NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Horsthil schreef: di 12 juli 2022, 23:05 (Even alle eer en problemen naar mij toetrekken)

Als bedenker en bouwer van die twee balkjes is het belangrijk om te vermelden dat ze er absoluut niet in zitten voor de technische uitdaging. Echt puur om het zand vast te houden. Dat het leuk te fietsen is, is een gunstige bijkomstigheid. Dat het in totaal 4 stukken hout zijn, is bijvoorbeeld om ervoor te zorgen dat het iets beter rijdbaar is (een dikke balk zou te snel hoge opstap worden). Maar de onderste was ineens een opstap van 20-30cm geworden. Dan is de functie wel weg en kan zand ook onder de balken door weg. Dus even opvullen en alles strak trekken. Binnen korte tijd is er weer een opstap, maar we gaan het nog eens daar beter en leuker maken.
:-q
carlo1972
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 8 februari 2021, 22:46

Vandaag weer gereden met de fatty ,vooral lage vuursche een genot op het moment.En het word de komende tijd alleen maar leuker. :D
Vind dit wel een ondergewaarde route net zoals Hardewijk.
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

Muggu`


Iemand een idee hoelang de werkzaamheden gaan duren op hoge vuursche ?

Is er ook ergens na te gaan als dit soort werkzaamheden gaan gebeuren ?

Onlangs het vangnet wel lekker gereden :)
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

carlo1972 schreef: wo 13 juli 2022, 14:17 Vandaag weer gereden met de fatty ,vooral lage vuursche een genot op het moment.En het word de komende tijd alleen maar leuker. :D
Vind dit wel een ondergewaarde route net zoals Hardewijk.
Deze route is volgens mij alles behalve ondergewaardeerd. Is geloof ik een van de drukste routes van NL.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Horsthil schreef: di 12 juli 2022, 23:05 (Even alle eer en problemen naar mij toetrekken)

Als bedenker en bouwer van die twee balkjes is het belangrijk om te vermelden dat ze er absoluut niet in zitten voor de technische uitdaging. Echt puur om het zand vast te houden. Dat het leuk te fietsen is, is een gunstige bijkomstigheid. Dat het in totaal 4 stukken hout zijn, is bijvoorbeeld om ervoor te zorgen dat het iets beter rijdbaar is (een dikke balk zou te snel hoge opstap worden). Maar de onderste was ineens een opstap van 20-30cm geworden. Dan is de functie wel weg en kan zand ook onder de balken door weg. Dus even opvullen en alles strak trekken. Binnen korte tijd is er weer een opstap, maar we gaan het nog eens daar beter en leuker maken.
Van het voorjaar heb ik op Appelscha in Friesland- en op een paar routes in Drenthe gereden. Daar viel het mij op dat ze aantal zandklimmen bijeen houden met rubberen matten/tegels.

Is dat deze oplossing eigenlijk voor de UHR routes ook wel eens overwogen ? Ik kan mij voorstellen dat je de kwetsbare zandduinen op deze manier goed beschermt en hierdoor ook het onstaan van de zogenaamde olifantenpaadjes wordt vermeden ?

Ik rijd LV al sinds de opening, sommige zandduinen zijn na al die jaren flink uitgehold, wat ooit leuke klimmetjes waren. Die rijd ik persoonlijk dan liever op een rubberen mat stijl omhoog, dan wat het nu zijn, een soort van bultje dat is overgebleven :wink:

Geen kritiek oid hoor, maar nieuwsgierigheid.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Wij willen geen niet-natuurlijke materialen op de routes. Geen plastic, geen rubber. Niets van dat.
Maar met hout kan de crew steeds meer. Stay tuned.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

bert l. schreef: zo 24 juli 2022, 22:59 Wij willen geen niet-natuurlijke materialen op de routes. Geen plastic, geen rubber. Niets van dat.
Maar met hout kan de crew steeds meer. Stay tuned.
Kan ik mij helemaal in vinden !

Okay ik stay tuned :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

bert l. schreef: zo 24 juli 2022, 22:59 Wij willen geen niet-natuurlijke materialen op de routes. Geen plastic, geen rubber. Niets van dat.
Maar met hout kan de crew steeds meer. Stay tuned.
Heb de natuurlijke verbeterde klim gezien,super gedaan :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

VintigeBiker schreef: di 26 juli 2022, 17:49
bert l. schreef: zo 24 juli 2022, 22:59 Wij willen geen niet-natuurlijke materialen op de routes. Geen plastic, geen rubber. Niets van dat.
Maar met hout kan de crew steeds meer. Stay tuned.
Heb de natuurlijke verbeterde klim gezien,super gedaan :-q
Credits voor de crew “helden van de Vuursche”
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jwstoop
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 7 maart 2021, 21:26

Ik was er gisteren en wil inderdaad ook even aanhaken op de complimenten hier boven, netjes gedaan! Route was prima te doen, 1 klimmetje afgestapt omdat het enorm mul was en ik te laat met terug schakelen.
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Volgens mij zijn er recent boomstam “tegels” aangelegd, erg mooi! De kruiwagen lag nog naast de route. Ik ga er maar even van uit dat dat de bedoeling is.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Vulpes schreef: vr 29 juli 2022, 17:01 Volgens mij zijn er recent boomstam “tegels” aangelegd, erg mooi! De kruiwagen lag nog naast de route. Ik ga er maar even van uit dat dat de bedoeling is.
klopt
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Succes dan verder, het waren 2 heerlijke rondjes gisteren.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

LV kent een afsluiting. Geldt dit ook voor HV?
Plaats reactie