hebben... Ik ga dinsdagmorgen weer 😀
'k Hoop dat ik ongelijk ga krijgen, maar velen zullen het biken dan niet achter zich laten nu ze eenmaal geld hebben uitgegeven aan een fiets en een helm en wellicht nog meer. Zie Sunk costs voor de economische achtergrond in het Nederlands, of Sunk_costs voor een uitgebreidere tekst in het engels.

'k Ben vanochtend asfalt gaan rijden omdat ik bang was dat Zeist en HV naar mijn smaak te druk zouden zijn. 'k Had er geen last van maar 'k had onderweg wel het idee dat echt alle racefietsen uit de schuur waren gehaald. (Veel treintjes van meer mensen dan toegestaan op minder afstand dan vereist, maar daar wil ik me geen zorgen over maken.)
Wellicht blijft men mountainbiken maar er zijn ook best wat teamsporters die het sociale van hun teamsport missen. Maar samen biken is natuurlijk ook gezellig.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Mario070 schreef: zo 21 maart 2021, 20:39 "begonnen afgelopen mei" "Heb er ondertussen ook 70 gereden" :o
MTB weekendjes weg en gewoon heel NL doorcrossen voor leuke dingen. Had hier veel eerder aan moeten beginnen, ik ben een vriend van me die hier mee kwam heel dankbaar. Hij heeft zelf inmiddels alleen geen fiets meer en ik ga dan altijd maar zelf alleen. Heerlijk ook hoor :)
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

erikvlugt schreef: zo 21 maart 2021, 20:53
Mario070 schreef: zo 21 maart 2021, 20:39 "begonnen afgelopen mei" "Heb er ondertussen ook 70 gereden" :o
MTB weekendjes weg en gewoon heel NL doorcrossen voor leuke dingen. Had hier veel eerder aan moeten beginnen, ik ben een vriend van me die hier mee kwam heel dankbaar. Hij heeft zelf inmiddels alleen geen fiets meer en ik ga dan altijd maar zelf alleen. Heerlijk ook hoor :)
En ik hou ook wel van afwisseling ;)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dat hierboven is natuurlijk wel zo.....alleen met een mtb kunnen er onderdelen stuk gaan :roll: heeft onderhoud nodig en soms weegt dat weer niet tegen de nieuw prijs van zo'n mtb :-{ je krijgt dadelijk ook te maken met langere reparatie tijden :( dus lang wachten Bij het aanbieden van je fiets voor reparatie en ook wanneer er toch onverhoopt geen onderdelen in voorraad zijn ook weer langer wachten dan normaal....en gaat zo maar door :-{
Deze mensen.....hoogst waarschijnlijk het merendeel...... toch wel weer een andere koers gaan varen, problem solved LV/HV :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ik denk dat een groot deel wel blijft hangen, deze nieuwe generatie leert mountainbiken op echte trails ipv bospaden die “wij” vroeger hadden.
Daardoor zal het algemene niveau ook omhoog gaan (hoop ik) en kunnen routes in de toekomst steeds uitdagender worden.
Lage vuursche over paar jaar dus rode lus?
Have fun!
Rinse.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Mario070 schreef: zo 21 maart 2021, 21:05 Dat hierboven is natuurlijk wel zo.....alleen met een mtb kunnen er onderdelen stuk gaan :roll: heeft onderhoud nodig en soms weegt dat weer niet tegen de nieuw prijs van zo'n mtb :-{ je krijgt dadelijk ook te maken met langere reparatie tijden :( dus lang wachten Bij het aanbieden van je fiets voor reparatie en ook wanneer er toch onverhoopt geen onderdelen in voorraad zijn ook weer langer wachten dan normaal....en gaat zo maar door :-{
Deze mensen.....hoogst waarschijnlijk het merendeel...... toch wel weer een andere koers gaan varen, problem solved LV/HV :-q
Zeker waar! Zelf zeg ik altijd, geld heb ik niet te kort aan, lol wel hahaha prioriteiten zeg ik dan. Maar denk idd dat na de lockdown een hoop mensen af gaan vallen. Mijn vrouw doet nu ook wel is mee mtben en de kids ook want er is verder echt niets te doen, maar als de sportscholen weer open gaan, dan gaat mijn vrouw daar weer heen en blijft de fiets wssnlijk weer veel te veel in de schuur. Dan moet ik maar met mn zoontje want dat is de enige die ik wel echt door zie gaan haha
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Singletrack Sundays schreef: zo 21 maart 2021, 19:49
Horsthil schreef: zo 21 maart 2021, 19:44

Van mij niet hoor :bier:

Geef LV maar een rode moelijkheidsgraad, zodat we onze gang kunnen gaan
Ja graag, ik weet al een mooie plek voor een tafel 😎

Hij ligt er eigenlijk al maar heeft wat “onderhoud” nodig.
Roept u maar, ik heb ook al een locatie voor een tafel op het oog, maar dat houd ik even geheim. Ik heb andere mensen waartegen ik om dit soort dingen kan zeuren. Twee lezen mee en hopelijk weet een nog wat ik twee weken geleden heb gezegd (of niet) :lol: :winkie:
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

In de rotonde ( de terugweg) ligt een natuurlijk “step down” take off was ooit wat hoger maar is nu bijna weg gesleten.
En vlak na de afdaling die altijd zo zanderig is en inmiddels stuk lager is geworden ligt iets vergelijkbaars.
In het stukje wat net gesloten is lag ook een mooie basis voor een tafel.

Stelt nu niks voor maar zijn twee bultjes die als goeie (natuurlijke) basis kunnen dienen.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Singletrack Sundays schreef: zo 21 maart 2021, 21:45 In de rotonde ( de terugweg) ligt een natuurlijk “step down” take off was ooit wat hoger maar is nu bijna weg gesleten.
En vlak na de afdaling die altijd zo zanderig is en inmiddels stuk lager is geworden ligt iets vergelijkbaars.
In het stukje wat net gesloten is lag ook een mooie basis voor een tafel.

Stelt nu niks voor maar zijn twee bultjes die als goeie (natuurlijke) basis kunnen dienen.
Eerste kan ik plaatsen, tweede locatie niet. Maar om van die eerste een tafel te maken is zonde. Dat die weer bijgewerkt mag worden, kan kloppen. Is 9-10 maanden geleden al gedaan. Dat slijt gewoon te snel
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zijn de routes droog of liggen er nog plassen?
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Rayb81 schreef: zo 21 maart 2021, 22:48 Zijn de routes droog of liggen er nog plassen?
Alvast bedankt.
Droog
Plaats reactie