NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Als iemand dit nu zonder context begint te lezen, dan lijkt het ineens wel of men serieus op zoek is naar een mogelijkheid om webcams te plaatsen langs de route :lol:
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ik lees meestal de laatste reviews op MTB route, dit geeft vaak wel een goed beeld hoe een route erbij ligt.

Gister einde dag lag het er goed bij, paar kleine modderstukken bij oversteek wandelpaden.

Vond het wel erg druk voor een zondag middag.
Have fun!
Rinse.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

tiggermac schreef: ma 15 november 2021, 14:14 Filmen met de rijrichting mee? Dan film je de rijders op de rug. Je houd dan wel de mogelijkheid om de spookrijders te indentificeren :winkie:

Patrick
goeie haha
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: ma 15 november 2021, 15:55 Ik lees meestal de laatste reviews op MTB route, dit geeft vaak wel een goed beeld hoe een route erbij ligt.

Gister einde dag lag het er goed bij, paar kleine modderstukken bij oversteek wandelpaden.

Vond het wel erg druk voor een zondag middag.
Dat is het effect van de nieuwe semi-lockdown.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Singletrack Sundays schreef: ma 15 november 2021, 15:55 Vond het wel erg druk voor een zondag middag.
Het is pas choquerend hoe druk het is op een maandagochtend om kwart voor 10, als iedereen aan het thuiswerken is...
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

eRicW schreef: ma 15 november 2021, 20:32
Singletrack Sundays schreef: ma 15 november 2021, 15:55Vond het wel erg druk voor een zondag middag.
Het is pas choquerend hoe druk het is op een maandagochtend om kwart voor 10, als iedereen aan het thuiswerken is...
Zolang mijn vrije fiets vrijdag niet in gedrang komt door drukte, vindt ik het allemaal prima.
Overigens zondag druk op LV? Ga dan voor verandering eens op het midden van de Veluwe fietsen en zodra je 1 km van een parkeerplek af bent dan is het nooit druk.................
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik verbaas mij er overal over hoe dicht mensen bij de auto blijven. Lopen 2km ofzo en weer naar huis.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

daniel1975 schreef: ma 15 november 2021, 21:30 Ik verbaas mij er overal over hoe dicht mensen bij de auto blijven. Lopen 2km ofzo en weer naar huis.
Geloof dat ik ooit ergens een onderzoekje heb gelezen waarin werd gesteld dat wandelaars vaak binnen een straal van 500m hemelsbreed van een parkeerplaats blijven. Gisteren was ik aan het wandelen op Den Treek (omdat de vuursche te druk is en lang niet zo mooi). Terwijl ik een kleine ronde van 10 kilometer liep viel het mij inderdaad op dat je ongeveer op 500 meter van parkeerplaatsen steeds wandelaars tegenkwam, maar buiten die gebieden helemaal niemand zag (behalve die verschrikkelijke mountainbikers die zo nodig een route op iedere hoek van het landgoed moet hebben :winkie: ).
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Vooral druk op de route zelf, leek zondag ochtend wel.
Normaal gesproken als ik einde middag ga is het bijna uitgestorven.
Have fun!
Rinse.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2117
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Ligt er mega snel bij...

Heeft er iemand mijn handpompje gevonden op de nieuwe lus ? Een lezyne. Dan graag even een bericht sturen, thanks :-q
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Wow vanmorgen lagen en hoge vuursche gereden en beide lagen er echt op en top bij!! Fiets ging weer schoon achterop terug.
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Lekker gereden vanochtend afgezien van het stuk onbenul op HV die na een bocht al vond dat die er langs kon razen op de single track. Wat een ontzettende hondenl*l. Verder perfecte sfeer. Iedereen had het naar hun zin!

Jammer dat op het nieuwe stuk de drop inmiddels gewoon een mini afdaling is geworden. Dat was wel het hoogtepunt van dat nieuwe stuk!
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 533
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Wie kan de verkeersregelaar instrueren om alle auto's met mountainbikes op de trekhaak te laten parkeren bij het hoge erf restaurant.
Plek zat daar en verlicht ook de druk op de kuil en de parkeerplaatsen in lage Vuursche zelf.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

mfacey schreef: za 20 november 2021, 19:58 Lekker gereden vanochtend afgezien van het stuk onbenul op HV die na een bocht al vond dat die er langs kon razen op de single track. Wat een ontzettende hondenl*l. Verder perfecte sfeer. Iedereen had het naar hun zin!

Jammer dat op het nieuwe stuk de drop inmiddels gewoon een mini afdaling is geworden. Dat was wel het hoogtepunt van dat nieuwe stuk!
Als we tijd over hebben komt daar nog wel eens wat moois. Het mooie is wel verdwenen, maar dat was eigenlijk al na 2 dagen weg
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

worstkaas schreef: za 20 november 2021, 22:32 Wie kan de verkeersregelaar instrueren om alle auto's met mountainbikes op de trekhaak te laten parkeren bij het hoge erf restaurant.
Plek zat daar en verlicht ook de druk op de kuil en de parkeerplaatsen in lage Vuursche zelf.
En parkeerplaats Hoge Vuursche aan de overkant van de provinciale weg. Doorgaans plek zat en tegenwoordig bijna net zo dicht bij de route als het parkeren in de Kuil.
Plaats reactie