NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2114
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Vorig jaar eentje gezien op LV, daar aan het begin van de route op de zandduin, waar ze nu een fietspad doorheen aan het trekken zijn...

Afbeelding

Mooi diertje !
Iw@n
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 29 september 2015, 20:17

Is er ergens een overzicht van waar/of de "watertappunten" zitten langs de routes Zeist/Austerlitz/LV/HV/Treek?

Wil ze a.s. zaterdag allemaal aan elkaar lussen, maar ken de watertappunten daar niet. Restaurant kan natuurlijk altijd en camelbag. Maar rijd liever zonder gevulde cambelbag.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Jwstoop
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 7 maart 2021, 21:26

Aangezien ik blijkbaar iets te veel over mtb aan het lullen was op werk, zijn we afgelopen vrijdag met zn allen HV gaan doen. Huurfietsjes geregeld en gaan. Lekkere baan ook voor echte beginners. Ook de vrouwen die het aan het begin eng vonden, waren aan het eind mega enthousiast.

Track lag er prima bij, niet veel mul en goede flow te rijden. Al lag de snelheid wel wat lager dan normaal :D
Buchie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 7 juli 2010, 20:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 2019
Contacteer:

Lage Vuursche lag er super bij vanochtend. Oké wel wat plassen hier en daar, maar geen mul zand.
Een keutel in den morgen, is een dag zonder zorgen...
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Mijn fietsmaat en ik zijn van het weekend van plan deze tracks eens te gaan bekijken in combi met Austerlitz/Zeist. Zonder 400+ pagina's te moeten doorspitten; startende bij de route van Austerlitz dan via Soesterberg naar LV/HV en weer terug om ook nog Zeist te doen. Heeft iemand toevallig dat al eens gedaan en zou daar een GPX van willen delen met ons? Dan hoeven we maar met één koers in de Garmin te rijden. Thanks :-q
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Je kunt toch gewoon alle GPX data van de site van UHR halen wat betreft routes en verbindingsroutes?
(en naar believen aan elkaar plakken)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

VanBiLL.com schreef: wo 8 juni 2022, 20:43 Mijn fietsmaat en ik zijn van het weekend van plan deze tracks eens te gaan bekijken in combi met Austerlitz/Zeist. Zonder 400+ pagina's te moeten doorspitten; startende bij de route van Austerlitz dan via Soesterberg naar LV/HV en weer terug om ook nog Zeist te doen. Heeft iemand toevallig dat al eens gedaan en zou daar een GPX van willen delen met ons? Dan hoeven we maar met één koers in de Garmin te rijden. Thanks :-q
Wellicht kun je hier wat mee. Niet de snelste route naar de vuursche, wel de mooiste via mtb route soest. Allemaal legaal of een gedoogpad

https://brouter.de/brouter-web/#map=14/ ... ,52.182185
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

VanBiLL.com schreef: wo 8 juni 2022, 20:43 Mijn fietsmaat en ik zijn van het weekend van plan deze tracks eens te gaan bekijken in combi met Austerlitz/Zeist. Zonder 400+ pagina's te moeten doorspitten; startende bij de route van Austerlitz dan via Soesterberg naar LV/HV en weer terug om ook nog Zeist te doen. Heeft iemand toevallig dat al eens gedaan en zou daar een GPX van willen delen met ons? Dan hoeven we maar met één koers in de Garmin te rijden. Thanks :-q
Deze UHR4 https://www.strava.com/activities/1827714387 ?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

VanBiLL.com schreef: wo 8 juni 2022, 20:43 Mijn fietsmaat en ik zijn van het weekend van plan deze tracks eens te gaan bekijken in combi met Austerlitz/Zeist. Zonder 400+ pagina's te moeten doorspitten; startende bij de route van Austerlitz dan via Soesterberg naar LV/HV en weer terug om ook nog Zeist te doen. Heeft iemand toevallig dat al eens gedaan en zou daar een GPX van willen delen met ons? Dan hoeven we maar met één koers in de Garmin te rijden. Thanks :-q


En natuurlijk een vignet scoren voor Zeist en Austerlitz , zoverre dat nog niet is gedaan .... :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Snelle Buffer schreef: do 9 juni 2022, 07:46
VanBiLL.com schreef: wo 8 juni 2022, 20:43 Mijn fietsmaat en ik zijn van het weekend van plan deze tracks eens te gaan bekijken in combi met Austerlitz/Zeist. Zonder 400+ pagina's te moeten doorspitten; startende bij de route van Austerlitz dan via Soesterberg naar LV/HV en weer terug om ook nog Zeist te doen. Heeft iemand toevallig dat al eens gedaan en zou daar een GPX van willen delen met ons? Dan hoeven we maar met één koers in de Garmin te rijden. Thanks :-q


En natuurlijk een vignet scoren voor Zeist en Austerlitz , zoverre dat nog niet is gedaan .... :-q
*kuch* datzelfde vignet is ook nodig op LV/HV *kuch*
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Snelle Buffer schreef: do 9 juni 2022, 07:46
VanBiLL.com schreef: wo 8 juni 2022, 20:43 Mijn fietsmaat en ik zijn van het weekend van plan deze tracks eens te gaan bekijken in combi met Austerlitz/Zeist. Zonder 400+ pagina's te moeten doorspitten; startende bij de route van Austerlitz dan via Soesterberg naar LV/HV en weer terug om ook nog Zeist te doen. Heeft iemand toevallig dat al eens gedaan en zou daar een GPX van willen delen met ons? Dan hoeven we maar met één koers in de Garmin te rijden. Thanks :-q


En natuurlijk een vignet scoren voor Zeist en Austerlitz , zoverre dat nog niet is gedaan .... :-q
Edit , voor de route UHR4 is een vignet nodig ,zoverre dit nog niet is aangeschaft 😊👍🏻
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Fred (mtb-sport) schreef: do 9 juni 2022, 07:11
VanBiLL.com schreef: wo 8 juni 2022, 20:43 Mijn fietsmaat en ik zijn van het weekend van plan deze tracks eens te gaan bekijken in combi met Austerlitz/Zeist. Zonder 400+ pagina's te moeten doorspitten; startende bij de route van Austerlitz dan via Soesterberg naar LV/HV en weer terug om ook nog Zeist te doen. Heeft iemand toevallig dat al eens gedaan en zou daar een GPX van willen delen met ons? Dan hoeven we maar met één koers in de Garmin te rijden. Thanks :-q
Deze UHR4 https://www.strava.com/activities/1827714387 ?
Bij deze gpx gaat de rit over een afgesloten gebied voor fietsers bij Pijnenburg. Je kan dus deze verbindingsroute niet meer gebruiken
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Horsthil schreef: do 9 juni 2022, 09:03
Fred (mtb-sport) schreef: do 9 juni 2022, 07:11 Deze UHR4 https://www.strava.com/activities/1827714387 ?
Bij deze gpx gaat de rit over een afgesloten gebied voor fietsers bij Pijnenburg. Je kan dus deze verbindingsroute niet meer gebruiken
Scherp gezien, deze rit stamt nog uit de tijd dat het (beroemde/beruchte) fietspad normaal toegankelijk was. Dus daar even via de Roedenlaan, Vuursche Steeg en Embranchementsweg er om heen.
Sorry voor foutje. :oops:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3879
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Wie verhuurd goede fietsen bij Lage Vuursche? Er mag best een krasje in de lak zitten, maar technisch moet dat ding gewoon in orde zijn.
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie