NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

Vanavond een rondje parcours gedaan maar denk dat het beter is pas weer te gaan als
er flink wat regen gevallen is.

Je merkt dat het hard achteruit gaat en voor je het weet sta je tot aan je spaaknippels
in het mulle zand.

Parcours heeft rust en water nodig,net als ons :D
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

VintigeBiker schreef: do 23 april 2020, 22:18Parcours heeft rust en water nodig,net als ons :D
Mag ik ipv water aan het bier?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

Fred (mtb-sport) schreef: do 23 april 2020, 22:30
VintigeBiker schreef: do 23 april 2020, 22:18Parcours heeft rust en water nodig,net als ons :D
Mag ik ipv water aan het bier?
Als je nog wat kan vinden,ook weer de schuld van corona :bier:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Even een vraag aan de locals. Mijn Genius moet van de week voor de 1e service beurt naar de dealer in Bilthoven. Normaal zou ik service en een rondje rijden gecombineerd hebben. Maar ondertussen is de wereld anders, en daarboven op is onze sport gegijzeld door beginners die de routes in deze droogte nog even extra omploegen. Dus rondje Hoge en Lage Vuursche na de service gaat 'm niet worden als ik het hier zo lees. Hebben jullie een tip voor waar het nog moreel verantwoord is om een rondje mee te pakken als je toch in de buurt bent? (tussen grofweg Amsterdam en Bilthoven)

Voorde gene die zich af vraag waarom ik in Godsnaam een bike in Utrecht koop als je in Noord-Holland woont. A. koop ik niet bij de eerste de beste koekenbakker. B. ik wilde een Genius en die staan niet in de showroom hier in NH. Daarnaast reed ik er lang op de terugweg bij het ophalen van mijn Spark van een tripje Spanje. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

VintigeBiker schreef: do 23 april 2020, 22:34Als je nog wat kan vinden,ook weer de schuld van corona :bier:
Gelukkig is er nog voldoende bij de Appie, maar ben inmiddels door omstandigheden ook een thuisdrinker geworden. BBQ, topslager aan de overkant, overdekt terras en koud bier helpt je door de crisis.
Moet alleen niet te lang duren, nee nog geen AA :bier:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Tijgerhaai schreef: vr 24 april 2020, 09:26 Even een vraag aan de locals. Mijn Genius moet van de week voor de 1e service beurt naar de dealer in Bilthoven. Normaal zou ik service en een rondje rijden gecombineerd hebben. Maar ondertussen is de wereld anders, en daarboven op is onze sport gegijzeld door beginners die de routes in deze droogte nog even extra omploegen. Dus rondje Hoge en Lage Vuursche na de service gaat 'm niet worden als ik het hier zo lees. Hebben jullie een tip voor waar het nog moreel verantwoord is om een rondje mee te pakken als je toch in de buurt bent? (tussen grofweg Amsterdam en Bilthoven)

Voorde gene die zich af vraag waarom ik in Godsnaam een bike in Utrecht koop als je in Noord-Holland woont. A. koop ik niet bij de eerste de beste koekenbakker. B. ik wilde een Genius en die staan niet in de showroom hier in NH. Daarnaast reed ik er lang op de terugweg bij het ophalen van mijn Spark van een tripje Spanje. :winkie:
Rondje in het GNR
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Kom helemaal bij de Afsluitdijk weg. Wat is het GNR?
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Tijgerhaai schreef: vr 24 april 2020, 09:42 Kom helemaal bij de Afsluitdijk weg. Wat is het GNR?
https://gnr.nl
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

:D Die had je bijna zelf kunnen bedenken. Klinkt als een plan. Eens kijken of ik een rondje kan vinden. (Mag best semi verhard zijn)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Tijgerhaai schreef: vr 24 april 2020, 09:42 Kom helemaal bij de Afsluitdijk weg. Wat is het GNR?
Oh ja, sorry, was ik vergeten. Het is het Goois Natuurreservaat. Dat ligt tussen Hilversum, Bussum en Laren. Is een gebied waar je vrij kan rijden (mits je aan de buitencode houdt). Daar heb je geen last van mul zand etc.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Tijgerhaai schreef: vr 24 april 2020, 09:50 :D Die had je bijna zelf kunnen bedenken. Klinkt als een plan. Eens kijken of ik een rondje kan vinden. (Mag best semi verhard zijn)
Als je semi verhard wil, dan moet je even bij Fred kijken, die heeft een paar gravelrondjes daar. Zijn ook talloze op internet te vinden.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dan hoop ik dat het op die paden rustiger is dan vorig weekend op de fietspaden...
Volgens mij denken ze in het Gooi dat ze immuun zijn voor de Corona.
Ik reed op de racefiets een rondje en heb in weken niet zo'n drukte gezien als daar.
De 1,5m regel hadden ze daar geïnterpreteerd als 1,5cm regel...
Ik had er al snel spijt van dat ik die kant op gefietst was.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5866
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Tijgerhaai schreef: vr 24 april 2020, 09:42 Kom helemaal bij de Afsluitdijk weg. Wat is het GNR?
Of een linkje uit eigen forum bodem :-q
viewtopic.php?t=144306
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mag uiteraard ook onverhard. Maar nog nooit geweest daar (misschien in een groen pakje) dus geen idee hoe de omstandigheden zijn. Beetje los zand heb ik geen moeite mee. Maar het hoeft niet te gek, en alles kapot rijden wil ik ook niet aan bijdragen. Dus gpx interessant rondje welkom. Hopelijk is het op vrijdag “rustig” ik zie in de verwachting regen. Dus met een beetje mazel...
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

awinkel schreef: vr 24 april 2020, 09:54 Dan hoop ik dat het op die paden rustiger is dan vorig weekend op de fietspaden...
Volgens mij denken ze in het Gooi dat ze immuun zijn voor de Corona.
Ik reed op de racefiets een rondje en heb in weken niet zo'n drukte gezien als daar.
De 1,5m regel hadden ze daar geïnterpreteerd als 1,5cm regel...
Ik had er al snel spijt van dat ik die kant op gefietst was.
Zeg het woord weekend niet al voldoende? :wink:
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Plaats reactie