NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

De blauwe pijl is vermoedelijk een verkleurde groene sticker pijl.

En de 2 groene pijlen zijn verschillend. Zie mijn eerdere uitleg van paar pagina's terug (en daarvoor)
bouwpakket schreef:ma 17 juni 2019, 10:00 Je bent dan rondjes blijven rijden op de "rotonde".
Afbeelding
Als je beter kijkt zie je dat de bordje verschillend zijn
Afbeelding
De ene naar links is de officiële aanduiding voor een afkorting. De andere naar rechts voor de reguliere route.

Meer info
https://www.facebook.com/MTBUtrechtsehe ... 8946954240
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

OK, helder, bedankt. Ik was daar gisteren in een enorme stort/onweersbui en heb die verschillen niet opgemerkt. En ik had dus de 'blauwe' pijl moeten volgen.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Omleiding Hoge Vuursche aangepast

Er wordt nog een extra stukje van Hoge Vuursche afgesloten. Vanaf het einde van deze dag kun er vanaf de noordwesthoek van de kuil niet meer op. Je wordt omgeleid via de stulpselaan en de zwarteweg. Op het kaartje zie je dat in paars.

Het bedrijf dat het werk doet schiet lekker op. Als ze ergens kappen halen ze het hout direct uit het bos. Dat is voor ons heel gunstig.

Afbeelding
gertjanzelf
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 17:46
Mijn mountainbike: Bulls wild edge

bouwpakket schreef: vr 12 juli 2019, 20:57 De blauwe pijl is vermoedelijk een verkleurde groene sticker pijl.

En de 2 groene pijlen zijn verschillend. Zie mijn eerdere uitleg van paar pagina's terug (en daarvoor)
bouwpakket schreef:ma 17 juni 2019, 10:00 Je bent dan rondjes blijven rijden op de "rotonde".
Afbeelding
Als je beter kijkt zie je dat de bordje verschillend zijn
Afbeelding
De ene naar links is de officiële aanduiding voor een afkorting. De andere naar rechts voor de reguliere route.

Meer info
https://www.facebook.com/MTBUtrechtsehe ... 8946954240
Ik was degene die hetzelfde een paar weken geleden had. Gisteren heb ik lage vuursche weer gereden. En ik moet zeggen dat het inderdaad heel duidelijk aangegeven staat.
Alleen weet je van te voren natuurlijk niet dat als je de afkortingen blijft nemen je nooit meer thuis komt !
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

gertjanzelf schreef: zo 14 juli 2019, 15:19
bouwpakket schreef: vr 12 juli 2019, 20:57 De blauwe pijl is vermoedelijk een verkleurde groene sticker pijl.

En de 2 groene pijlen zijn verschillend. Zie mijn eerdere uitleg van paar pagina's terug (en daarvoor)
Ik was degene die hetzelfde een paar weken geleden had. Gisteren heb ik lage vuursche weer gereden. En ik moet zeggen dat het inderdaad heel duidelijk aangegeven staat.
Alleen weet je van te voren natuurlijk niet dat als je de afkortingen blijft nemen je nooit meer thuis komt !
Bouwpakket komt je halen als het donker gaat worden. 8)
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

:lol:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Efsee
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 10 februari 2019, 20:08
Mijn mountainbike: Scott Scale

HV rijdt ik regelmatig, maar op de LV ben ik wat minder thuis. Ik was zondag met mijn dochtertje LV aan het fietsen, en toen ze moe werd en ik "afkortroute" zag staan ging het mis. We hadden de noord-oostelijke lus al bijna rond gereden. In dit geval is "afkortroute" volgen feitelijk een verlenging, en krijg je het noord-oostelijke lusje nog een keer voor je kiezen. Afgaande op de normale rijrichting van de LV is het meest noordelijke doorsteekje een "afkorting", maar de zuidelijke eerder een "verlenging"? Ik kan me voorstellen dat dit vaker tot verwarring leidt, en juist de mensen die de afkortroute opteren zullen niet zitten te wachten op een extra lusje ... Misschien dat dit te verduidelijken is? Verder echt hulde voor de trailcrew, want het is een geweldige route! :-q
gertjanzelf schreef: zo 14 juli 2019, 15:19
Ik was degene die hetzelfde een paar weken geleden had. Gisteren heb ik lage vuursche weer gereden. En ik moet zeggen dat het inderdaad heel duidelijk aangegeven staat.
Alleen weet je van te voren natuurlijk niet dat als je de afkortingen blijft nemen je nooit meer thuis komt !
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Efsee schreef: ma 15 juli 2019, 23:18 HV rijdt ik regelmatig, maar op de LV ben ik wat minder thuis. Ik was zondag met mijn dochtertje LV aan het fietsen, en toen ze moe werd en ik "afkortroute" zag staan ging het mis. We hadden de noord-oostelijke lus al bijna rond gereden. In dit geval is "afkortroute" volgen feitelijk een verlenging, en krijg je het noord-oostelijke lusje nog een keer voor je kiezen. Afgaande op de normale rijrichting van de LV is het meest noordelijke doorsteekje een "afkorting", maar de zuidelijke eerder een "verlenging"? Ik kan me voorstellen dat dit vaker tot verwarring leidt, en juist de mensen die de afkortroute opteren zullen niet zitten te wachten op een extra lusje ... Misschien dat dit te verduidelijken is? Verder echt hulde voor de trailcrew, want het is een geweldige route! :-q
gertjanzelf schreef: zo 14 juli 2019, 15:19
Ik was degene die hetzelfde een paar weken geleden had. Gisteren heb ik lage vuursche weer gereden. En ik moet zeggen dat het inderdaad heel duidelijk aangegeven staat.
Alleen weet je van te voren natuurlijk niet dat als je de afkortingen blijft nemen je nooit meer thuis komt !
Het ziet ernaar uit dat we op beide punten een kaart moeten plaatsen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bouwpakket schreef: di 16 juli 2019, 06:24Het ziet ernaar uit dat we op beide punten een kaart moeten plaatsen
Nog meer borden? Worden matrix borden de volgende stap dan de volgende stap met voorsorteerstroken?

Los daarvan, gisterenavond weer eens lekker op LV/HV gereden en de regen van afgelopen weekend heeft het rondje meer dan goed gedaan. Geen echt mul zand meer en overal prima te rijden. Minilusje paar maal extra gedaan omdat dit zo leuk is.
Blijft lekker om op 3,5 km van huis al op de trail te uit te komen. Wel ander startpunt ivm de beroemde afsluiting, maar kan de pret niet drukken. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bouwpakket schreef: di 16 juli 2019, 06:24
Efsee schreef: ma 15 juli 2019, 23:18 HV rijdt ik regelmatig, maar op de LV ben ik wat minder thuis. Ik was zondag met mijn dochtertje LV aan het fietsen, en toen ze moe werd en ik "afkortroute" zag staan ging het mis. We hadden de noord-oostelijke lus al bijna rond gereden. In dit geval is "afkortroute" volgen feitelijk een verlenging, en krijg je het noord-oostelijke lusje nog een keer voor je kiezen. Afgaande op de normale rijrichting van de LV is het meest noordelijke doorsteekje een "afkorting", maar de zuidelijke eerder een "verlenging"? Ik kan me voorstellen dat dit vaker tot verwarring leidt, en juist de mensen die de afkortroute opteren zullen niet zitten te wachten op een extra lusje ... Misschien dat dit te verduidelijken is? Verder echt hulde voor de trailcrew, want het is een geweldige route! :-q

Het ziet ernaar uit dat we op beide punten een kaart moeten plaatsen
De naam 'afkorting' is inderdaad verwarrend, want je wordt niet naar het beginpunt terug geleid... . 'Extra rondje' is toepasselijker!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

De eerste afkort route is :-q maar de tweede afkort route zou helemaal weg moeten :( is de enige oplossing om verwarring te voorkomen :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

pietervl schreef: za 13 juli 2019, 12:41 Omleiding Hoge Vuursche aangepast

Er wordt nog een extra stukje van Hoge Vuursche afgesloten. Vanaf het einde van deze dag kun er vanaf de noordwesthoek van de kuil niet meer op. Je wordt omgeleid via de stulpselaan en de zwarteweg. Op het kaartje zie je dat in paars.

(...)
Dank voor de update! Enig idee tot wanneer dit duurt? Meer specifiek: is de omleiding a.s. zaterdag nog van kracht? Dan ga ik met de mini-me weer eens die kant op en kan ik ons rondje eventueel er op aanpassen (mini-me houdt niet van rechte paden :winkie: )
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lars TB schreef: di 16 juli 2019, 09:13De naam 'afkorting' is inderdaad verwarrend, want je wordt niet naar het beginpunt terug geleid... . 'Extra rondje' is toepasselijker!
Maak er dan extra rondje van, althans als we het hebben over de "rotonde".

Oh ja, nog vergeten te melden: Wat groeien die varens akelig hard. Die waren blijkbaar ook blij met de regen afgelopen weekend..........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

38x10 schreef: di 16 juli 2019, 12:04
pietervl schreef: za 13 juli 2019, 12:41 Omleiding Hoge Vuursche aangepast

Er wordt nog een extra stukje van Hoge Vuursche afgesloten. Vanaf het einde van deze dag kun er vanaf de noordwesthoek van de kuil niet meer op. Je wordt omgeleid via de stulpselaan en de zwarteweg. Op het kaartje zie je dat in paars.

(...)
Dank voor de update! Enig idee tot wanneer dit duurt? Meer specifiek: is de omleiding a.s. zaterdag nog van kracht? Dan ga ik met de mini-me weer eens die kant op en kan ik ons rondje eventueel er op aanpassen (mini-me houdt niet van rechte paden :winkie: )
Zal nog wel even duren
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Fred (mtb-sport) schreef: di 16 juli 2019, 12:31 Oh ja, nog vergeten te melden: Wat groeien die varens akelig hard. Die waren blijkbaar ook blij met de regen afgelopen weekend..........
Die varen er wel bij! :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie