NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Kamibassie schreef: do 16 september 2021, 20:26 Vanmiddag HV en LV gereden. HV ligt er erg strak bij.....bijna te......
Wanneer je na het theehuis en na het stuk over het fietspad weer rechtsaf de route opdraait geven die flinke wortels daar wel even een uitdaginkje als je er te snel induikt :o

Waar HV erg flowy en strak is , is LV lekker rauw en moet je er meer werken.......
Het nieuwe stuk snap ik wel maar loopt nog niet echt lekker, zal met de tijd wel beter worden......

Al met al best genoten :-q
En dat HV strak is, is een grappige observatie, omdat het de suggestie wekt dat er veel onderhoud is gedaan de afgelopen tijd. Dat is dus niet het geval :lol: . We hadden het te druk met het aanleggen van nieuwe stukken. Zijn we praktisch de hele zomer druk mee geweest (vanaf eind juni dus). Kun je nagaan hoe gebruik van routes toch de boel strak kan trekken
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Horsthil schreef: vr 17 september 2021, 07:35
Kamibassie schreef: do 16 september 2021, 20:26 Vanmiddag HV en LV gereden. HV ligt er erg strak bij.....bijna te......
Wanneer je na het theehuis en na het stuk over het fietspad weer rechtsaf de route opdraait geven die flinke wortels daar wel even een uitdaginkje als je er te snel induikt :o

Waar HV erg flowy en strak is , is LV lekker rauw en moet je er meer werken.......
Het nieuwe stuk snap ik wel maar loopt nog niet echt lekker, zal met de tijd wel beter worden......

Al met al best genoten :-q
En dat HV strak is, is een grappige observatie, omdat het de suggestie wekt dat er veel onderhoud is gedaan de afgelopen tijd. Dat is dus niet het geval :lol: . We hadden het te druk met het aanleggen van nieuwe stukken. Zijn we praktisch de hele zomer druk mee geweest (vanaf eind juni dus). Kun je nagaan hoe gebruik van routes toch de boel strak kan trekken
Je doet onszelf wel een beetje te kort nu, we hebben natuurlijk wel gigantisch veel werk verzet op Hoge Vuursche en daar plukken we nu de vruchten van :)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Horsthil schreef: vr 17 september 2021, 07:35
Kamibassie schreef: do 16 september 2021, 20:26 Vanmiddag HV en LV gereden. HV ligt er erg strak bij.....bijna te......
Wanneer je na het theehuis en na het stuk over het fietspad weer rechtsaf de route opdraait geven die flinke wortels daar wel even een uitdaginkje als je er te snel induikt :o

Waar HV erg flowy en strak is , is LV lekker rauw en moet je er meer werken.......
Het nieuwe stuk snap ik wel maar loopt nog niet echt lekker, zal met de tijd wel beter worden......

Al met al best genoten :-q
En dat HV strak is, is een grappige observatie, omdat het de suggestie wekt dat er veel onderhoud is gedaan de afgelopen tijd. Dat is dus niet het geval :lol: . We hadden het te druk met het aanleggen van nieuwe stukken. Zijn we praktisch de hele zomer druk mee geweest (vanaf eind juni dus). Kun je nagaan hoe gebruik van routes toch de boel strak kan trekken
Nu je het zegt Kamibassie, ik had het ook idd op dat stukje waar je hv noord induikt na fietspad. Moet geen probleem zijn maar op automatische piloot met minder scherp stuurwerk nu (niet mtb-en 3 maanden) werdt ik ook verrast en ging 1 schoen noodgedwongen uit het klikpedaal.
LV/HV heeft een hele actieve crew (zit in t appgroepje) maar als je na 3 maanden de routes oprijd op automatische piloot zie je toch wat slijtage in zo'n periode kan doen. b.v in een haakse bocht waar ik altijd voorwiel lift en extra hard op de pedalen druk om wortel snel te overbruggen zie je dat die hoger ligt of zelfs weg is. Dat losse zand in de zomerperiode kan dus in een kwartaal gewoon 10 cm of meer slijten. En wij maar allemaal miepen als er onderhoud is gepleegd en alles biljartvlak erbij ligt. Liever dan af en toe dat (wat vanzelf weer slijt) dan wortel foetsie denk ik dan maar.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Die wortels zullen niet verdwijnen.Als dat zo is dan zou winterberg nu ondertussen ook glad zijn.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Sabai schreef: vr 17 september 2021, 12:47 Die wortels zullen niet verdwijnen.Als dat zo is dan zou winterberg nu ondertussen ook glad zijn.
Toch beter opletten volgende keer. Er zijn genoeg wortels die versleten zijn door het intensieve gebruik van de routes
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

LV 2.0 is een biljartlaken als je het vergelijkt met LV 1.0
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Ik reed daar 2 weken geleden. Beide routes, maar vooral HV, zo strak als een biljartlaken. 2x HV en 1x LV in net iets onder de 20km/u gemiddeld, zonder bovenmatige inspanning.

Vorige week ook weer geweest en toen leek het in ene of de routes binnen een week echt flink "versleten" waren. Was echt meer werken op de fiets en de paden waren al behoorlijk zanderig geworden.

Als het er nu weer strak bij ligt, dan is dat, naast het harde werken van de crew en wellicht het intensieve gebruik, met name ook te danken aan de neerslag deze week, denk ik... :wink:
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Stunning schreef: vr 17 september 2021, 18:39 Ik reed daar 2 weken geleden. Beide routes, maar vooral HV, zo strak als een biljartlaken. 2x HV en 1x LV in net iets onder de 20km/u gemiddeld, zonder bovenmatige inspanning.

Vorige week ook weer geweest en toen leek het in ene of de routes binnen een week echt flink "versleten" waren. Was echt meer werken op de fiets en de paden waren al behoorlijk zanderig geworden.

Als het er nu weer strak bij ligt, dan is dat, naast het harde werken van de crew en wellicht het intensieve gebruik, met name ook te danken aan de neerslag deze week, denk ik... :wink:
Dat heeft te maken met de droogte. Het heeft al een poosje niet meer geregend.
Ik moest vandaag afstappen en lopen op het mulle stuk lv, dat is me dit jaar nog niet gebeurd. Ik rij er wel elke week
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

:lol:
mfacey schreef: vr 17 september 2021, 16:29 LV 2.0 is een biljartlaken als je het vergelijkt met LV 1.0
Weemoed.....
Toen lv2.0 werd gemaakt was ik niet echt blij.
Nu met het nieuwe stuk ben ik ook niet blij....voor mij voegt het helemaal niets toe en er is nu nog meer overlap hv en lv
Ik hou niet van overlap.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

worstkaas schreef: vr 17 september 2021, 20:10 :lol:
mfacey schreef: vr 17 september 2021, 16:29 LV 2.0 is een biljartlaken als je het vergelijkt met LV 1.0
Weemoed.....
Toen lv2.0 werd gemaakt was ik niet echt blij.
Nu met het nieuwe stuk ben ik ook niet blij....voor mij voegt het helemaal niets toe en er is nu nog meer overlap hv en lv
Ik hou niet van overlap.
Vooraan alleen Lage of Hoge Vuursche rijden
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

bouwpakket schreef: vr 17 september 2021, 20:17
worstkaas schreef: vr 17 september 2021, 20:10 :lol:

Weemoed.....
Toen lv2.0 werd gemaakt was ik niet echt blij.
Nu met het nieuwe stuk ben ik ook niet blij....voor mij voegt het helemaal niets toe en er is nu nog meer overlap hv en lv
Ik hou niet van overlap.
Vooraan alleen Lage of Hoge Vuursche rijden
Ik blijf gewoon de oude route rijden.. probleem opgelost
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

worstkaas schreef: vr 17 september 2021, 21:14
bouwpakket schreef: vr 17 september 2021, 20:17
Vooraan alleen Lage of Hoge Vuursche rijden
Ik blijf gewoon de oude route rijden.. probleem opgelost
:lol:
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Toffe nieuwe stukken! Lag er top bij vanmorgen. Alleen denk ik dat er heel wat onervaren mtbers genadeloos otb gaan in de kuil met t bordje steile afdaling. Je daalt af in een zandbak haha
Cees82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: di 25 november 2008, 16:00

Ik ben vanmorgen mijn multitool (lezyne) en bandenlichters verloren op één van de routes. De rits van m’n zadeltas bleek stuk bij thuiskomst. 😠 Mocht iemand iets vinden, dan hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Mijn schuur ligt er inmiddels mee vol. Tools, bandenwippers, pedaalreflectoren, lampjes
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie