NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Aram schreef: zo 23 mei 2021, 10:55 Goedemorgen allen,

Ik wilde vandaag nog even de Lage Vuursche rijden, is dat te doen zonder dat ik tot aan m'n ellebogen in de blubber zit?
Ik heb nog geen ervaring met rijden na regenachtig weer.

M.v.g.,
Na regen is het vaak nat
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

worstkaas schreef: zo 23 mei 2021, 16:40 Lage Vuursche was redelijk vandaag. Hoge Vuursche heb ik overgeslagen. Hv is nu echt te nat.

Mijn voorwiel gleed nog weg in de bocht. Met mijn hoofd in een plas en verbogen derailleur pad. Gelukkig heb ik nog een reserve pad.
Frappant was dat ik weggleed op precies dezelfde plek als 2 weken geleden. Toen reed ik tempo en nu was het rustig aan.
Ik geef mijn nieuwe voorband maar de schuld. Er zit een Thunderburt op en ik kwam van een racing Ray.
was dat een scherpe bocht naar rechts net nadat je uit een soort kuil omhoog kwam?
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 529
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

erikvlugt schreef: zo 23 mei 2021, 19:35
worstkaas schreef: zo 23 mei 2021, 16:40 Lage Vuursche was redelijk vandaag. Hoge Vuursche heb ik overgeslagen. Hv is nu echt te nat.

Mijn voorwiel gleed nog weg in de bocht. Met mijn hoofd in een plas en verbogen derailleur pad. Gelukkig heb ik nog een reserve pad.
Frappant was dat ik weggleed op precies dezelfde plek als 2 weken geleden. Toen reed ik tempo en nu was het rustig aan.
Ik geef mijn nieuwe voorband maar de schuld. Er zit een Thunderburt op en ik kwam van een racing Ray.
was dat een scherpe bocht naar rechts net nadat je uit een soort kuil omhoog kwam?
Klopt! Jij ook daar?
Aram
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 11:44

bert l. schreef: zo 23 mei 2021, 17:49
Aram schreef: zo 23 mei 2021, 10:55 Goedemorgen allen,

Ik wilde vandaag nog even de Lage Vuursche rijden, is dat te doen zonder dat ik tot aan m'n ellebogen in de blubber zit?
Ik heb nog geen ervaring met rijden na regenachtig weer.

M.v.g.,
Na regen is het vaak nat
Je meent het...
Aram
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 11:44

worstkaas schreef: zo 23 mei 2021, 16:40 Lage Vuursche was redelijk vandaag. Hoge Vuursche heb ik overgeslagen. Hv is nu echt te nat.

Mijn voorwiel gleed nog weg in de bocht. Met mijn hoofd in een plas en verbogen derailleur pad. Gelukkig heb ik nog een reserve pad.
Frappant was dat ik weggleed op precies dezelfde plek als 2 weken geleden. Toen reed ik tempo en nu was het rustig aan.
Ik geef mijn nieuwe voorband maar de schuld. Er zit een Thunderburt op en ik kwam van een racing Ray.
Dit was m'n eerste keer in het nat rijden, ben pas begonnen met mountainbiken, dus ik heb het erg rustig aan gedaan.
Ik heb ook LV gedaan maar ik vond het op de meeste stukken nogal meevallen eigenlijk.
Wel blij dat ik nog even gegaan ben.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

worstkaas schreef: zo 23 mei 2021, 20:07
erikvlugt schreef: zo 23 mei 2021, 19:35

was dat een scherpe bocht naar rechts net nadat je uit een soort kuil omhoog kwam?
Klopt! Jij ook daar?
Nou heb wel elke keer t idee dat ik bijna ga daar haha. Omdat je omhoog komt uit die kuil is de druk op t voorwiel erg laag, en de bocht is best scherp. Tot nu toe elke keer net goed gegaan, maar heb me voorgenomen de volgende keer extra druk op t voorwiel uit te oefenen en dan kijken of het beter gaat. Maar hij is wel herkenbaar in ieder geval
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 529
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

erikvlugt schreef: zo 23 mei 2021, 21:50
worstkaas schreef: zo 23 mei 2021, 20:07

Klopt! Jij ook daar?
Nou heb wel elke keer t idee dat ik bijna ga daar haha. Omdat je omhoog komt uit die kuil is de druk op t voorwiel erg laag, en de bocht is best scherp. Tot nu toe elke keer net goed gegaan, maar heb me voorgenomen de volgende keer extra druk op t voorwiel uit te oefenen en dan kijken of het beter gaat. Maar hij is wel herkenbaar in ieder geval
Het was niet echt een scherpe bocht, dus ik denk dat we niet hetzelfde bedoelen.
Ik weet nu wel welke scherpe bocht jij het over heb. Is toch een soort wortelklim met bovenop een dikke wortel waar je of uiterst links of uiterst recht overheen gaat?
Ik leg de schuld neer bij mijn nieuwe banden. Thunderbird toch minder grip dan een racing Ray.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

worstkaas schreef: zo 23 mei 2021, 22:06
erikvlugt schreef: zo 23 mei 2021, 21:50

Nou heb wel elke keer t idee dat ik bijna ga daar haha. Omdat je omhoog komt uit die kuil is de druk op t voorwiel erg laag, en de bocht is best scherp. Tot nu toe elke keer net goed gegaan, maar heb me voorgenomen de volgende keer extra druk op t voorwiel uit te oefenen en dan kijken of het beter gaat. Maar hij is wel herkenbaar in ieder geval
Het was niet echt een scherpe bocht, dus ik denk dat we niet hetzelfde bedoelen.
Ik weet nu wel welke scherpe bocht jij het over heb. Is toch een soort wortelklim met bovenop een dikke wortel waar je of uiterst links of uiterst recht overheen gaat?
Ik leg de schuld neer bij mijn nieuwe banden. Thunderbird toch minder grip dan een racing Ray.
Ja klopt, toch een andere dus haha
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

worstkaas schreef: zo 23 mei 2021, 22:06
erikvlugt schreef: zo 23 mei 2021, 21:50

Nou heb wel elke keer t idee dat ik bijna ga daar haha. Omdat je omhoog komt uit die kuil is de druk op t voorwiel erg laag, en de bocht is best scherp. Tot nu toe elke keer net goed gegaan, maar heb me voorgenomen de volgende keer extra druk op t voorwiel uit te oefenen en dan kijken of het beter gaat. Maar hij is wel herkenbaar in ieder geval
Het was niet echt een scherpe bocht, dus ik denk dat we niet hetzelfde bedoelen.
Ik weet nu wel welke scherpe bocht jij het over heb. Is toch een soort wortelklim met bovenop een dikke wortel waar je of uiterst links of uiterst recht overheen gaat?
Ik leg de schuld neer bij mijn nieuwe banden. Thunderbird toch minder grip dan een racing Ray.
Thunderbirt wordt vnl alleen maar achter gebruikt volgens mij, althans dat zie ik altijd
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

worstkaas schreef: zo 23 mei 2021, 22:06Thunderbird toch minder grip dan een racing Ray.
Als voorband is een Thunder Burt compleet ongeschikt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Lars TB schreef: ma 24 mei 2021, 20:37
worstkaas schreef: zo 23 mei 2021, 22:06Thunderbird toch minder grip dan een racing Ray.
Als voorband is een Thunder Burt compleet ongeschikt.
Ach, ik heb paar jaar met thunderbirt voor en achter met veel plezier mee gereden. Alleen in diep mul zand compleet onvoorspelbaar. Één keer echt hard op mijn plaat en de roro weer erop voor. Achter is het nog steeds een snelle topband
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Het is maar net wat je er voor gewend was. Heb vorig jaar één rit met een Thunderburt voor gereden en was er meteen helemaal klaar mee. Drie wegglijders. Had niet de grip die ik met Rocket Ron voor gewend was en waar je je dan op instelt.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

pietervl schreef: di 25 mei 2021, 13:31 Het is maar net wat je er voor gewend was. Heb vorig jaar één rit met een Thunderburt voor gereden en was er meteen helemaal klaar mee. Drie wegglijders. Had niet de grip die ik met Rocket Ron voor gewend was en waar je je dan op instelt.
Ik rij natuurlijk ook altijd heel rustig en voorzichtig :tong
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Hoe zou je anders kunnen zien wat er allemaal mis is aan de tracks.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Of het is gewoon ouderdom
:lol: :winkie:
Plaats reactie