NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Horsthil schreef: vr 27 maart 2020, 10:17 Ik heb mijn fiets ook al in mulzand modus gezet. Maar je moet goed opletten, vooral op lage vuursche. Het is even wennen aan dat losse stoflaagje.
Klopt ja. Afgelopen woensdag ook 2 bijna schuivertjes, ondanks dat ik rustig aan deed (was met de mini-me). Volgende keer nog minder lucht in de bandjes (het was overigens heel rustig in het bos; het hielp vast dat we om kwart over acht begonnen)

Handbuilt is weer leuk geworden trouwens. Sorry voor de dubbelpost (uit het corona topic), maar dit vonden wij zelf een heel grappige foto
Afbeelding

(2 keer gedaan. De tweede keer lukte het mini-me om 'em te clearen. Behalve de exit dan, die lukte mij ook niet :oops: )
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

VintigeBiker schreef: do 26 maart 2020, 20:44
worstkaas schreef: wo 25 maart 2020, 21:00

Dat mulle viel me ook al op afgelopen weekend. Ik ben zelfs 1 keer hard gevallen omdat mijn voorwiel weggleed.
Das balen zeg,niets ernstigs aan over gehouden ?

Ik hoorde van meer (corona) gezin bikers(kijkers) dat er meer gevallen waren :(
Thanks, gelukkig alleen een paar blauwe plekken. Maar ik viel wel vol op mijn borstkas. Was wel even schrikken. En ik wilde het juist rustig aan doen om niet in het ziekenhuis te belanden.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Leuke foto idd. :-q

Die exit is inderdaad best lastig. Hoewel het volgens mij, zoals vrijwel altijd, vooral een mentaal probleem is. In principe is het goed te doen zolang je maar blijft trappen, op een niet te groot verzet.

Nu dus alweer hopen op regen. Dat is wel heel snel. Eerder deze maand stonden we nog waterputten te scheppen om de overvloedige regen af te voeren.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Het was vandaag in de middag redelijk druk op LV maar iedereen hield netjes afstand van elkaar. Wel moest ik al 1x afstappen in het eerste rondje in een klimmetje met behoorlijk wat zand. 2e rondje wat lucht uit de 2.6 banden en dat ging iets beter.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Bottecchia schreef: vr 27 maart 2020, 14:38 Leuke foto idd. :-q

Die exit is inderdaad best lastig. Hoewel het volgens mij, zoals vrijwel altijd, vooral een mentaal probleem is. In principe is het goed te doen zolang je maar blijft trappen, op een niet te groot verzet.

Nu dus alweer hopen op regen. Dat is wel heel snel. Eerder deze maand stonden we nog waterputten te scheppen om de overvloedige regen af te voeren.
Mijn excuus was dat er een 7-jarige in de weg stond... :winkie:
Hilarisch om te zien dat hij zo ongeveer alle features net naast de trail neemt die hier in dit topic wel eens genoemd zijn.
Duidelijk geen last van mentale blokkades
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Iets met dominerend reptielen brein en andere fysieke schaal grote, is wat kinderen sterk onderscheid van volwassenen in het DOEN.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

HV kruist de N415 Hilversumsestraatweg op twee plaatsen. Op beide plaatsen heeft de gemeente Baarn de toegangen naar de parkeerplaatsen afgesloten. 't Zou me niet verbazen als ook de Kuil voor auwtoos onbereikbaar is.

Toen ik om kwart voor tien van de track afreed en naar huis ging werd 't al weer druk. Ben ook op de track wat voetgangers / trailrunners tegengekomen. Van verbazing ben ik vergeten ze te vragen hoe ze 1,5m afstand wilden houden op zo'n smal pad.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Bahco schreef: za 28 maart 2020, 11:39 HV kruist de N415 Hilversumsestraatweg op twee plaatsen. Op beide plaatsen heeft de gemeente Baarn de toegangen naar de parkeerplaatsen afgesloten. 't Zou me niet verbazen als ook de Kuil voor auwtoos onbereikbaar is.

Toen ik om kwart voor tien van de track afreed en naar huis ging werd 't al weer druk. Ben ook op de track wat voetgangers / trailrunners tegengekomen. Van verbazing ben ik vergeten ze te vragen hoe ze 1,5m afstand wilden houden op zo'n smal pad.
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf2 ... t-en-baarn
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

corex schreef: vr 27 maart 2020, 19:40 Iets met dominerend reptielen brein en andere fysieke schaal grote, is wat kinderen sterk onderscheid van volwassenen in het DOEN.
Verschuil ik mij al sinds mijn 21ste achter :wink:

Nu al mulzand, logisch de natuur loopt voor, de bospompen staan al vol aan. Mmm toch eens een mulzand wielsetje bouwen. Of op het asfalt blijven.. :tong
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Die uitgang van het handbuilt stuk hebben wel meerdere mensen last mee, zeker nu die enige tijd terug aangepast is. Eigenlijk is het niet veel anders dan de wortels links van de boom bij "langs het hek" , voldoende snelheid houden en of spelen met gewichtverdeling. Nu liggen er ingegraven stammetjes voor die het wat lastiger maken. Voldoende snelheid houden, maak jezelf wat lichter (bv staan of kont van zadel) als je de ingegraven stammetjes passeert. Dan voorwiel wat liften voordat je stam raakt en dan achterwiel liften (met spd makkelijker). Voorwiel liften kan iedereen, achterwiel ook, oefen eens een stoeprand. Het lastigste na de uitgang is vervolgens de korte draai meteen naar links om het handbuilt stukje als rondje te doen.
Er zijn afgelopen week ook 2 wortels gebroken op de HV route, mul zand loopt eronder weg en veel lopers op die stukken recentelijk.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Zojuist is bekend gemaakt dat de parkeerplaatsen bij de recreatie- en natuurgebieden in de gemeentes Zeist, Woudenberg en Leusden voorlopig permanent gesloten zijn. De parkeerplaatsen van de gemeentes Baarn, Lage Vuursche, Soest, Driebergen, Doorn, Maarn, Maarsbergen, Leersum, Amerongen en Rhenen zijn (vooralsnog) alleen in het weekend afgesloten. Hou je aan de RIVM regels. Een frisse neus halen doe je niet met de auto, maar te voet of op de fiets. Kom dus niet met de auto naar de Heuvelrug!

Dit is geen (slechte) 1 april grap, maar een noodzakelijke maatregel.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

KOM NIET NAAR DE HEUVELRUG
De gemeente Utrechtse Heuvelrug gaat ook alle parkeerplaatsen doordeweeks afsluiten. Deze noodverordening van de gemeente gaat morgenavond 20u in en zal in ieder geval gelden t/m 28 april. Hiermee trekt de gemeente één lijn met het parkeerbeleid van de gemeentes Zeist, Woudenberg en Leusden. Bij de afritten van de snelweg worden tekstkarren geplaatst, bij de belangrijkste punten worden ook verkeersregelaars ingezet en BOA's zullen toezicht houden.

Er is dus géén parkeermogelijkheid bij de natuurgebieden bij de gemeentes Zeist, Woudenberg, Leusden, Baarn, Lage Vuursche, Soest, Driebergen, Doorn, Maarn, Maarsbergen, Leersum, Amerongen en Rhenen.

Met de auto richting de heuvelrug komen is komende weken dus absoluut niet de bedoeling. Niemand zit te wachten op verdere aanscherping van de noodverordening, met alle gevolgen van dien.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Helder, dat wil zeggen qua parkeren maar mag er nog wel gefietst worden? Dat is en blijft mijn favoriete frisse neus halen en ik en heb tot nu toen weinig moeite om dit uit de buurt van andere mensen te doen.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Mag ik dan nog aanvullen om het extra te benadrukken, dat de burgemeester van Soest al bereid is om het hele bos van de gemeente op slot te doen (als het nodig is). Dat zegt wel wat over de stemming onder de burgemeesters. En let op, gemeente Soest en Baarn werken samen op corona beleid

Uit AD Amersfoortse courant:
11:20
Totaalverbod natuur Soest niet uitgesloten
Burgemeester Rob Metz van Soest kan desnoods binnen 5 minuten regelen dat de bossen en de Soesterduinen totaal worden afgesloten voor publiek, dus ook voor wandelaars en fietsers die nu wel welkom zijn, zei hij vanmorgen. ,,Ik heb er alle vertrouwen in dat het niet nodig is.'' Formeel moet Metz dan met de Utrechtse burgemeester Jan van Zanen bellen om een noodverordening in het leven te roepen. Vanwege het voorspelde weer bestaat de kans dat te veel mensen de natuur in trekken
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Horsthil schreef: do 2 april 2020, 14:43 Mag ik dan nog aanvullen om het extra te benadrukken, dat de burgemeester van Soest al bereid is om het hele bos van de gemeente op slot te doen (als het nodig is). Dat zegt wel wat over de stemming onder de burgemeesters. En let op, gemeente Soest en Baarn werken samen op corona beleid

Uit AD Amersfoortse courant:
11:20
Totaalverbod natuur Soest niet uitgesloten
Burgemeester Rob Metz van Soest kan desnoods binnen 5 minuten regelen dat de bossen en de Soesterduinen totaal worden afgesloten voor publiek, dus ook voor wandelaars en fietsers die nu wel welkom zijn, zei hij vanmorgen. ,,Ik heb er alle vertrouwen in dat het niet nodig is.'' Formeel moet Metz dan met de Utrechtse burgemeester Jan van Zanen bellen om een noodverordening in het leven te roepen. Vanwege het voorspelde weer bestaat de kans dat te veel mensen de natuur in trekken
Deze signalen krijg ik ook
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie