NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Horsthil schreef: di 25 mei 2021, 16:49 Of het is gewoon ouderdom
:lol: :winkie:
Ja durf je t aan als jonkie tegen hem, dan krijg je t nog knap lastig denk ik :wink:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

NelizRijn schreef: di 25 mei 2021, 20:34
Horsthil schreef: di 25 mei 2021, 16:49 Of het is gewoon ouderdom
:lol: :winkie:
Ja durf je t aan als jonkie tegen hem, dan krijg je t nog knap lastig denk ik :wink:
Ga ik niet eens proberen :winkie:
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Het was vandaag weer ouderwets druk en gezellig op in dit geval Hoge Vuursche. Kom ik uit het stukje na het bosbad zie ik gewoon een andere man over de kop gaan.
De beste man was niet echt aan het opletten en reed pardoes tegen de balk(slagboom) die daar opgesteld staat zodat niet zomaar iedere automobiel daar kan komen. Wel ambulance gebeld, maar was uiteindelijk niet nodig. Ik ben nog even meegereden naar de camping. De verpleegkundige die hem behandelde die had nog wat aan hem uitgelegd bij evt. Klachten. Neus bebloed, schaafwonden op knieën, bril stuk en ego van een 75jarige man.

Verder lag het meeste er lekker bij. HV noord nog paar boompjes die over track heen hingen opgeruimd /teruggestort.
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Niels63
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 7 juli 2018, 10:19
Mijn mountainbike: Trek 9.8

Vanavond ff rondje HV gereden, ligt er goed bij maar wordt ook al zanderig. De hoeveelheid plastic waterflesjes viel me ook op, als het lukt doe ik van de week nog wel een rondje met rugzak.... De vraag is natuurlijk wie die dingen meeneemt het bos in, misschien een groep van een clinic ofzo?
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Niels63 schreef: ma 31 mei 2021, 21:05 Vanavond ff rondje HV gereden, ligt er goed bij maar wordt ook al zanderig. De hoeveelheid plastic waterflesjes viel me ook op, als het lukt doe ik van de week nog wel een rondje met rugzak.... De vraag is natuurlijk wie die dingen meeneemt het bos in, misschien een groep van een clinic ofzo?
Het viel mij gisteren ook op tijdens mijn avond rondje. Lag allemaal bij start LV/rond de kuil. Had helaas helemaal niks om ze in mee te nemen en ook geen tijd vandaag. Zaten ook literflessen bij (zo'n dikke blauwe van spa).
Niels63
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 7 juli 2018, 10:19
Mijn mountainbike: Trek 9.8

Ik lees net dat we voor die kleintjes ook statiegeld krijgen. Extra motivatie voor een opruim rondje ;-)
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Niels63 schreef: di 1 juni 2021, 08:05 Ik lees net dat we voor die kleintjes ook statiegeld krijgen. Extra motivatie voor een opruim rondje ;-)
Ik hoop vooral dat ze daardoor überhaupt niet meer overal en nergens worden gedumpt
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10837
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Mooie aanvulling op je zakgeld en je krantengeld van je krantenwijk.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

De waterflesjes vielen mij ook al op.
Verder gisteren eind vd dag idd heerlijk rustig bij rondje LV/HV, maar daarna was ik er ook "klaar mee". Benen wilde niet echt en dan is het meer toeren en eigenlijk is LV/HV niet echt om te toeren maar eerder om lekker door te trappen. Nu wat minder actief op de fiets en voel je de (vele) boomwortels en hobbels nog meer dan wanneer je fris op de bike zit. (is geen kritiek op de ronde :-q)
Ja: ik weet er zijn fully's
Nee: ik koop geen fully
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Niels63 schreef: ma 31 mei 2021, 21:05 Vanavond ff rondje HV gereden, ligt er goed bij maar wordt ook al zanderig. De hoeveelheid plastic waterflesjes viel me ook op, als het lukt doe ik van de week nog wel een rondje met rugzak.... De vraag is natuurlijk wie die dingen meeneemt het bos in, misschien een groep van een clinic ofzo?
Toen ik zondag rond 10 uur klaar was, stond er idd een grote groep jongens en meiden klaar voor een hele berg huurbrikk.... euhhh huurfietsen. Er werden ook waterflesjes uitgedeeld. 1+1=2?
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef: di 1 juni 2021, 11:53 Ja: ik weet er zijn fully's
Nee: ik koop geen fully
Doe het een tijdje star dan is een HT verbazingwekkend comfortabel als je weer wisselt ;)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

George schreef: di 1 juni 2021, 12:16
Fred (mtb-sport) schreef: di 1 juni 2021, 11:53 Ja: ik weet er zijn fully's
Nee: ik koop geen fully
Doe het een tijdje star dan is een HT verbazingwekkend comfortabel als je weer wisselt ;)
Er zijn grenzen, vond het gister al "spartaans" genoeg voor mezelf. Erger kan je deze 60'er toch niet meer aandoen :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6111
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

George schreef: di 1 juni 2021, 12:16
Fred (mtb-sport) schreef: di 1 juni 2021, 11:53 Ja: ik weet er zijn fully's
Nee: ik koop geen fully
Doe het een tijdje star dan is een HT verbazingwekkend comfortabel als je weer wisselt ;)
Ik "moet" binnenkort gewoon weer een keer. Ben zo gewend aan 140mm/120mm. Denk dat mijn polsen ook niet blij gaan worden, maar het aanzetten en direct reactie is wel erg lekker
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Vorig jaar heb ik LV/HV een paar keer geprobeerd zonder vering op de Karate Monkey... nek, schouders, polsen etc alles begon te kraken. Nu met een 140mm vork is het goed te rijden. En ook prima afwisselend om niet te lui te worden van te veel fully..
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

MIsschien vergt het een beetje gewenning en training maar LV/HV rijdt ik meestal op de monkey, zo ruig is het nou ook weer niet. Amerongen en Leersum zijn een stuk hobbeliger in mijn beleving, dat gaat ook prima maar we zijn een keer met een Let's Ride voor 100km UHR staal/star en singlespeed gegaan en toen waren we na een km of 70 toch wel afdoende uit elkaar gerammeld :lol:

Maar goed, losjes rijden, de boel licht houden en elke hobbel die je kunt springen voel je niet ;)
Plaats reactie