NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lars TB schreef: za 4 januari 2020, 17:29 Volgens mij verwar je enige dingen: route 2.0 staat niet voor saaie routes (volgens mij ben je dan sowieso vergeten hoe 1.0 er bij lag), maar op de UHR stelt de terreineigenaar eisen aan wat toegelaten is. Dat heeft niet met 2.0 te maken.
100% mee eens. LV 1.0 reed ik altijd met een wijde boog om heen. Ook al omdat het in bijna 90% vd tijd een baggerbende was. OK, met de 2 laatste zomers zou het percentage baggertijd lager geweest zijn (klimaatverbetering zeg ik maar).
LV 2.0 heb ik bijna in mijn hart gesloten want is een verrekt leuke ronde geworden die ik zo'n 2 jaar terug herontdekt heb. Biedt gewoon leuke stukken en heeft me nog nooit verveelt. Zelfs niet exact 1 jaar terug met 10 rondjes LV wat min of meer de geboorte werd van de 5 van LV in het voorjaar.
Hoop als alles meezit met het been over een paar weken mijn eerste MTB meters weer te pakken, maar sla het trailstukje over....
Ook het mooie van deze ronde: Je hebt een keuze wel/niet :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

hanjovdberg schreef: za 4 januari 2020, 11:21 Haha de een beweert dat je niet geconcentreerd bent als je alle bordjes ziet en de ander verwijt zich juist overconcentratie :~ :winkie:

Maar er zijn ook nog individuele verschillen. Zo ben ik (soms echt vermoeiend .. 😢) iemand die heel veel opmerkt. Zelfs tijdens autorijden zie ik nog alles wat er in de bos- wei- en berm randen gebeurt. Ofwel een soort van zintuig die alles opmerkt wat enigszins afwijkt van de normaal. Dat is soms rete irritant want je krijgt heel veel prikkels binnen maar ook wel weer prettig omdat je bijna nooit informatie mist. Dus om de discussie verder op te rekken zouden we ook nog verschillende soort bordjes moeten doen. Want niet iedereen merkt ze op blijkt wel :winkie: :-q :lol:
Hoog sensitief heet dat. Herkenbaar, mijn laatste fietsbril had oogkleppen (Rudy Project Zyon). Fietste een stuk rustiger.
Afbeelding

Hoe lag LV er vandaag bij? Misschien morgen nog even ronden.

(Ik bedoel de trein rijdt 130km, een auto heb ik niet en klimaat behoort geen links/ rechts discussie te zijn. Want het is onze toekomst. En die van onze kinderen (klopt geen kinderen is klimaat technisch gezien de betere optie).
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Lars TB schreef: za 4 januari 2020, 17:29
funride schreef: za 4 januari 2020, 15:14 ik had alleen hem niet verwacht in een vaste route type 2.0, ben er ook blind afgereden omdat ik UHR gewend ben (zelfde bouwer) en dacht dat het daarom vast niet meer zou zijn dan stoeprandje
Volgens mij verwar je enige dingen: route 2.0 staat niet voor saaie routes (volgens mij ben je dan sowieso vergeten hoe 1.0 er bij lag), maar op de UHR stelt de terreineigenaar eisen aan wat toegelaten is. Dat heeft niet met 2.0 te maken.
volgens mij zie ik nergens "saai" staan in mijn verhaal......
Nieuwe 2.0 routes zijn altijd erg overzichtelijk zonder verassingen (waarschijnlijk door eisen terrein eigenaar), vandaar dat ik verbaasd was om van een drop af te rijden die hoger was dan wat ik op UHR en SHR ken.

Maar overigens vond ik LV 1.0 absoluut niet saai.
Have fun!
Rinse.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Singletrack Sundays schreef: za 4 januari 2020, 18:52
Lars TB schreef: za 4 januari 2020, 17:29

Volgens mij verwar je enige dingen: route 2.0 staat niet voor saaie routes (volgens mij ben je dan sowieso vergeten hoe 1.0 er bij lag), maar op de UHR stelt de terreineigenaar eisen aan wat toegelaten is. Dat heeft niet met 2.0 te maken.
volgens mij zie ik nergens "saai" staan in mijn verhaal......
Nieuwe 2.0 routes zijn altijd erg overzichtelijk zonder verassingen (waarschijnlijk door eisen terrein eigenaar), vandaar dat ik verbaasd was om van een drop af te rijden die hoger was dan wat ik op UHR en SHR ken.

Maar overigens vond ik LV 1.0 absoluut niet saai.
Hmmm, uit al je commentaar komt 'saai' naar boven zonder het te noemen. Maar je begrijpt mijn strekking.


Inderdaad was LV 1.0 niet saai, alleen 365 dagen per jaar modderig... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Jurriaan schreef: za 4 januari 2020, 18:45
Hoe lag LV er vandaag bij? Misschien morgen nog even ronden.
Vanmiddag gereden. Het ligt er op het moment super snel bij. De bekende gedeelde sectie een tikje vochtig maar dat mag geen naam hebben. Genieten dus.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Bottecchia schreef: za 4 januari 2020, 19:05
Jurriaan schreef: za 4 januari 2020, 18:45
Hoe lag LV er vandaag bij? Misschien morgen nog even ronden.
Vanmiddag gereden. Het ligt er op het moment super snel bij. De bekende gedeelde sectie een tikje vochtig maar dat mag geen naam hebben. Genieten dus.
Dan ga ik morgen achter de drukte aan proberen te rijden :winkie: :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Wie nog even boven "water" wil halen wat het verschil ook weer is tussen 1.0 en 2.0, geef ik de tip de oude route Soest nog een keertje te rijden. En dan vooral het stukje achter de Wieksloterweg en de A.V. Pijnenburg dat vandaag in de BWR-tocht van Tempo Soest zat. :-q
Dat is echt een herbeleving van oude trauma's die je dacht vergeten te zijn. Vroegâh lag alles er zo bij.


(Oja, ik was erbij en heb ruimschoots gewonnen)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Lars TB schreef: za 4 januari 2020, 19:02 Inderdaad was LV 1.0 niet saai, alleen 365 dagen per jaar modderig... .
Dat viel ook wel mee, in de zomer was hij meestal wel droog te rijden.
De modderstukken van toen zitten er deels nog steeds in, ....hoe staat het eigenlijk met die nieuwe trail die hier zou komen?
(vlaggetjes stonden er wel al)
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Singletrack Sundays schreef: za 4 januari 2020, 19:35
Lars TB schreef: za 4 januari 2020, 19:02 Inderdaad was LV 1.0 niet saai, alleen 365 dagen per jaar modderig... .
Dat viel ook wel mee, in de zomer was hij meestal wel droog te rijden.
De modderstukken van toen zitten er deels nog steeds in, ....hoe staat het eigenlijk met die nieuwe trail die hier zou komen?
(vlaggetjes stonden er wel al)
Die komt er niet
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Zo even wat recht zetten :winkie: ;

De drop bordjes staan alleen op de groene route dus LV .. dus in mijn beleving was dat allemaal rood :roll:

Vanmiddag nog een poging gedaan en moet zeggen dat het er nog steeds top bijligt. Ik vind de groene route wel echt heel erg leuk. Daar staan dus een paar bordjes waar drop op staat maar die zijn idd beide nogal uitgesleten en mogen de naam drop niet meer hebben :wink:

Het was niet echt heel druk (was er om 14.00-15.30). Heb zo’n 20-30 mensen ingehaald maar dat was het dan. Veel ouder(s) met kind(eren). Die krijgen van mij altijd een dikke pluim en blijf er netjes achter totdat het kan. Valt me toch al op hoe vaak mensen even stoppen om je er langs te laten. Dat hoeft van mij helemaal niet maar ze doen het toch. :bier:

Ik snap trouwens mijn aantal km niet helemaal. Zit volgens strava via Garmin maar op 25km? Dat klopt toch niet?

https://strava.app.link/bhjSSubSY2

Nog even over de drop in Ede. Daar gaan we wel naar kijken want veiligheid staat voorop. Betekent niet gelijk weghalen maar dan evt een waarschuwing zoals op HV met een bordje en stip + drop. Positief verrast worden is goed maar schrikken en (bijna) vallen is niet de bedoeling.
Laatst gewijzigd door hanjovdberg op za 4 januari 2020, 20:32, 2 keer totaal gewijzigd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Jurriaan schreef: za 4 januari 2020, 18:45 Hoog sensitief heet dat. Herkenbaar, mijn laatste fietsbril had oogkleppen (Rudy Project Zyon). Fietste een stuk rustiger.
Afbeelding

Hoe lag LV er vandaag bij? Misschien morgen nog even ronden.
Idd maar daar hebben veel mensen in deze tijd last van. Of er zijn gewoon meer prikkels (feit!) en komt het dus sneller openbaar. Ik fiets liever zonder bril en als ik er eentje op heb liefst zonder randen. Voel me dan al snel beperkt.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

hanjovdberg schreef: za 4 januari 2020, 20:02 Zo even wat recht zetten :winkie: ;

De drop bordjes staan alleen op de groene route dus LV .. dus in mijn beleving was dat allemaal rood :roll:

Vanmiddag nog een poging gedaan en moet zeggen dat het er nog steeds top bijligt. Ik vind de groene route wel echt heel erg leuk. Daar staan dus een paar bordjes waar drop op staat maar die zijn idd beide nogal uitgesleten en mogen de naam drop niet meer hebben :wink:

Het was niet echt heel druk (was er om 14.00-15.30). Heb zo’n 20-30 mensen ingehaald maar dat was het dan. Veel ouder(s) met kind(eren). Die krijgen van mij altijd een dikke pluim en blijf er netjes achter totdat het kan. Valt me toch al op hoe vaak mensen even stoppen om je er langs te laten. Dat hoeft van mij helemaal niet maar ze doen het toch. :bier:

Nog even over de drop in Ede. Daar gaan we wel naar kijken want veiligheid staat voorop. Betekent niet gelijk weghalen maar dan evt een waarschuwing zoals op HV met een bordje en stip + drop. Positief verrast worden is goed maar schrikken en (bijna) vallen is niet de bedoeling.
Lijkt me geen goed idee Hanjo. Die drop is eigenlijk helemaal geen drop. Iemand heeft er een paar stammetjes achter gelegd waardoor hij nu opvalt maar daardoor was hij er ook al alleen hadden minder mensen dat door. Hij ligt duidelijk van de route af, zodra er een bordje bij komt wordt het opeens een onderdeel van de route. Laat de mensen die hem willen rijden dat lekker doen. Maar als je daar voor het eerst rijdt, en je kiest ervoor om een onbekende drop af te gaan zonder dat je hebt gekeken hoe hoog hij is dan moet je toch ook niet gek opkijken dat je niet bekend bent met hoe hoog het nu eigenlijk is. In Hoge Vuursche zit ook zo'n heerlijk plekje voor de liefhebber waar je jezelf lekker een eindje naar beneden kunt storten en velen zien het niet eens. Dat is toch juist de bedoeling? Dat degene die er naar zoeken het kunnen vinden en ook zelf het risico kunnen afwegen? Met een bordje maak je het naar mijn idee niet veiliger, maar misschien wel meer mensen aansprakelijk.
Klusteam MTB Zuid Veluwe
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Deze discussie hoort in Ede topic. Ik ga samen met de coördinator van Ede kijken wat we er aan kunnen/moeten doen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Misterelmo schreef: za 4 januari 2020, 20:35 In Hoge Vuursche zit ook zo'n heerlijk plekje voor de liefhebber waar je jezelf lekker een eindje naar beneden kunt storten en velen zien het niet eens.
Ben wel benieuwd waar die zit, op LV weet ik wel paar dingetjes aan de zijkant van de route maar HV niet echt.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Misschien een idee voor de moderators op dit stukje te verplaatsen...

...maar goed dat je het oppakt Hanjo! :-q


Maar goed, on topic:
Ik zit nog even in dubio of morgen nog een keer LV/HV te pakken of AM/LE/RH...

...kan met beide geen verkeerde keuze maken denk ik zoals het weer de afgelopen tijd is geweest.

LV blijf ik in ieder geval wel een heerlijk rondje vinden.
Plaats reactie