Horsthil schreef: ↑di 12 juli 2022, 23:05 (Even alle eer en problemen naar mij toetrekken)
Als bedenker en bouwer van die twee balkjes is het belangrijk om te vermelden dat ze er absoluut niet in zitten voor de technische uitdaging. Echt puur om het zand vast te houden. Dat het leuk te fietsen is, is een gunstige bijkomstigheid. Dat het in totaal 4 stukken hout zijn, is bijvoorbeeld om ervoor te zorgen dat het iets beter rijdbaar is (een dikke balk zou te snel hoge opstap worden). Maar de onderste was ineens een opstap van 20-30cm geworden. Dan is de functie wel weg en kan zand ook onder de balken door weg. Dus even opvullen en alles strak trekken. Binnen korte tijd is er weer een opstap, maar we gaan het nog eens daar beter en leuker maken.
NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche
- vibemaker
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
- Contacteer:
| Some stuff : Orange Stage EVO 29 | Orange Crush 29 | Project Bamboo |
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 296
- Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
- Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt
Muggu`
Iemand een idee hoelang de werkzaamheden gaan duren op hoge vuursche ?
Is er ook ergens na te gaan als dit soort werkzaamheden gaan gebeuren ?
Onlangs het vangnet wel lekker gereden
Iemand een idee hoelang de werkzaamheden gaan duren op hoge vuursche ?
Is er ook ergens na te gaan als dit soort werkzaamheden gaan gebeuren ?
Onlangs het vangnet wel lekker gereden
Deze route is volgens mij alles behalve ondergewaardeerd. Is geloof ik een van de drukste routes van NL.
Van het voorjaar heb ik op Appelscha in Friesland- en op een paar routes in Drenthe gereden. Daar viel het mij op dat ze aantal zandklimmen bijeen houden met rubberen matten/tegels.Horsthil schreef: ↑di 12 juli 2022, 23:05 (Even alle eer en problemen naar mij toetrekken)
Als bedenker en bouwer van die twee balkjes is het belangrijk om te vermelden dat ze er absoluut niet in zitten voor de technische uitdaging. Echt puur om het zand vast te houden. Dat het leuk te fietsen is, is een gunstige bijkomstigheid. Dat het in totaal 4 stukken hout zijn, is bijvoorbeeld om ervoor te zorgen dat het iets beter rijdbaar is (een dikke balk zou te snel hoge opstap worden). Maar de onderste was ineens een opstap van 20-30cm geworden. Dan is de functie wel weg en kan zand ook onder de balken door weg. Dus even opvullen en alles strak trekken. Binnen korte tijd is er weer een opstap, maar we gaan het nog eens daar beter en leuker maken.
Is dat deze oplossing eigenlijk voor de UHR routes ook wel eens overwogen ? Ik kan mij voorstellen dat je de kwetsbare zandduinen op deze manier goed beschermt en hierdoor ook het onstaan van de zogenaamde olifantenpaadjes wordt vermeden ?
Ik rijd LV al sinds de opening, sommige zandduinen zijn na al die jaren flink uitgehold, wat ooit leuke klimmetjes waren. Die rijd ik persoonlijk dan liever op een rubberen mat stijl omhoog, dan wat het nu zijn, een soort van bultje dat is overgebleven
Geen kritiek oid hoor, maar nieuwsgierigheid.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 296
- Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
- Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10865
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
Credits voor de crew “helden van de Vuursche”VintigeBiker schreef: ↑di 26 juli 2022, 17:49Heb de natuurlijke verbeterde klim gezien,super gedaan
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6136
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
klopt
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed