Wisten we dat maar. Geef het aan iedereen door die je kent, dat is een eerste stap. Voordeel van deze parkeerplaats is ook dat je lage vuursche kan starten. Waarom dan nog al die kilometers extra rijden naar de kuil. Want het duurt nog wel wat minuten voordat je vanaf theehuis bij de kuil ben en hebt geparkeerd. In die tijd zou je misschien al wel op de fiets kunnen zitten.
NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche
- Horsthil
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
- Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk
Ik leer nu iig kennen dat het voor mij ook 24 minuten rijden is ipv 29 naar de kuil. dat is er vast 1 !Horsthil schreef: ↑zo 21 november 2021, 12:20Wisten we dat maar. Geef het aan iedereen door die je kent, dat is een eerste stap. Voordeel van deze parkeerplaats is ook dat je lage vuursche kan starten. Waarom dan nog al die kilometers extra rijden naar de kuil. Want het duurt nog wel wat minuten voordat je vanaf theehuis bij de kuil ben en hebt geparkeerd. In die tijd zou je misschien al wel op de fiets kunnen zitten.
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6132
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig
En dan ook nog terug!I_do schreef: ↑ma 22 november 2021, 13:26Ik leer nu iig kennen dat het voor mij ook 24 minuten rijden is ipv 29 naar de kuil. dat is er vast 1 !Horsthil schreef: ↑zo 21 november 2021, 12:20
Wisten we dat maar. Geef het aan iedereen door die je kent, dat is een eerste stap. Voordeel van deze parkeerplaats is ook dat je lage vuursche kan starten. Waarom dan nog al die kilometers extra rijden naar de kuil. Want het duurt nog wel wat minuten voordat je vanaf theehuis bij de kuil ben en hebt geparkeerd. In die tijd zou je misschien al wel op de fiets kunnen zitten.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 190
- Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
- Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500
Ik heb dit al eens eerder opgemerkt maar waarom moeten mensen naast de track parkeren als je toch al een fiets bij je hebt? 10 minuten fietsen naar de trai is toch niet erg? Ik fiets vanuit huis altijd al 25 minuten naar de trail en ook weer terug. Ben je meteen lekker warm.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Omdat ik kom om te mountainbiken? Ik stap toch niet in de auto om dan op een kwartier fietsen van de route te parkeren? Dan fiets ik wel van Utrecht naar lage vuursche (wat ik ook regelmatig doe) Ik gebruik wel graag een alternatieve (rustiger) parkeerplaats wanneer deze beschikbaar is.Erik1974 schreef: ↑ma 22 november 2021, 14:34 Ik heb dit al eens eerder opgemerkt maar waarom moeten mensen naast de track parkeren als je toch al een fiets bij je hebt? 10 minuten fietsen naar de trai is toch niet erg? Ik fiets vanuit huis altijd al 25 minuten naar de trail en ook weer terug. Ben je meteen lekker warm.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 190
- Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
- Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500
In je laatste zin geef je het dus eigenlijk al aan dat jij dus geen onderdeel van het 'probleem' parkeerdtruk bent omdat je dus graag op een rustiger parkeerplaats staat, en als deze dan wat verder weg is is dat toch geen probleem?I_do schreef: ↑ma 22 november 2021, 15:03Omdat ik kom om te mountainbiken? Ik stap toch niet in de auto om dan op een kwartier fietsen van de route te parkeren? Dan fiets ik wel van Utrecht naar lage vuursche (wat ik ook regelmatig doe) Ik gebruik wel graag een alternatieve (rustiger) parkeerplaats wanneer deze beschikbaar is.Erik1974 schreef: ↑ma 22 november 2021, 14:34 Ik heb dit al eens eerder opgemerkt maar waarom moeten mensen naast de track parkeren als je toch al een fiets bij je hebt? 10 minuten fietsen naar de trai is toch niet erg? Ik fiets vanuit huis altijd al 25 minuten naar de trail en ook weer terug. Ben je meteen lekker warm.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Als die andere parkeerplaats verder weg is, vind ik dat dus wel een probleem, ik stond vooralsnog dan ook vrijwel altijd in de kuil . Ik kom wel altijd buiten de drukste tijden, dus dat scheelt wel in mijn bijdrage aan het probleemErik1974 schreef: ↑ma 22 november 2021, 15:22In je laatste zin geef je het dus eigenlijk al aan dat jij dus geen onderdeel van het 'probleem' parkeerdtruk bent omdat je dus graag op een rustiger parkeerplaats staat, en als deze dan wat verder weg is is dat toch geen probleem?I_do schreef: ↑ma 22 november 2021, 15:03
Omdat ik kom om te mountainbiken? Ik stap toch niet in de auto om dan op een kwartier fietsen van de route te parkeren? Dan fiets ik wel van Utrecht naar lage vuursche (wat ik ook regelmatig doe) Ik gebruik wel graag een alternatieve (rustiger) parkeerplaats wanneer deze beschikbaar is.
- Horsthil
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
- Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk
Grootste problemen met parkeren worden gelukkig door massa's wandelaars veroorzaakt. Het aandeel mtbers dat de route bezoekt tov andere routes in Nederland is hoog. Maar het aantal mtbers is niks op de vuursche tov van de hoeveelheid wandelaars die er komt. We hebben het dan over duizenden fietsers tegen over meerdere miljoenen aan wandelaars. Voor corona bijna 2-2,5 miljoen, zal waarschijnlijk flink hoger zijn nu. Fietsers vallen alleen erg op..
Een vraag van een hele andere orde..., voor de parcours bouwers / UHR crew.
De aangelegde singletracks die er liggen, zijn die eigelijk aangelegd op basis van de natuurlijke UHR grond die daar voor handen is, of wordt er 'speciale' grond aangevoerd en gebruikt ?
Niks sinisters, gewoon een interesse vraag
De aangelegde singletracks die er liggen, zijn die eigelijk aangelegd op basis van de natuurlijke UHR grond die daar voor handen is, of wordt er 'speciale' grond aangevoerd en gebruikt ?
Niks sinisters, gewoon een interesse vraag
- Horsthil
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
- Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk
In principe 100% de originele grond. Je zal versteld staan van de grote variatie die er is aan grondsoorten op de route. Kan in 100 meters soms gigantisch verschillen. Dat snappen wij zelfs soms niet eens.Stunning schreef: ↑ma 22 november 2021, 23:27 Een vraag van een hele andere orde..., voor de parcours bouwers / UHR crew.
De aangelegde singletracks die er liggen, zijn die eigelijk aangelegd op basis van de natuurlijke UHR grond die daar voor handen is, of wordt er 'speciale' grond aangevoerd en gebruikt ?
Niks sinisters, gewoon een interesse vraag
Echter, het zal je vast wel eens opgevallen zijn dat er allemaal gele bulten langs de route liggen. Dat is leem wat we gebruiken voor sommige klimmen en bochten die bestaan uit stuifzand dat heel mul kan worden in de zomer. Daar is eigenlijk niet op te fietsen zonder ingreep. Of niet ingrijpen brengt serieuze schade aan de heuvels aan
Horsthil schreef: ↑ma 22 november 2021, 23:38In principe 100% de originele grond. Je zal versteld staan van de grote variatie die er is aan grondsoorten op de route. Kan in 100 meters soms gigantisch verschillen. Dat snappen wij zelfs soms niet eens.Stunning schreef: ↑ma 22 november 2021, 23:27 Een vraag van een hele andere orde..., voor de parcours bouwers / UHR crew.
De aangelegde singletracks die er liggen, zijn die eigelijk aangelegd op basis van de natuurlijke UHR grond die daar voor handen is, of wordt er 'speciale' grond aangevoerd en gebruikt ?
Niks sinisters, gewoon een interesse vraag
Echter, het zal je vast wel eens opgevallen zijn dat er allemaal gele bulten langs de route liggen. Dat is leem wat we gebruiken voor sommige klimmen en bochten die bestaan uit stuifzand dat heel mul kan worden in de zomer. Daar is eigenlijk niet op te fietsen zonder ingreep. Of niet ingrijpen brengt serieuze schade aan de heuvels aan
Interessant ! Ja ik rijd daar al sinds de opening van LV1.0, maar grappig genoeg viel het mij afgelopen zaterdag pas echt goed op aan de hand van de staat van beide routes.
Precies jouw opmerking, dat het in 100 meter , maar zeker als je de verschillende karakters bekijkt van beide routes in z'n geheel, enorm kan verschillen. Zo heb je ook rondom dat technische gedeelte op de HV een heel klein strookje met wat gravel/kiezelgrond die je eigenlijk alleen op de zuidelijke UHR routes tegen komt.
Sorry, de quasi geoloog komt in ene bij mij omhoog
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 190
- Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
- Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500
Dan vind je het vast interessant om te weten dat we tijdens het graven zelfs wel eens een grindlaag tegen komen!Stunning schreef: ↑di 23 november 2021, 00:01Horsthil schreef: ↑ma 22 november 2021, 23:38
In principe 100% de originele grond. Je zal versteld staan van de grote variatie die er is aan grondsoorten op de route. Kan in 100 meters soms gigantisch verschillen. Dat snappen wij zelfs soms niet eens.
Echter, het zal je vast wel eens opgevallen zijn dat er allemaal gele bulten langs de route liggen. Dat is leem wat we gebruiken voor sommige klimmen en bochten die bestaan uit stuifzand dat heel mul kan worden in de zomer. Daar is eigenlijk niet op te fietsen zonder ingreep. Of niet ingrijpen brengt serieuze schade aan de heuvels aan
Interessant ! Ja ik rijd daar al sinds de opening van LV1.0, maar grappig genoeg viel het mij afgelopen zaterdag pas echt goed op aan de hand van de staat van beide routes.
Precies jouw opmerking, dat het in 100 meter , maar zeker als je de verschillende karakters bekijkt van beide routes in z'n geheel, enorm kan verschillen. Zo heb je ook rondom dat technische gedeelte op de HV een heel klein strookje met wat gravel/kiezelgrond die je eigenlijk alleen op de zuidelijke UHR routes tegen komt.
Sorry, de quasi geoloog komt in ene bij mij omhoog
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
- Horsthil
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
- Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk
Die grond met grind erin zit op meer plaatsen. Technische stuk is er inderdaad een. Het zit ook in het kleine lusje achter het bosbad, in de afdaling van het gedeelde stuk richting de zevenlindenweg, het laatste stuk langs de kloosterlaan, het vals platte stuk richting parkeerplaats theehuis, klein strookje begin HV noord (maar echt letterlijk 3 bochten) en op het nieuwe stuk pijnenburg achter de campingStunning schreef: ↑di 23 november 2021, 00:01Horsthil schreef: ↑ma 22 november 2021, 23:38
In principe 100% de originele grond. Je zal versteld staan van de grote variatie die er is aan grondsoorten op de route. Kan in 100 meters soms gigantisch verschillen. Dat snappen wij zelfs soms niet eens.
Echter, het zal je vast wel eens opgevallen zijn dat er allemaal gele bulten langs de route liggen. Dat is leem wat we gebruiken voor sommige klimmen en bochten die bestaan uit stuifzand dat heel mul kan worden in de zomer. Daar is eigenlijk niet op te fietsen zonder ingreep. Of niet ingrijpen brengt serieuze schade aan de heuvels aan
Interessant ! Ja ik rijd daar al sinds de opening van LV1.0, maar grappig genoeg viel het mij afgelopen zaterdag pas echt goed op aan de hand van de staat van beide routes.
Precies jouw opmerking, dat het in 100 meter , maar zeker als je de verschillende karakters bekijkt van beide routes in z'n geheel, enorm kan verschillen. Zo heb je ook rondom dat technische gedeelte op de HV een heel klein strookje met wat gravel/kiezelgrond die je eigenlijk alleen op de zuidelijke UHR routes tegen komt.
Sorry, de quasi geoloog komt in ene bij mij omhoog