NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Viel ons ook op idd gisteren. Veel "gravelaars"... Hopen op de covid situatie gauw klaar te zijn... Kunnen mensen weer gewoon werken en minder op track fietsen zodat wij het ook makkelijker hebben 😁
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Als er lelijk naar je geschreeuwd is, wasn't me, was Bulltat :winkie: :lol:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurriaan schreef: zo 24 januari 2021, 11:06 Nog weinige zijn tot de conclusie gekomen dat minder energie verbruiken de oplossing is. Met schaft gewoon een elektrische auto aan en in de zomer een verwarmd zwembad etc. En dan roepen dat ze geen windmolens willen en Den Haag de schuld geven.
Het is dus de schuld van e-bikers!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Gelukkig is de wasmachine, koelkast, broodrooster en natuurlijk ook de mobiel, pad en laptop niet genoemd :-D anders had ik mij nog schuldig gaan voelen aan die wind dingen op LV :D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Windmolens in de provincie Utrecht, dan staan ze toch echt verkeerd.
Wie regelmatig op de windkaart kijkt ziet dat de windkracht in het gedeelte om Utrecht altijd erg laag is vergeleken met bijv. Noord Holland of de omliggende gebieden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lars TB schreef: zo 24 januari 2021, 12:37
Jurriaan schreef: zo 24 januari 2021, 11:06 Nog weinige zijn tot de conclusie gekomen dat minder energie verbruiken de oplossing is. Met schaft gewoon een elektrische auto aan en in de zomer een verwarmd zwembad etc. En dan roepen dat ze geen windmolens willen en Den Haag de schuld geven.
Het is dus de schuld van e-bikers!
Niet alleen die, maar vooral ook de Tesla rijders en andere "milieuvriendelijke auto's"................
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef: zo 24 januari 2021, 17:06
Lars TB schreef: zo 24 januari 2021, 12:37

Het is dus de schuld van e-bikers!
Niet alleen die, maar vooral ook de Tesla rijders en andere "milieuvriendelijke auto's"................
Het oppompen, raffineren, transporteren en in je auto pompen van een liter benzine kost net zo veel elektriciteit als een beetje degelijke elektrische auto gebruikt om dezelfde afstand af te leggen die een ICE auto kan afleggen op die liter benzine. Fact. Zoek het maar op. Elektrische auto's gebruiken dus niet meer elektriciteit dan auto's met verbrandingsmotor. Fact. Zoek het maar op. Je kunt hooguit beargumenteren dat de elektriciteit op een ander moment en andere plek leverbaar moet zijn. :-q
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

We dwalen af...terug naar LV/HV dus. Ik reed er vandaag even langs (op de gravelracer :winkie: ) en het leek er heel aardig bij te liggen. Het was ook gezellig druk. Ik hoop morgen nog een rondje te kunnen maken zoals het heurt...
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Ik heb de route niet helemaal gereden vandaag, maar net voorbij de oversteek waar je naar de Kuil gaat, bij het helm-op spandoek is het belabberd. Er is al een afkortroutetje onstaan om een bak modder te ontwijken. Heb het bij de zandduinen ook nog nooit zo uitgesleten gezien...! :o

Begreep van een club genoot die ik later tegenkwam dat de “kuilen’” langs de stulpselaan aan de LV kant zo zijn uitgesleten dat menig MTBer OTB gaat. Zelf niet gezien maar kan me er alles bij voorstellen :tong
frankyeti
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:53

Hv noord en lv lagen er goed bij muv het gedeelde stuk. Gezellige drukte uiteraard; Ook 6 wandelaars, 1 spookrijder en 2 toeristen op ns fietsen mogen begroeten op de route...niemand groette terug...
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

mfacey schreef: zo 24 januari 2021, 18:25Begreep van een club genoot die ik later tegenkwam dat de “kuilen’” langs de stulpselaan aan de LV kant zo zijn uitgesleten dat menig MTBer OTB gaat.
Ik zie daar ook veel mensen stuntelen maar imho ligt dat niet aan de route...
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

"Dat je kunt fietsen betekent nog niet dat je kunt mountainbiken"
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Vandaag met mijn zoontje van 8 de route van lage vuursche gereden. Met alle verkeersregelaars was het even zoeken naar een plekje, maar we zijn begonnen bij het overlappende deel met rood. Dit was idd echt drama, we zijn een stukje omgereden omdat ik echt vond dat dit schadelijk was voor de trail, maar menig ander reed gewoon door de inmiddels veels te breede paden. Tot onze verrassing was lage vuursche verder echt heel goed. Bijna geen plassen gezien. Het laatste stukje waar je dus net vanuit groen weer samen met rood gaat was voorheen altijd een bagger kuil na regen. Dit was helemaal droog, onderhoudsteam dikke pluim! Je kon precies zien tot hoever ze waren gekomen. Als het gezamenlijke stuk hoge en lage vuursche te overbruggen is middels een ander pad, dan is lage vuursche dus echt heel goed te doen ook icm #trailrespect naar mijns inziens, helaas konden wij de stukken alleen mijden waar we een pad langs zagen lopen en ik wist dat de route daar weer op uit kwam.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

mfacey schreef: zo 24 januari 2021, 18:25 Begreep van een club genoot die ik later tegenkwam dat de “kuilen’” langs de stulpselaan aan de LV kant zo zijn uitgesleten dat menig MTBer OTB gaat. Zelf niet gezien maar kan me er alles bij voorstellen :tong
Ik kan mij er niks bij voorstellen, vandaag gereden, het is nog steeds een BMX baantje hoe daar in vergelijk met LV1.0 is :bier:

Je hebt dan of:
Geen techniek...
Geen conditie...
Geen kracht...

Of combinaties hiervan :winkie:

LV lag er goed bij vandaag. Wel vanaf de camping naar de Kuil de nodige blubber (maar hey, dan had ik maar aan baanwielrennen moeten gaan doen), trailrespect ten spijt, je wordt nu eindelijk wel weer iets meer op je techniek aangesproken.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

erikvlugt schreef: zo 24 januari 2021, 20:33 Als het gezamenlijke stuk hoge en lage vuursche te overbruggen is middels een ander pad, dan is lage vuursche dus echt heel goed te doen ook icm #trailrespect naar mijns inziens, helaas konden wij de stukken alleen mijden waar we een pad langs zagen lopen en ik wist dat de route daar weer op uit kwam.
Gewoon het (gravel)fietspad langs de Zevenlindenweg volgen, dan mis je het stuk achter de camping.
Plaats reactie