NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Vanmorgen net na zonsopkomst rondje LV/HV gedaan. Lag er goed bij. Leuk de nieuw lus bij theehuis!! Ik heb het nog nooit zo druk gezien als vandaag. Maar normaal ga ik ook doordeweeks of op zaterdag.
klauterkamer
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 29 september 2019, 16:40

Ja super mooi stukje dat erbij gemaakt is! Bij het theehuis ook prima parkeren en een afspoelplaats (€2.50)
Wat een luxe!
Dan kom je langs de kuil en is het afgeladen druk met auto's die in de blubber geparkeerd staan. Ik ben zelf ook een gewoontedier maar parkeren bij het theehuis is echt een aanrader.
Super druk ook inderdaad. En veel valpartijen gezien. Misschien voelen mensen zich opgejaagd en gaan dan net effe te snel de bocht door?
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

klauterkamer schreef: zo 19 december 2021, 16:02 Ja super mooi stukje dat erbij gemaakt is! Bij het theehuis ook prima parkeren en een afspoelplaats (€2.50)
Wat een luxe!
Dan kom je langs de kuil en is het afgeladen druk met auto's die in de blubber geparkeerd staan. Ik ben zelf ook een gewoontedier maar parkeren bij het theehuis is echt een aanrader.
Super druk ook inderdaad. En veel valpartijen gezien. Misschien voelen mensen zich opgejaagd en gaan dan net effe te snel de bocht door?
Lockdown. Ale sportscholen dicht, dus iedereen met een MTB gaat de paden op.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Net voor het donker nog een rondje gedaan, normaal gesproken is het dan op zondag heel rustig.
Vandaag niet was tot 16:30 nog hartstikke druk op de route.

Nieuw stuk is erg mooi geworden, voor het extra lusje. Door de dichte bomen deel het me een beetje aan Wales denken.
HV/LV is toch wel mijn favoriet op de UHR, met die nieuwe aanpassingen zijn er nog meer varianten mogelijk om je eigen route te maken.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Binnenkort dan ook maar weer eens kijken daar. Eigenlijk rij ik hier maar 1 of 2x per jaar. Leuke routes hoor, maar ik mis hier toch wel de lange snelle afdalingen. Maar voor de afwisseling zeker de moeite waard.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Giant-E schreef: zo 19 december 2021, 21:46 Binnenkort dan ook maar weer eens kijken daar. Eigenlijk rij ik hier maar 1 of 2x per jaar. Leuke routes hoor, maar ik mis hier toch wel de lange snelle afdalingen. Maar voor de afwisseling zeker de moeite waard.
Mist inderdaad wel een afdaling maar heeft daarentegen wel meer leuke (natuurlijke) features op en naast de trail dan andere UHR rondjes.
Ook zitten er relatief veel stukjes in waar je een eigen lijn kan kiezen.
Wellicht dat laatste omdat er in de LV nog veel stukken oude route in zit.
Have fun!
Rinse.
Niels63
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 7 juli 2018, 10:19
Mijn mountainbike: Trek 9.8

Het lag er weer fantastisch bij vanmiddag. Racebaan!

Ik ben alleen mijn trapfrequentie sensor kwijtgeraakt... mocht iemand die vinden dan hoor ik het graag
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Niels63 schreef: di 21 december 2021, 17:37 Het lag er weer fantastisch bij vanmiddag. Racebaan!

Ik ben alleen mijn trapfrequentie sensor kwijtgeraakt... mocht iemand die vinden dan hoor ik het graag
Schrijf bij onze fb-pagina even een 'bericht aan pagina'. Er wordt heel veel gevonden, veel verloren en veel weer bij elkaar gebracht.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Niels63
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 7 juli 2018, 10:19
Mijn mountainbike: Trek 9.8

bert l. schreef: di 21 december 2021, 19:24
Niels63 schreef: di 21 december 2021, 17:37 Het lag er weer fantastisch bij vanmiddag. Racebaan!

Ik ben alleen mijn trapfrequentie sensor kwijtgeraakt... mocht iemand die vinden dan hoor ik het graag
Schrijf bij onze fb-pagina even een 'bericht aan pagina'. Er wordt heel veel gevonden, veel verloren en veel weer bij elkaar gebracht.
Goeie tip waarschijnlijk. Ik ben echter 1 van de weinige fb-loze mensen...
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Kent u iemand die wél Fb heeft :wink: ?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Niels63
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 7 juli 2018, 10:19
Mijn mountainbike: Trek 9.8

bert l. schreef: di 21 december 2021, 20:40 Kent u iemand die wél Fb heeft :wink: ?
Vast wel, maar daar heb ik het eigenlijk nooit over. 😀 Ik ga even rondvragen
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Heren UHR Crew..., wat is dat nieuwe lusje op de HV bij de parkeerplaats leuk :-q

Het leukste is; dat het lusje niet 'loopt'. Nu eens geen flowy ervaring, je wordt steeds aan het werk gezet om de gang erin te houden, heerlijk :-D

En zitten er nu twee van een soort van 'off camber' bochten in het begin als je net van de HV route komt ? Of leek dat maar zo ?

In geval van eventuele toekomstige uitbreidingen van de routes, meer van dit graag :tong
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Iemand met een glazen bol die weet hoe het er morgen bij ligt?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

I_do schreef: wo 29 december 2021, 16:14Iemand met een glazen bol die weet hoe het er morgen bij ligt?
Zelfde als vandaag.

(Naive forecasting heet dat. Elke methode om voorspellingen te maken moet beter zijn dan de naive forecasting
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

I_do schreef: wo 29 december 2021, 16:14 Iemand met een glazen bol die weet hoe het er morgen bij ligt?
Ik kwam vandaag langs de routes op de racefiets, hoe de routes erbij liggen ? Absolute bagger zooi !

Oh, en het leek de Kalverstraat wel. Niet normaal druk.

Bagger én druk is voor mij 2x de woordcombinatie om niet te gaan :wink:
Plaats reactie