NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ik ben geen fan van die oversteek. Tijdje terug reed ik met de auto, na wat werk aan de trail, naar huis. Bij de betreffende oversteek moest ik vol op de rem trappen, omdat twee idioten niet goed keken met oversteken. Ze lagen echt bijna op mn motorkap. Gelukkig heeft mn oude audi 80 nog goede remmen.
Letterlijk een week later, toen ik daar aan het fietsen was op de mtb zag ik het weer bijna fout gaan met overstekende fietsers. Ook weer auto's die moesten remmen. Het kan toeval zijn, maar het is voor mij een indicatie, dat het ook fout gaat daar. Hier op het forum zal iedereen vast goed kijken, maar let goed op dat maatschappij breder is dan dit forum.

Ik ben daarom ook vóór het leggen van een goede boomstronk bij die oversteek. Maar goed, wie ben ik...
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Horsthil schreef: vr 6 september 2019, 17:21 Ik ben geen fan van die oversteek. Tijdje terug reed ik met de auto, na wat werk aan de trail, naar huis. Bij de betreffende oversteek moest ik vol op de rem trappen, omdat twee idioten niet goed keken met oversteken. Ze lagen echt bijna op mn motorkap. Gelukkig heeft mn oude audi 80 nog goede remmen.
Letterlijk een week later, toen ik daar aan het fietsen was op de mtb zag ik het weer bijna fout gaan met overstekende fietsers. Ook weer auto's die moesten remmen. Het kan toeval zijn, maar het is voor mij een indicatie, dat het ook fout gaat daar. Hier op het forum zal iedereen vast goed kijken, maar let goed op dat maatschappij breder is dan dit forum.

Ik ben daarom ook vóór het leggen van een goede boomstronk bij die oversteek. Maar goed, wie ben ik...
Verder in de app met dit onderwerp
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

bouwpakket schreef: vr 6 september 2019, 17:23
Verder in de app met dit onderwerp
Is er een app voor UHR ?, of is dat alleen voor de elite?(bouwers, onderhoudsploeg ect ?)
(gewoon nieuwsgierig )
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

IK snap zoiets niet, dat stukje asfalt is juist lekker na die 300 bochtjes. Effe wat drinken, rug rechten, bijpraten voor je LV weer opduikt.
OF je moet natuurlijk Stravastrijder zijn en een sneller rondje HV willen neerzetten dan je (bos)fietsmaten. Ik kan die types uittekenen.
Je vrouw zal er net rijden met de kleine achterin.... Boomstronken, voor er doden vallen. De ideale oplossing. :-q
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Giant-E schreef: vr 6 september 2019, 18:15 IK snap zoiets niet, dat stukje asfalt is juist lekker na die 300 bochtjes. Effe wat drinken, rug rechten, bijpraten voor je LV weer opduikt.
OF je moet natuurlijk Stravastrijder zijn en een sneller rondje HV willen neerzetten dan je (bos)fietsmaten. Ik kan die types uittekenen.
Je vrouw zal er net rijden met de kleine achterin.... Boomstronken, voor er doden vallen. De ideale oplossing. :-q
Is niet per se Strava rijders. Van nature zoek je altijd de kortste weg. Deze mensen weten alleen maar dat aan de overkant de trail ergens weer verder gaat. Ze hebben geen zin in die stomme omweg over het asfalt
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Giant-E schreef: vr 6 september 2019, 18:15 IK snap zoiets niet, dat stukje asfalt is juist lekker na die 300 bochtjes. Effe wat drinken, rug rechten, bijpraten voor je LV weer opduikt.
Ik drink ook altijd op dat stuk, of eet soms wat en vooral even mn rug strekken is daar fijn. Een tussensprint is ook leuk daar
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Snelle Buffer schreef: vr 6 september 2019, 17:50
bouwpakket schreef: vr 6 september 2019, 17:23Verder in de app met dit onderwerp
Is er een app voor UHR ?, of is dat alleen voor de elite?(bouwers, onderhoudsploeg ect ?)(gewoon nieuwsgierig )
Op FB is er een pagina voor iedereen die geïnformeerd wil worden. Voor vrijwilligers is er een besloten groep waar je op aanvraag lid van kunt worden. We verwachten dan wel dat je ook daadwerkelijk komt scheppen. Elke route heeft een eigen app-groep waarin het dagelijks werk en de wederwaardigheden besproken worden.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

bert l. schreef: vr 6 september 2019, 18:40
Snelle Buffer schreef: vr 6 september 2019, 17:50Is er een app voor UHR ?, of is dat alleen voor de elite?(bouwers, onderhoudsploeg ect ?)(gewoon nieuwsgierig )
Op FB is er een pagina voor iedereen die geïnformeerd wil worden. Voor vrijwilligers is er een besloten groep waar je op aanvraag lid van kunt worden. We verwachten dan wel dat je ook daadwerkelijk komt scheppen. Elke route heeft een eigen app-groep waarin het dagelijks werk en de wederwaardigheden besproken worden.
duidelijk ! :-q

Jammer dan dat ik weer geen Facebook heb ....

:-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ook ik heb dus geen FB, en daar komen er dagelijks heel veel van bij. Tip: Zoek een alternatief platform voor ernaast.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik heb FB ook altijd gemeden als de pest! 8)
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik heb bijna geen FB meer, maar voor alles wat ik doe rond de Utr. Heuvelrug kan ik niet zonder. Lock In.

"Iets naast" FB is ondoenlijk. Twee keer zoveel werk. En stel je voor dat je voor elk onderwerp twee discussielijnen hebt openstaan op verschillende platformen. Ondoenlijk.
Voor de FB-lozen van deze wereld is er een optie om als stagiaire toegelaten te worden tot éen van de klusgroepen via WA (ook FB)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Oh wat heerlijk die regen voor met name track LV. Was afgelopen week erg geschrokken hoe het er bij lag. Zeker toen ik nabij de Amerikaanse eiken net na paal 16 in een kom naar beneden op mij. Snufferd lag.
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Gelukkig geen FB....ipv jammer zou ik zeggen... :lol: :wink:
Ook geen app hier.... en geldt natuurlijk ook voor de rest.... :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Dacht dat smoelenboek al weer op de weg terug was /is , pff waar is Hyves :lol:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Gewoon een FB account nemen voor UHR en verder niet (stiekem) verder gebruiken zonder persoonlijke gegevens/vriendjes etc. Hoe moeilijk kan het zijn?
Gaat een hele UHR wereld voor je open :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie