NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Bahco schreef: zo 12 juni 2022, 16:52
VanBiLL.com schreef: zo 12 juni 2022, 16:09 Anyhow, hier onze trail: https://www.strava.com/activities/7291271045 (Erik Crapton's crash is op 58.9km in deze track)
Hoe verleid ik Strava een gpx te leveren van deze link?
Volgens mij moet je dan Strava betaald abonnement hebben dacht ik maar kan er ook naast zitten...
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Bahco schreef: zo 12 juni 2022, 16:52
VanBiLL.com schreef: zo 12 juni 2022, 16:09 Anyhow, hier onze trail: https://www.strava.com/activities/7291271045 (Erik Crapton's crash is op 58.9km in deze track)

Hoe verleid ik Strava een gpx te lexveren van deze link?
Met de plugin “StravatoGPX” in Chrome gaat een wereld voor je open.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Bahco schreef: zo 12 juni 2022, 16:52
VanBiLL.com schreef: zo 12 juni 2022, 16:09 Anyhow, hier onze trail: https://www.strava.com/activities/7291271045 (Erik Crapton's crash is op 58.9km in deze track)
Hoe verleid ik Strava een gpx te leveren van deze link?
Doekoes. Werkt bijna altijd als verleidingsinstrument.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

bert l. schreef: zo 12 juni 2022, 18:42
Bahco schreef: zo 12 juni 2022, 16:52

Hoe verleid ik Strava een gpx te leveren van deze link?
Doekoes. Werkt bijna altijd als verleidingsinstrument.
'k Ben wat dyslektisch; pas na drie keer lezen zag ik dat er dus niet 'koekjes' staat.
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Crapton schreef: zo 12 juni 2022, 10:44 Ergens op H of L Vuursche (zover ik uit Strava zie in de lus zuid van Hilversumsestraatweg en in de buurt van kruisend met Hendriklaan) nog even een flinke schuiver gemaakt, er zit daar in een zonk beetje naar links buigend een hoge lange (1 m) wortel 5 cm hoog in lengte rijrichting bijna midden op het pad. Meeste wortels zitten dwars en daar knal je overheen. Deze zag ik niet goed en zat er net met voorwiel tegen en waardoor ik voor onderuitschoof en flink onzacht met de grond in aanraking kwam. Zegt jullie dit iets? Misschien is die wortel er uit kappen?
Niet lullig bedoeld, maar zou je eerst niet je hand in eigen boezem steken: wat zou je daar de volgende keer anders doen zodat je niet valt / welke skills mis je en wat moet je doen om die skills te verkrijgen. Pas je skills aan aan de trail, niet de trail aan je skills. Daarnaast, een keer vallen hoort bij het mountainbiken.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Tja, eens hard op mijn bek gegaan in Spanje. De regering maar een bericht gestuurd dat die bergen van hun levens gevaarlijk zijn. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

Fred (mtb-sport) schreef: zo 12 juni 2022, 17:20
Bahco schreef: zo 12 juni 2022, 16:52

Hoe verleid ik Strava een gpx te lexveren van deze link?
Met de plugin “StravatoGPX” in Chrome gaat een wereld voor je open.
Toen ik er eenmaal achter was dat de 'Download'-knop op de kaart staat, en dus niet in een van de bars bovenaan het scherm, werkte het. Omdat ik dacht dat het probleem aan de Debian variant van Chrome lag heb ik deze extensie nu ook aan het werk in Firefox.

Dank je voor de hint. :-D
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

VanBiLL.com schreef: zo 12 juni 2022, 16:09 Anyhow, hier onze trail: https://www.strava.com/activities/7291271045 (Erik Crapton's crash is op 58.9km in deze track)
Ik zou zo uit mijn hoofd niet weten wat daar precies zit dat stuk zit vol met blootliggende wortels namelijk, ik zal de volgende keer eens zien. Maar wat anderen ook zeggen, niet meteen de trail de schuld geven, even iets over het hoofd zien kan je een crash opleveren op elk gedeelte van de track. Even opzij kijken kan en je zit zo tegen een boom aan bij wijze van spreken.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Ik reed gisteren nog over de Hoge Vuursche (en ben op gegeven moment gestopt met het tellen van wortels die in de rijrichting liggen...) en ik denk wel te weten welke wortel het betreft.

Een valpartij is altijd klote (had gisteren ook een klein schuivertje), maar de wortel in kwestie kan je niet echt missen toch ? Deze wortel is onderdeel van het meubilair op de route, zodat de route toch nog een beetje technisch interessant blijft. Anders kunnen we die flow baantjes net zo goed gaan asfalteren ? Maar goed, ik verbaas mij nergens meer over sinds de routes in de herfst worden onderhouden met een bladblazer :wink:
(waarvan ik dit wegens de achterliggende reden prima kan begrijpen hoor)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Stunning schreef: di 14 juni 2022, 21:39 (en ben op gegeven moment gestopt met het tellen van wortels die in de rijrichting liggen...)

Maar goed, ik verbaas mij nergens meer over sinds de routes in de herfst worden onderhouden met een bladblazer :wink:
Het eerste had ik je ook kunnen zeggen :wink:

En het tweede :lol: :lol: midden in het bos blaadjes weg blazen :roll: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Wortels horen op een MTB route. Gratis erosie wering. Als je dat allemaal te spannend vind met 100+ veerweg ga je maar lekker op de Afsluitdijk fietsen. Ben je gelijk van die vervelende bochten en kuilen af. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

De Afsluitdijk is nog drie jaar dicht. Heb je een alternatief advies?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

bert l. schreef: wo 15 juni 2022, 13:45 De Afsluitdijk is nog drie jaar dicht. Heb je een alternatief advies?
Enkhuizen-Lelystad is weer open.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

bert l. schreef: wo 15 juni 2022, 13:45 De Afsluitdijk is nog drie jaar dicht. Heb je een alternatief advies?
Rondje stormvloedkeringen in Zeeland :D
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

bert l. schreef: wo 15 juni 2022, 13:45 De Afsluitdijk is nog drie jaar dicht. Heb je een alternatief advies?
Zwift, als je daarmee op je bek gaat kan je echt niet fietsen. :bier:
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie