NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Rayb81 schreef: di 27 april 2021, 19:10Voor mij ook de eerste keer dat ik met de hekwerken bij de Stulpselaan in aanraking kwam.
Tis een beste omweg en heel droevig dat het zo ver heeft moeten komen, een pad van pak hem beet 10 meter breed en wij Nederlanders krijgen het voor elkaar dat we elkaar tot te overlast zijn, bizar!
Dit is idd een soap die zijn weerga inmiddels niet kent. Helaas bijna alleen maar verliezers. Maar goed, de eigenaar vh perceel heeft eea bepaald en dat telt voorlopig :tong
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Zal het een beetje te doen zijn morgen of blijft het erg nat door de regen van vandaag?
Moet er een eindje voor rijden dus vandaar de vraag.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

The Borg Cube schreef: vr 30 april 2021, 15:58 Zal het een beetje te doen zijn morgen of blijft het erg nat door de regen van vandaag?
Moet er een eindje voor rijden dus vandaar de vraag.
Is prima te doen hoor, het was behoorlijk droog de laatste tijd. Regen is meer dan welkom
Cees82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: di 25 november 2008, 16:00

Ik vond hem van de week voor de regen zelf ietwat te mul, moest soms echt opletten op een wegglijdend voorwiel. De regen zal de routes goed hebben gedaan.
Robin-S
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 00:18
Mijn mountainbike: Trek Fuel ex 5 2020

Vanmiddag Hoge Vuursche weer eens gereden na een week of 4. Ik kan niet anders zeggen dat de trailbouwers/vrijwilligers uitstekend werk verricht hebben. De laatste keer dat ik hier reed was de omleiding nog van kracht maar nu gelukkig niet meer. De regen heeft de baan ook erg goed gedaan. Kortom; heerlijk gereden op toch wel 1 van mijn favo trails!

Volgens Strava had ik op vele segmenten een pr maar de complete route Hoge Vuursche wordt niet weergegeven. Komt dit door de laatste omleiding of de veranderingen in de aangepaste segmenten?
Nog meer mensen die dit herkennen?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Robin-S schreef: za 1 mei 2021, 21:01 Vanmiddag Hoge Vuursche weer eens gereden na een week of 4. Ik kan niet anders zeggen dat de trailbouwers/vrijwilligers uitstekend werk verricht hebben. De laatste keer dat ik hier reed was de omleiding nog van kracht maar nu gelukkig niet meer. De regen heeft de baan ook erg goed gedaan. Kortom; heerlijk gereden op toch wel 1 van mijn favo trails!

Volgens Strava had ik op vele segmenten een pr maar de complete route Hoge Vuursche wordt niet weergegeven. Komt dit door de laatste omleiding of de veranderingen in de aangepaste segmenten?
Nog meer mensen die dit herkennen?
Dat komt inderdaad door de aanpassing van de route
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Vanochtend weer een rondje HV en een deel LV gedaan op de singlespeed. Wat een genot. Er is echt een hoop werk verricht zeg. Mooi nieuw stuk i.p.v. over een breder - vaak nat - bospad redelijk aan het begin van HV na de Kuil. Super!

Enige stuk wat ik wat minder vind en eigenlijk gewoon oversla is dat kleine stukje boven bij de camping. Als het een beetje geregend heeft is dat één grote modderbende.

Maar hulde voor de onderhoudsploeg!
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

balboa schreef: do 6 mei 2021, 19:53 Vanochtend weer een rondje HV en een deel LV gedaan op de singlespeed. Wat een genot. Er is echt een hoop werk verricht zeg. Mooi nieuw stuk i.p.v. over een breder - vaak nat - bospad redelijk aan het begin van HV na de Kuil. Super!

Enige stuk wat ik wat minder vind en eigenlijk gewoon oversla is dat kleine stukje boven bij de camping. Als het een beetje geregend heeft is dat één grote modderbende.

Maar hulde voor de onderhoudsploeg!
Dat stukje door de varens heen zeg maar, dat skip ik ook altijd.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

erikvlugt schreef: vr 7 mei 2021, 20:06
balboa schreef: do 6 mei 2021, 19:53 Vanochtend weer een rondje HV en een deel LV gedaan op de singlespeed. Wat een genot. Er is echt een hoop werk verricht zeg. Mooi nieuw stuk i.p.v. over een breder - vaak nat - bospad redelijk aan het begin van HV na de Kuil. Super!

Enige stuk wat ik wat minder vind en eigenlijk gewoon oversla is dat kleine stukje boven bij de camping. Als het een beetje geregend heeft is dat één grote modderbende.

Maar hulde voor de onderhoudsploeg!
Dat stukje door de varens heen zeg maar, dat skip ik ook altijd.

Ja, tussen de varens door. Vind het weinig toevoegen, of er moet een mogelijkheid zijn om in de toekomst dat stuk verder door te trekken zodat je niet over die lange rechte weg hoeft.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

balboa schreef: vr 7 mei 2021, 22:25
erikvlugt schreef: vr 7 mei 2021, 20:06

Dat stukje door de varens heen zeg maar, dat skip ik ook altijd.

Ja, tussen de varens door. Vind het weinig toevoegen, of er moet een mogelijkheid zijn om in de toekomst dat stuk verder door te trekken zodat je niet over die lange rechte weg hoeft.
Dat was het oorspronkelijke plan ook. We hebben nog steeds plannen. Vandaar dat onderhoud eerst gericht is op andere plekken
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

balboa schreef: do 6 mei 2021, 19:53Enige stuk wat ik wat minder vind en eigenlijk gewoon oversla is dat kleine stukje boven bij de camping. Als het een beetje geregend heeft is dat één grote modderbende.
Maar hulde voor de onderhoudsploeg!
Inderdaad een “vettig’ stukje af en toe. Maardan wandel je een stukje op dat naast gelegen pad :winkie:
Enne +1 mbt hulde :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Gewoon fietsen fred
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

balboa schreef: vr 7 mei 2021, 22:25
erikvlugt schreef: vr 7 mei 2021, 20:06

Dat stukje door de varens heen zeg maar, dat skip ik ook altijd.

Ja, tussen de varens door. Vind het weinig toevoegen, of er moet een mogelijkheid zijn om in de toekomst dat stuk verder door te trekken zodat je niet over die lange rechte weg hoeft.
Dat stukje, en het stukje erna, vind ik juist gaaf! Beetje naar beneden, slingerbochten en dan, als het rustig is (ruimte laten op het pad langs de camping) vol erin... mits niet modderig natuurlijk.
Tweede deel, naar fietspad, is nog leuker met die bomen in de bochten. :D
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Horsthil schreef: za 8 mei 2021, 08:00 Gewoon fietsen fred
I know :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
bighit76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 24 juni 2009, 17:51

de HV en LV routes zijn zo ongeveer mijn achtertuin.
op mijn wekelijkse rondjes ben ik altijd erg onder de indruk van het onderhoud aan de routes.

waar ik minder van onder de indruk ben is de hoeveelheid troep op en langs de routes.
via deze weg wil ik kijken of er ook mensen bereid zijn om, wellicht collectief, de rommel langs de route mee te nemen.

wat is het plan: ik ga morgen met een vuilniszak in mijn rugzak rijden en probeer zoveel mogelijk troep mee te nemen.
misschien zijn er meerdere enthousiastelingen die naast een mooi ook een schoon bos willen?

hopende op een paar medestanders!!

groeten,


daniel
four wheels move the body, two wheels move the soul.
Plaats reactie