NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

bouwpakket schreef: vr 23 oktober 2020, 10:42
38x10 schreef: vr 23 oktober 2020, 10:37

THX voor de waarschuwing. Advies ga ik opvolgen. Enige inside info hoe het met de andere UHR routes zit?
Nog geen bericht over afsluiten van parkeerplaatsen. Maar wel een analyse van de drukte. Afgelopen maanden is het al veel drukker door Corona dan voorgaande jaren. Afgelopen week/weekend was het helemaal bizar. Grafiekjes hieronder geven in de lichte kolommen de gemiddelde drukte van voorgaande weekenden. De donkere kolommen afgelopen weekend. Dus waar het al maanden heel erg druk is, was het vorige week nog drukkerderderder. En de getallen van afgelopen dagen laten zien dat het nóg drukker gaat worden (geen idee hoe dat mogelijk kan zijn, maar dat gaat gebeuren). Als je kan ga elders fietsen, doordeweeks (ook geen garantie meer op een rustige rit) of in het weekend eind van de dag.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding van grafieken niet te zien. Ben wel benieuwd hoe groot de aanwas is
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

38x10 schreef: vr 23 oktober 2020, 11:27 TNX; ik ga proberen rond de piekmomenten heen te plannen. Ik heb de kleine een rondje beloofd (ook om mijn nieuwe speelgoed, gopro, uit te testen. In gedachten ziet hij zichzelf al als Brendog omlaag stuiteren :winkie: ), en die moet (for the time being... :-{ ) doordeweeks naar school.
P de kuil stond afgelopen weekend al een geel mannetje, theehuis zou ook ramvol zijn net als oversteken bij N weg.
Als je wil parkeren is er vaak als je doorrijd achter het theehuis een grote P. Een andere optie waar het meestal wel moet lukken is bij Bosbad de Vuursche daar kan je meteen HV op
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Vorige keer was er vanuit de richting van Hilversum voldoende parkeergelegenheid. Vanaf daar klein stukje fietsen naar de route. Voordeel is dat je gelijk een warming-up hebt gedaan.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Die parkeerplaats achter het theehuis is altijd plek. En groot zat.
Vorige week vrijdag stond P de Kuil en P theehuis ramvol. Erachter stonden 3 auto's. :lol:
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Heb even zitten zoeken in welk UHR topic ik m'n vraag kwijt kan, maar het is eigenlijk wat te algemeen voor een van de bestaande topics.
Ik ben van plan begin volgende week en dagje UHR te plannen. Ben er nog nooit geweest en de nieuwsgierigheid is nogal gewekt door dit forum zeg maar. :-D

Nederlandse tracks zijn me niet snel te technisch of uitdagend dus ik zoek op dat vlak de leukste (meest technische) routes.

Ik heb 2 opties in gedachten:
Ik doe Leersum - Hoge Ginkel -Amerongen - Kwintelooijen - Rhenen. Parkeren ergens in de buurt van 't zuidelijkste stuk van Amerongen denk ik.
of...
Ik doe Zeist - Austerlitz -Hooge Vuursche - Lage Vuursche. Parkeren dan ergens tussenin (Soesterberg wellicht?)

Alles doen is met toch echt wat te ambitieus dus ik ben wat zoekende aan welke van deze 2 opties ik met meeste plezier ga beleven als ik dus puur op zoek ben naar zoveel mogelijk technische tracks.

Alvast enorm bedankt voor tips! :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Knakworstkweker

De eerste en als je jezelf wilt uitdagen deze volgorde:

Amerongen, Leersum , hoge Ginkel, Rhenen, Kwintelooijen

Als je het niet zit zitten na 70km en 1000hm nog veel en steil te moeten klimmen en dalen zou ik Kwintelooijen als eerste doen of na Rhenen en dan de rest.

Geloof me, mijn eerste keer UHR was met Kwintelooijen als laatste en dat hakte er wel in :winkie:
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Thanx! :-q
Om een idee te krijgen van ligging en hoogteprofiel had ik alle routes al even in Basecamp gegooid en puur op hoogteprofiel neig ik ook al naar optie 1. Maar goed, hoogteprofiel zegt niet alles dus goed om 't te horen van de ervaringsdeskundigen.

Heb er wel plezier in om het wat uitdagend te maken voor mezelf dus ik denk dat ik idd ga voor de optie van Kwintelooijen als laatste of nog voor Rhenen.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Een UHR-5 zit ongeveer idd. rond de 70km en 1000hm...
...heb ‘m zelf een maandje terug ook gereden: https://strava.app.link/3vUmYywfPab

Begonnen vanaf de Bergweg in Amerongen, daarna Rhenen, Kwintelooijen, Amerongen afmakend, Hoge Ginkel en afgesloten met Leersum en biertje bij de Proloog. :bier:

Als je Kwintelooijen mee wil pakken, zou ik ‘m ergens halverwege pakken, dan hou je nog wel genoeg ‘puf’ over voor de rest.
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

________
Mijn fiets
Knakworstkweker

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/skrZ1MfgPab

September vorig jaar gedaan, pittig.

Conditie en kracht is nu wel beter maar dan zou ik Kwintelooijen nog niet als laatste doen :lol:
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Joop! schreef: vr 23 oktober 2020, 21:36 Een UHR-5 zit ongeveer idd. rond de 70km en 1000hm...
Da's goed te doen, ga d'r geen race van maken en geen enkele poging tot het aanvallen van jouw tijd ondernemen. :wink:
Gewoon lekker relaxed dagje genieten.
Als je Kwintelooijen mee wil pakken, zou ik ‘m ergens halverwege pakken, dan hou je nog wel genoeg ‘puf’ over voor de rest.
Wordt dan mogelijk toch Rhenen > Kwintelooijen > verder... Moet nog effe kijken naar de volgorde en wat dan een 'strategische' parkeerplek wordt voor m'n 'mobiele lunchroom'. (buscampertje) :-D
Knakworstkweker schreef: vr 23 oktober 2020, 21:44 Conditie en kracht is nu wel beter maar dan zou ik Kwintelooijen nog niet als laatste doen :lol:
Denk dat ik dan inderdaad gewoon niet eigenwijs moet gaan zijn en dat ook maar niet doen. :-D

Blij het van jullie te horen trouwens. Als ik puur op Basecamp kijk naar afstand en hoogteprofiel zou ik geneigd zijn te denken: "Mwah... die pakken we d'r nog effe bij aan 't eind." Niet dus.. :roll:
Laatst gewijzigd door KTManiac op vr 23 oktober 2020, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
ktemmetje
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 14 december 2014, 12:25

Niet te lang over nadenken.
Gewoon voor optie 1 gaan met Kwintelooijen als voorlaatste route.
Ga je van genieten in deze volgorde.
Kwint als laatste is SM.

Parkeren op de Bergweg te Amerongen
Bulls Copperhead 3 Starre SS 2015 - Giant Trance 2 29-er 2019
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Dank je voor de tips mannen, het plan staat. :-q
Optie 1, Kwintelooijen als voorlaatste. Zin in! :D

Enneh, ga uiteraard eerst een vignet halen.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
ktemmetje
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 14 december 2014, 12:25

KTManiac schreef: vr 23 oktober 2020, 21:55 Dank je voor de tips mannen, het plan staat. :-q
Optie 1, Kwintelooijen als voorlaatste. Zin in! :D

Enneh, ga uiteraard eerst een vignet halen.
Heul veul plezier.
( gaat zeker lukken )

Ik woon in de wijk achter de drie zussen in Veenendaal ( petenbos )en start de big 5 ( wat jij wilt doen ) dus bij de parkeerplaats Prattenburg.
Dan doe je een halve Amerongen, Leersum, Hoge Ginkel, de andere helft van Amerongen en dan over de weg naar Kwintelooijen en als laatste Rhenen.
Dan rustig uitfietsen over de weg terug naar parkeerplaats Prattenburg.

Als je start op de P Bergweg moet je na Kwintelooijen nog een halve Amerongen doen, is minder ideaal dan de optie hierboven.
Parkeren op P Prattenburg is ook iets minder druk.
( P Prattenburg: Cuneraweg 412, 3911 RW Rhenen )
Is Rhenen maar ligt tegen Veenendaal aan.
Bulls Copperhead 3 Starre SS 2015 - Giant Trance 2 29-er 2019
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

ktemmetje schreef: vr 23 oktober 2020, 22:03 Als je start op de P Bergweg moet je na Kwintelooijen nog een halve Amerongen doen, is minder ideaal dan de optie hierboven.
Parkeren op P Prattenburg is ook iets minder druk.
Net dat adres ook even in Basecamp gezet en dat gaat 'm worden. Prima ligging om die tracks te gaan doen.
Thanx! :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Plaats reactie