NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ik heb nog nooit zo'n mooie single track in Schoorl gezien, als je op de heuvelrug wel kan vinden :winkie:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2069
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Rayb81 schreef: wo 9 oktober 2019, 01:52 Ik ben op de UHR nog geen afdaling tegengekomen zoals die van het Koninginneduin (na Zig-zag klim) op Schoorl.
Mijn god wat loopt die afdaling toch altijd lekker, met een aantal eenvoudig lekker lopende drop(jes) en sprongetjes achter elkaar :-q
Zig-zag omlaag is inderdaad een heerlijk stukje raggen. Op Amerongen heb je echter een stuk met diverse sprongetjes (bump-and-jump heet het segment geloof ik) dat nog net ff wat lekkerder is :D

OT: LV en HV moet je niet gaan rijden om de spectaculaire afdalingen, die zijn er namelijk niet.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Hoog en laag zit hier vooral in de naam.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Harry Slinger is wel aardig, Schoorl is ook wel aardig, maar de leukste stukken in NL zitten toch in de parkstad routes.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Zo, de ronde van Lombardije is geweest en de traditionele zondagochtend file was er ook weer. Die hebben wij met CTC nog even versterkt met een mtb les :wink:

De omleidingsroute over de heide was bezaaid met loslopende kinderen. Ouders hadden geen idee wat ik kwam doen met de mtb op de wandelroute. En dat snapte ik maar al te goed. Stapvoets vriendelijke groetend slalommend om de kinderen en wandelwagens heen was het devies.

Gelukkig ligt er al veel hout bij de kuil, ik trek daaruit de conclusie dat ze al flink opschieten met de kap.
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 529
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Het was hardstikke druk vanochtend. Veel clubjes wielrenners die nu in de bossen gaan rijden.
Slagveld annex kaalslag in de bossen, er is heel wat gekapt.
Is route Lage Vuursche nu helemaal afgesloten, of kan je nog ergens anders de route op?
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Je kan nog steeds de omleiding over de heide volgen, om wat nog open is van LV te rijden. Overigens verwacht ik dat we zeer binnenkort weer een hele hoop, na een korte opfrisbeurt, kunnen openen. En dan is het ook voor een tijdje weer klaar gelukkig.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Gisteren met erg veel plezier rond gereden. Bijzonder was dat het nog hard regende in Soest in de auto, terwijl de track 10 minuten later bijna kurkdroog was! Op lage vuursche 2 kleine plassen in een binnenbocht en in hoge vuursche 1 plas! Verder erg veel grip en lol.

Jammer van de omleiding, dan mis ik het snelle laatste stukje van HV wel, maar dat wist ik op zich van tevoren. De omleiding naar de Kuil en HV was duidelijk. Helaas die naar LV niet. Bij de kuil een tijdje staan kijken, maar er stond geen duidelijke omleiding. Het bordje bij de oude ingang naar LV was doorgestreept, maar waar je dan heen moest... Logisch is de route van HV of het brede pad daarnaast te volgen. Ik denk dat dit laatste de bedoeling is. HV kruist deze weg en maakt dan de lus terug om de kuil. Kennelijk moet je de brede weg vervolgen en een tijdje verderop naar links. Is het niet handiger om bij het resraurant en (voor velen) de start van HV een bordje te zetten met ‘omleiding LV’ diezelfde kant op? Dan vlak voor de oversteek van het brede pad een bordje naar links met ‘omleiding LV’. Voor mensen van buitenaf is dit de meest logische denk ik. Ik vond het bij LV opvallend rustig en bij HV erg druk. Misschien toeval, maar misschien was ik niet de enige die moeite had met LV te vinden. Verder niks dan respect voor de crew die ook in de regen aan de slag waren, maar wilde toch dit toch ff vermelden. :-q
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ja er had eigenlijk een bordje met informatie etc moeten hangen. Dacht er vorige week pas aan. Ik heb alleen die omleiding niet uitgezet.
Bij de eerste omleiding bij de camping had ik wel een bordje met tekst en uitleg gehangen. Werkte goed omdat men stopte en het ging lezen.
Of we het nu nog gaan doen bij de Kuil weet ik niet, omdat we alleen nog maar de track moeten herstellen, kwestie van tijd dus. Ravage is alleen op sommige stukken helaas groot. Flow is er uit gereden en omgevormd tot een vlak breed pad. Niet heel erg, want het geeft ons de kans weer mooie dingen te maken. Wel erg omdat het met de hand allemaal wat meer tijd kost
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Geen probleem, als ik had geweten dat het nog maar even zou duren, was ik er niet over begonnen. Succes met het herstel! Waarschijnlijk kom ik zondag met clubje weer die kant op 👍
Hier staat niets.
Jhas
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: za 13 september 2014, 17:46
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 8.0

Horsthil schreef: ma 21 oktober 2019, 11:48 Ja er had eigenlijk een bordje met informatie etc moeten hangen. Dacht er vorige week pas aan. Ik heb alleen die omleiding niet uitgezet.
Bij de eerste omleiding bij de camping had ik wel een bordje met tekst en uitleg gehangen. Werkte goed omdat men stopte en het ging lezen.
Of we het nu nog gaan doen bij de Kuil weet ik niet, omdat we alleen nog maar de track moeten herstellen, kwestie van tijd dus. Ravage is alleen op sommige stukken helaas groot. Flow is er uit gereden en omgevormd tot een vlak breed pad. Niet heel erg, want het geeft ons de kans weer mooie dingen te maken. Wel erg omdat het met de hand allemaal wat meer tijd kost
Jammer dat het stuk is! Maar heb er alle vertrouwen in dat er weer mooie dingen voor terugkomen! small bumbs make for nice jumps ;)
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Dienstmededeling:

Na noeste arbeid door collega MTB UHR trailcrew leden is één van de omleidingen inmiddels weer weg. Het betreft de omleiding vanaf de start van Lage Vuursche. Je kun vanaf heden dus weer het reguliere startpunt gebruiken als je Lage Vuursche gaat rijden.

Er zit op dit moment nog één omleiding in. Dit betreft het gedeelte van de track dat voor zowel Hoge als Lage Vuursche in gebruik is (voor LV is dit het laatste stuk vd route). Hier dus graag de omleiding nog respecteren. We zijn daar aan het werk om ook deze omleiding z.s.m. te kunnen opheffen.
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Bottecchia schreef: vr 25 oktober 2019, 15:11 Dienstmededeling:

Na noeste arbeid door collega MTB UHR trailcrew leden is één van de omleidingen inmiddels weer weg. Het betreft de omleiding vanaf de start van Lage Vuursche. Je kun vanaf heden dus weer het reguliere startpunt gebruiken als je Lage Vuursche gaat rijden.

Er zit op dit moment nog één omleiding in. Dit betreft het gedeelte van de track dat voor zowel Hoge als Lage Vuursche in gebruik is (voor LV is dit het laatste stuk vd route). Hier dus graag de omleiding nog respecteren. We zijn daar aan het werk om ook deze omleiding z.s.m. te kunnen opheffen.
Ja ben net thuis. We hebben met 5 personen knetterhard gewerkt van LV 6 tot aan Lv1 om h et paraat te krijgen. Deze dus ook opengegooid. Dan kan LV voor een groot gedeelte weer gereden worden.

Ipv commentaar gebruik ik liever energie om te klussen op track 😂😜
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
bluebird
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 26 oktober 2010, 22:13
Mijn mountainbike: Bianchi Ethanol 27.1 SX

Goed bezig, mannen! :-q
Same shit, different day :winkie:
Gebruikersavatar
Bulltat
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 10:19
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

bluebird schreef: vr 25 oktober 2019, 15:59 Goed bezig, mannen! :-q
En 1 dame...

Wel leuk hoor aannames... Elke keer tijdens onderhoud als onze dames meehelpen zelfde commentaar 😂.
MTB's zijn leuk, handig en interessanter dan je denkt want...Je komt altijd tegelijk met je fiets aan op het hoogste punt.
Hobby : Onderhoud UHR ( LV en HV)
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Plaats reactie