NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Lars TB schreef: zo 10 november 2019, 17:39 Toen wij langs kwamen stond er een ambulance bij, dus het was wel serieus.

Het zag er niet best uit, met sirenes afgevoerd. Nog even met de mensen gesproken die er als 1e bij waren, de mtb'r was niet in staat om zelf op te staan dus serieus gevalletje pech hebben zo te zien. Ik hoop dat het goed afloopt met hem.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Lars TB schreef: zo 10 november 2019, 17:45
Jurriaan schreef: zo 10 november 2019, 15:25 Dat je tegen de richting in rijdt met 3 andere kan gebeuren...mwah.
Dat je vervolgens denk zo eigenwijs te kunnen zijn dat je gewoon tegen de richting in kan blijven rijden. Het wordt echt wel een punt van hardleers.
Dat je dan ook nog de discussie aan wilt gaan...Het is dat ik de verantwoordelijkheid had over 10 lesdeelnemers want ik stond op het punt om 112 te bellen. Ik bleef beleefd in tegenstelling tot de bedweter en verlegde snel mijn aandacht terug naar de lesdeelnemers.
Ik ben op het punt aangekomen dat ik ze gewoon de bosjes in ram. Ben nu meermaals rijders tegen de richting in tegen gekomen, stop en leg ze uit dat ze de verkeerde kant op rijden, dat het gevaarlijk kan zijn. En dan stappen ze rustig op en fietsen tegen de richting in weer verder... .

Volgens mij kun je niet onbewust de verkeerde kant op rijden. Als je nieuw bent zie je geen bordjes en als je er vaker komt weet je het al... .

Ik heb ze nog niet gezien maar ga met Lars mee! Ik fiets voor ontspanning dat wel maar een beetje rammen kan ook ontspannend werken toch? :D :tong :tong
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Kijk... we zijn op goede weg/pad/trail :lol: terecht gekomen....het werkt zo, de spookrijder wil het ziekenhuis in., want deze persoon kent ook het gevaar maar al te goed, dus ook de gevolgen :evil: en dit alles gaat tenkoste van een ander niets wetende onschuldig persoon....en dat is natuurijk vreeslijk, zo een gedachte :(
Maarrr zoals hierboven beschreven staat is uiteraard de meest behulpzame manier om deze spookrijders te beantwoorden met zijn eigen verlangen.....door deze persoon voluit van het trail/pad af te rammen.... :-{ erg pijnlijk voor de één van ons dit te moeten ondernemen :((
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Zijn het meerdere tegelijk, niets doen en 112 bellen.... Zou Rutte zeggen :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Giant-E schreef: zo 10 november 2019, 17:49
liquid schreef: zo 10 november 2019, 17:33

T zijn allemaal net mensen. Iedereen kan mtben denk dat dezelfde gasten mijn “verbazing” wel eens wekken in het verkeer. Wegblijven lijkt me geen oplossing.
Zelfbescherming. Als ze mij de berm in drukken wordt ‘t geheid matten, en ik fiets toch écht oa voor de ontspanning.
Ik heb gewoon geen zin in ergernis onderweg. Daarnaast is hardlopen met koud weer heerlijk, en bij regen fiets ik op zolder.
Als het regent op je zolder zou ik eens een mannetje bellen ofzo :roll: :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

MacReal schreef: ma 11 november 2019, 16:42
Giant-E schreef: zo 10 november 2019, 17:49

Zelfbescherming. Als ze mij de berm in drukken wordt ‘t geheid matten, en ik fiets toch écht oa voor de ontspanning.
Ik heb gewoon geen zin in ergernis onderweg. Daarnaast is hardlopen met koud weer heerlijk, en bij regen fiets ik op zolder.
Als het regent op je zolder zou ik eens een mannetje bellen ofzo :roll: :winkie:
nee als het regent DAN fiets hij op zolder... Het regent niet op ze zolder.. :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Laten we nou maar geen knokploegen gaan oprichten tegen spookrijders, maar iemand laten zien dat hij heel heel, maar dan ook heel erg verkeerd zit, is niet verkeerd. Moet ik wel toegeven, dat ik soms ook wel eens het gevoel krijg dat er veel mensen bereid zijn je een bots op je neus te geven, als je commentaar hebt. En dat gevoel heb ik gek genoeg in het bos op MTBroutes. Onbewust speelt dat dan wel mee in je achterhoofd
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Nou ik kan mij daar niet in vinden. Ik vind iedereen juist altijd vriendelijk vrolijk en behulpzaam op de routes.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Sabai schreef: ma 11 november 2019, 17:48 Nou ik kan mij daar niet in vinden. Ik vind iedereen juist altijd vriendelijk vrolijk en behulpzaam op de routes.
Nee dat is voor 100% waar, ook met onderhoud zie je dat door alleen maar complimentjes. Maar soms voel je aan met wat voor soort types je te maken hebt en wat voor reactie je terug kan verwachten en dat is vaak met die personen, die net iets doen wat niet helemaal volgens de regels of norm is. Past asociaal inhalen met snauw of stootje ook bij.
Maar laten we vooral van het goede van mensen uitgaan!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Sabai schreef: ma 11 november 2019, 17:48 Nou ik kan mij daar niet in vinden. Ik vind iedereen juist altijd vriendelijk vrolijk en behulpzaam op de routes.
#winterziekte waait vanzelf weer over. Tot die tijd tellen we een keer extra tot tien, zuchten diep en gaan weer ons eigen weg :bier:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Jurriaan schreef: ma 11 november 2019, 18:01
Sabai schreef: ma 11 november 2019, 17:48 Nou ik kan mij daar niet in vinden. Ik vind iedereen juist altijd vriendelijk vrolijk en behulpzaam op de routes.
#winterziekte waait vanzelf weer over. Tot die tijd tellen we een keer extra tot tien, zuchten diep en gaan weer ons eigen weg :bier:
Op de enkele verzuurde babyboomer (wandelaars in matchende ANWB-outdoor outfit, je kent het wel) na kom ik eigenlijk ook alleen maar prima lui tegen eigenlijk. Geen last van #winterziekte hier in ieder geval. Heeft wellicht ook met het tijdstip waarop ik fiets te maken?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6110
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Jurriaan schreef: ma 11 november 2019, 18:01
Sabai schreef: ma 11 november 2019, 17:48 Nou ik kan mij daar niet in vinden. Ik vind iedereen juist altijd vriendelijk vrolijk en behulpzaam op de routes.
#winterziekte waait vanzelf weer over. Tot die tijd tellen we een keer extra tot tien, zuchten diep en gaan weer ons eigen weg :bier:
Zouden "ze" wel weten dat ze zo ervaren worden? Sinds een paar jaar is voor ons heel duidelijk een verschil te merken. Misschien een idee om via hun vakblaadjes (De Fiets, Fietssport) hier eens aandacht op te vestigen?
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: ma 11 november 2019, 18:47 Misschien een idee om via hun vakblaadjes (De Fiets, Fietssport) hier eens aandacht op te vestigen?
Ja. Vind mijn filmpjes idee ook nog steeds leuk.

Verder vind ik het ook interessant hoe de afgelopen jaren die scheiding tussen mountainbikers en boswielrenners steeds duidelijker is geworden/steeds meer wordt benadrukt. Steeds meer differentiatie tussen beide. Je ziet het ook al aan kleding en een beetje aan de fiets. Gaan steeds meer op het buitenland lijken
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Ook de NTFU kan via hun opleidingen, en leden en verenigingen bestand een rol spelen. In het kenbaar maken van het cultuurverschil, dat ontstaan is door de ontwikkelingen in het mtb-en in Nederland.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

bouwpakket schreef: ma 11 november 2019, 18:47
Jurriaan schreef: ma 11 november 2019, 18:01
#winterziekte waait vanzelf weer over. Tot die tijd tellen we een keer extra tot tien, zuchten diep en gaan weer ons eigen weg :bier:
Zouden "ze" wel weten dat ze zo ervaren worden? Sinds een paar jaar is voor ons heel duidelijk een verschil te merken. Misschien een idee om via hun vakblaadjes (De Fiets, Fietssport) hier eens aandacht op te vestigen?
Goed idee. Beter dan in een hoekje gaan zitten mopperen :tong
Gaan we met verenigingen in gesprek, welke we onderling verdelen? En de niet gebonden renners? Apart topic?
Plaats reactie