NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

vibemaker schreef: za 16 november 2019, 15:05 Ik was net ff lunchen bij Buiten in de Kuil, maar vond het met de drukte wel mee vallen.


Denk dat ik te hard ging op de trail''s :winkie:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Snelle Buffer schreef: za 16 november 2019, 14:36 De ijverige bosmieren nog gespot , maar lag er weer goed bij , man o man ; druk op de trails (zaterdag ochtend is voor mij een no-go :tong )
Ik was vanmiddag op HV maar vond het juist extreem rustig voor een zaterdag, daarvoor nog stuk gereden in het Goois natuurreservaat en daar was het ook heel rustig vond ik.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

Ik was vanmiddag op HV maar vond het juist extreem rustig voor een zaterdag, daarvoor nog stuk gereden in het Goois natuurreservaat en daar was het ook heel rustig vond ik.
[/quote]

Daar was ik ook en was rustig idd,denk omdat de weersvoorspelling voor morgen beter is
en niet te vergeten die man met de rode hoed en witte baard kwam ook weer opdraven ;)
ice246
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 21 juli 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Santa Cruz Chameleon custom

Vandaag een rondje HV gedaan en het was gezellig druk. Route ligt er echt fantastisch bij :-q Wat een racebaan. Zo te zien was er nog veel werk verzet de afgelopen dagen. Hopelijk valt de bak water morgen mee en is het komende woe of don weer goed te rijden.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding

Eind deze week is het vignet 2020 beschikbaar via de bekende verkooppunten. Het vignet 2020 is geldig vanaf 1 december 2019 tot en met 31 december 2020. De prijs is en blijft 7,50. Hiervoor kun je weer een heel jaar genieten van de mountainbikeroutes binnen het Nationaal Park tussen Hoge Vuursche en Rhenen.
Middels het vignet draag je bij aan de aanleg, onderhoud en beheer van de routes en aan de natuurontwikkeling rond de routes.

Een actueel overzicht van de verkooppunten vind je hier:
https://recreatiemiddennederland.nl/wp- ... n-2019.pdf

Je dient het vignet voor 1 februari 2020 in je bezit te hebben. Het vignet 2019 is dus nog geldig tot en met 31 januari 2020.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

We hebben vandaag een aanpassing gedaan op de track van Hoge Vuursche. Het stukje handbuild trail, dat je optioneel kunt rijden, vlakbij de kuil heeft een upgrade gehad en is daarmee weer wat meer uitdagend gemaakt. Let dus even goed want de lijn is op een paar plekjes iets anders geworden.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik zag allemaal leuke dingen met stammetjes, leuk bezig daar :-q
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Klopt, we hopen dat dit wat beter bestand is tegen slijtage. Er zat bijvoorbeeld ooit een aardig dropje in maar die wortel is al een tijd geleden afgebroken. Op die plek en op een paar andere plaatsen hebben we nu stammetjes geplaatst.

Daarnaast is de lijn na entree aangepast en wat lastiger gemaakt, hebben we op een oplopend stuk een extra (smal) bochtje gelegd en zit er in de exit weer wat meer uitdaging. Verwacht niet ineens Finale Ligure achtige trails maar het is echt weer wat leuker en uitdagender geworden denk ik. We kijken de komende periode even aan hoe het gaat uitslijten als het is ingereden.
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

Zag idd dat jullie druk bezig waren..

:-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Bottecchia schreef: za 23 november 2019, 20:54 Klopt, we hopen dat dit wat beter bestand is tegen slijtage. Er zat bijvoorbeeld ooit een aardig dropje in maar die wortel is al een tijd geleden afgebroken. Op die plek en op een paar andere plaatsen hebben we nu stammetjes geplaatst.

Daarnaast is de lijn na entree aangepast en wat lastiger gemaakt, hebben we op een oplopend stuk een extra (smal) bochtje gelegd en zit er in de exit weer wat meer uitdaging. Verwacht niet ineens Finale Ligure achtige trails maar het is echt weer wat leuker en uitdagender geworden denk ik. We kijken de komende periode even aan hoe het gaat uitslijten als het is ingereden.
Goed bezig!!!!

Vroeg me alleen af waarom er voor is gekozen om korte stammetjes staand te plaatsen en niet één lange stam liggend.
Kan me voorstellen dat bij staande stammen het zand er makkelijk tussendoor weg spoelt.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Dit concept proberen we uit, onder meer op basis van positieve ervaringen in Denemarken in vergelijkbare omstandigheden. De stammen zijn behoorlijk diep ingegraven, het idee is dat ze zo beter in positie blijven. Met de hoogte kunnen we nog wat spelen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bottecchia schreef: za 23 november 2019, 21:05 Met de hoogte kunnen we nog wat spelen.
Ah, hoe meer zand er weg spoelt, hoe hoger de drop! Goed bezig :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Bottecchia schreef: za 23 november 2019, 21:05 Dit concept proberen we uit, onder meer op basis van positieve ervaringen in Denemarken in vergelijkbare omstandigheden. De stammen zijn behoorlijk diep ingegraven, het idee is dat ze zo beter in positie blijven. Met de hoogte kunnen we nog wat spelen.
In Denemarken liggen ze achter elkaar als pad en niet als drop (rand) zag ik op wat foto's.
In de meeste bikeparken worden ze eigenlijk altijd liggend geplaatst bij een drop.
De tijd zal het leren, wie weet werkt dit ook goed.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Lars TB schreef: za 23 november 2019, 21:07
Bottecchia schreef: za 23 november 2019, 21:05 Met de hoogte kunnen we nog wat spelen.
Ah, hoe meer zand er weg spoelt, hoe hoger de drop! Goed bezig :-q
Aan de voorkant he :lol:
lekker zon drop waar je achterkant nog even een zetje krijgt als je voorwiel al in de lucht is.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie