NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

hanjovdberg schreef: wo 1 januari 2020, 18:59 Ik wil morgen HV en LV voor het eerst gaan rijden. Gewoon nog nooit in de buurt geweest en UHR rijd ik vnl op de fiets vanaf huis. Dus vraag ik mij af waar ik het beste kan beginnen. Mogelijk wil ik daarna Zeist nog meepakken. Hoe lang is de verbindingsroute van Zeist/Au naar HV/LV?

Ik overweeg dan om daar te beginnen ..
De verbindingsroute tussen Lv. en Austerlitz is ongeveer 10km. Het mooiste is om te beginnen bij de kuil in Lage Vuursche of bij Beauforthuis te Austerlitz. Als je alle 4 de routes fiets met verbindingroute kom je wel aan 75/80km.
De verbindingsroute is eigenlijk route Soest en dan oude vliegveld van Soesterberg oversteken.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dan start ik denk ik bij Austerlitz. Die route ken ik wel. Dan rijd ik door naar LV/HV en als ik nog energie over heb bij terugkomst kan ik Zeist nog doen. :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

hanjovdberg schreef: wo 1 januari 2020, 20:31 Dan start ik denk ik bij Austerlitz. Die route ken ik wel. Dan rijd ik door naar LV/HV en als ik nog energie over heb bij terugkomst kan ik Zeist nog doen. :-q
Wellicht kan je deze als voorbeeld nemen https://www.strava.com/activities/2540160238.
Verder in mijn sigje een link met aantal GPX'en en daarin een UHR4
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

hanjovdberg schreef: wo 1 januari 2020, 18:59 Ik wil morgen HV en LV voor het eerst gaan rijden. Gewoon nog nooit in de buurt geweest en UHR rijd ik vnl op de fiets vanaf huis. Dus vraag ik mij af waar ik het beste kan beginnen. Mogelijk wil ik daarna Zeist nog meepakken. Hoe lang is de verbindingsroute van Zeist/Au naar HV/LV?

Ik overweeg dan om daar te beginnen ..
Met de trein naar Hilversum en dan via HV, LV, Au, Ze, Le en Am naar huis in E.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Leuk idee Bert maar wil morgen niet zo lang van huis zijn :wink:

Fred dank je ga proberen je gpx te downloaden :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

hanjovdberg schreef: wo 1 januari 2020, 23:35 Leuk idee Bert maar wil morgen niet zo lang van huis zijn :wink:

Fred dank je ga proberen je gpx te downloaden :-q
Morgen staan we te scheppen bij Zeist. Kunnen we de hand schudden
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Wie weet zien we elkaar eens :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: za 28 december 2019, 23:53 Was dat een toertocht? Hoog kromme sturen gehalte.

Tip voor de fotograaf, gooi de ISO waarde omhoog. Of beter nog zet het ding op auto ISO, 1/500, f4 of iets in die buurt. En werk met één autofocus punt (center) die je op het gezicht van de fietser houd.
Beter, koop een fototoestel, dit is met een Nokia 3310 gefotografeerd.
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

gpsguido schreef: za 28 december 2019, 22:56 Vandaag was de fotograaf weer actief op de route.
Zijn foto's staan hier.
Weer via smoelenboek :evil:

Maar blijkbaar niks gemist , aan die spadborden en kromme sturen commentaren :P , en nokia3310 :roll: wauw , :~
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: za 28 december 2019, 23:53Was dat een toertocht? Hoog kromme sturen gehalte.
Tip voor de fotograaf, gooi de ISO waarde omhoog. Of beter nog zet het ding op auto ISO, 1/500, f4 of iets in die buurt. En werk met één autofocus punt (center) die je op het gezicht van de fietser houd.
Met "kromme" sturen kan je ook op een MTB route rijden. Niet dat ik dat normaal gesproken doe, maar is heel goed voor je techniek.
Snelle Buffer schreef: do 2 januari 2020, 10:42Weer via smoelenboek :evil:
Maar blijkbaar niks gemist , aan die spadborden en kromme sturen commentaren :P , en nokia3310 :roll: wauw , :~
Ik heb nog nooit een spadbord gezien, is dat nieuw? :winkie:
Is alleen makkelijk/gratis medium om foto's te delen. Enne, scheelt dat je foto's niet hoeft te bekijken. Niemand die je dat verplicht :lol:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Veel plezier met het verkennen van HV & LV vandaag Hanjo. Vanmorgen allebei m'n thuisrondes gereden en het ligt er echt heerlijk bij dus je gaat 't naar je zin hebben.

Ook gezien dat de drempel en het kleine dropje dat we bij de entree van de optionele lus op HV als "qualifier" hebben toegevoegd in ieder geval bij sommige fietsers werkt. Er was wat twijfel bij een groepje om die passage te doen maar men zag er toch maar vanaf. Goed om te zien want dat betekent dat mensen meer bewust aan zo'n stukje beginnen (of er niet aan beginnen dus).
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

hanjovdberg schreef: wo 1 januari 2020, 23:35 Leuk idee Bert maar wil morgen niet zo lang van huis zijn :wink:

Fred dank je ga proberen je gpx te downloaden :-q
Mijn eigen suggestie zelf maar gevolgd en bij de vrijwilligers die op Ze/Au aan het werk waren koffie gebracht en een oliebol gegeten. De dikke erwtensoep was dan weer geen succes. Waar is de BBQ van BBQ-meister Fred als je hem nodig hebt?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Best ritje voor begin januari voorzitter! :-q

De soep lag te zwaar op de maag?
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Fred (mtb-sport) schreef: do 2 januari 2020, 13:52
Tijgerhaai schreef: za 28 december 2019, 23:53Was dat een toertocht? Hoog kromme sturen gehalte.
Tip voor de fotograaf, gooi de ISO waarde omhoog. Of beter nog zet het ding op auto ISO, 1/500, f4 of iets in die buurt. En werk met één autofocus punt (center) die je op het gezicht van de fietser houd.
Met "kromme" sturen kan je ook op een MTB route rijden. Niet dat ik dat normaal gesproken doe, maar is heel goed voor je techniek.
Snelle Buffer schreef: do 2 januari 2020, 10:42Weer via smoelenboek :evil:
Maar blijkbaar niks gemist , aan die spadborden en kromme sturen commentaren :P , en nokia3310 :roll: wauw , :~
Ik heb nog nooit een spadbord gezien, is dat nieuw? :winkie:
Is alleen makkelijk/gratis medium om foto's te delen. Enne, scheelt dat je foto's niet hoeft te bekijken. Niemand die je dat verplicht :lol:
Snap dat je allemaal niet meer zo volgt ;
Giant-E schreef: za 28 december 2019, 23:19 Mijn God..... Het spatbord- en stadsfietsgehalte is na 10 foto's al treurig hoog. :-{

EDIT: Gelukkig wordt 't verderop wat hoopgevender. :-q
Maar je hebt een pund :bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nou ik schaam me eigenlijk dat ik hier niet eerder ben geweest. Heerlijke routes met flow. Technisch stukje ook erg leuk. Zit niet zoveel flow in maar is ook bedoeld om te werken begreep ik van bouwpakket :winkie:

Totaal toch vanuit Austerlitz goed voor 75km. Met die waterkou was dat wel genoeg. Nog even handjes geschud met de trailcrew op Austerlitz/Zeist en toen was het wel genoeg. Misschien volgende keer toch maar even een tussenstop bij een restaurant maken voor wat eten :oops:

Maar zeker genoten van de mooie routes. Tussenstuk vanaf Au tot HV is wel saai. Ook vreemd dat er wel een paddestoel staat over dat landgoed maar vervolgens een groot hek met verboden voor fietsers :~ zag nog 2 bwr’s die wel gewoon doorreden daar. Hek was nl open. Maar zelf maar niet gedaan. Netjes via asfalt eromheen.

Volgende keer de gpx maar goed erop zetten.

Driewerf hulde voor de trailcrew en ontwerp. Wat een gave routes zijn er toch in NL. :-q :bier:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie