Mooie route op Vlieland?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Weet / heeft iemand een mooie route op Vlieland? Over de fietspaden rijden kan altijd nog. :P
Ga er vrijdag heen voor een lang weekend en neem de mtb mee.
rammen met die bak
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Buiten de fietspaden mag je nergens met een MTB rijden op Vlieland. En illegale dingen promoten mag niet op dit forum.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Sure? Dit suggereert dat het op zijn minst gedoogd wordt. Stomtoevallig vertrek ik a.s. vrijdag ook richting Vlieland, en (ook) met het plan de MTB mee te nemen. De rest van de familie (kids van 4 en 8 ) gaat ook mee en huurt daar een fiets, dus ben op zoek naar paadjes die wel "spannend" zijn in kinderogen, maar die niet het uiterste van techniek en fysiek vergen...

NB: dingen waar de legaliteit twijfelachtig zijn, mogen die wel per pb naar mij verstuurd worden? ;-)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Had ook ergens gelezen dat ze bezig zijn om een route te krijgen op vlieland dat ligt geloof ik nu bij de gemeente.
Zal zo eens zoeken of daar al meer over bekend is. Kon zo snel niet meer vinden dan notulen dat het besproken is bij de gemeente uitslag zal op http://www.vlieland.nl" onclick="window.open(this.href);return false; komen maar die kan ik weer niet terug vinden.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

38x10 schreef:Sure? Dit suggereert dat het op zijn minst gedoogd wordt. Stomtoevallig vertrek ik a.s. vrijdag ook richting Vlieland, en (ook) met het plan de MTB mee te nemen. De rest van de familie (kids van 4 en 8 ) gaat ook mee en huurt daar een fiets, dus ben op zoek naar paadjes die wel "spannend" zijn in kinderogen, maar die niet het uiterste van techniek en fysiek vergen...

NB: dingen waar de legaliteit twijfelachtig zijn, mogen die wel per pb naar mij verstuurd worden? ;-)
Als ik MTB's zou verhuren zou ik mensen ook die illusie geven...
Ik moet bekennen geen harde feiten te kunnen overleggen, maar kom, als ik Google misbruik, meer negatieve verhalen tegen dan positieve. Er wordt nergens gesteld dat het wel mag, maar des te meer dat het niet mag.

Edit:
Hier een klein houvast: Linkje van MTBroutes
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Dat was een goed weekend, lekker gereden ook. Op alle paden staat niet aangegeven dat je er niet mag fietsen, wèl dat er geen gemotoriseerd vervoer etc op mag.

De verhuurder waar wij onze andere fietsen huurden gaven aan dat het gedoogd wordt als je je netjes gedraagt. Er zijn mooie bospaden, ook wat prima klimmetjes en schitterende duinroutes. Als je de gpx wil hebben van mijn route dan stuur maar een pb.
rammen met die bak
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Same here. Ik was met gezin, en het idee was vooral dat de kinderen op "spannende paadjes" wilden fietsen, dan is het al snel goed, maar de reguliere schelpenpaden voldoen dan weer helemaal niet.
Bovenop het duin van de vuurtoren heb ik twee keer een bord "dus niet fietsen" gezien, verder wel meerdere bordjes waarop staat dat wandelen overal mag, en fietsen waar dat is aangegeven. Dat laatste hebben we maar een beetje ruim geinterpreteerd. Uiteraard netjes gedragen. Ik zou ook niet weten wie we tot last zouden kunnen zijn, we zijn precies nul wandelaars tegengekomen.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Kjeld1987
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 22 februari 2019, 14:23

De offici:ele mountainbikeroute op Vlieland komt er binnenkort!

Volgende week vrijdag wordt gestart met het plaatsen van de paaltjes, de verdere uitwerking zal daarna gedaan worden.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Ik ben benieuwd volgende keer de fiets mee naar Vlieland als we er heen gaan :)
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Volgende week een weekend op Vlieland.
We willen er een actief weekend van maken met onze 2 (stoere) meiden. Kiten, paardrijden, golfsurfen e.d.
Maarrrrr.... kunnen we er ook leuk mountainbiken? De dames zijn LVHV waardig, dus flauwe schelpenpaden is niet helemaal wat ze willen :wink:
Ik lees dat er in 2019 plannen waren voor een route, maar er popt in Google niks op, behalve over het voornemen van een route en het weer op de lange baan schuiven ervan :~ .

Weet iemand er wat van?
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

erwin.burgers schreef: do 11 maart 2021, 13:34 Volgende week een weekend op Vlieland.
We willen er een actief weekend van maken met onze 2 (stoere) meiden. Kiten, paardrijden, golfsurfen e.d.
Maarrrrr.... kunnen we er ook leuk mountainbiken? De dames zijn LVHV waardig, dus flauwe schelpenpaden is niet helemaal wat ze willen :wink:
Ik lees dat er in 2019 plannen waren voor een route, maar er popt in Google niks op, behalve over het voornemen van een route en het weer op de lange baan schuiven ervan :~ .

Weet iemand er wat van?
wellicht zoiets: https://www.strava.com/activities/4512197172/overview

wat ik doe is in strava naar "segmenten ontdekken" gaan inzoomen in het gebied tot ik een leuk kronkelend mtb segment vind. Dan klik ik op dat segment en kijk naar de hele routes die die mensen hebben gereden. Vaak zitten daar wel een paar leuke routes bij die ik dan download.

Wat al dan niet legaal is is je eigen verantwoordelijkheid.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

Het bosgebied ten westen van het dorp zijn best oké. De klim en afdaling van de Vuurboetsduin (vuurtoren) door het bos daar mag je niet fietsen, maar zijn wel geweldig om rond om heen te rijden, op en af etc. Verwacht geen gladgestreken singletracks maar mooie paden met wortels, drops, bomen dennennaalden en appels etc. etc. Ergens heeft dit iets zoals er in het verleden is begonnen met atb-en. Op zoek naar leuke trails.
Houdt wel rekening met wandelaars, en groet vriendelijk om het niet te verpesten.
Nee het mag niet, maar het is wel erg leuk :winkie:
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

erwin.burgers schreef: do 11 maart 2021, 13:34 Volgende week een weekend op Vlieland.
We willen er een actief weekend van maken met onze 2 (stoere) meiden. Kiten, paardrijden, golfsurfen e.d.
Maarrrrr.... kunnen we er ook leuk mountainbiken? De dames zijn LVHV waardig, dus flauwe schelpenpaden is niet helemaal wat ze willen :wink:
Ik lees dat er in 2019 plannen waren voor een route, maar er popt in Google niks op, behalve over het voornemen van een route en het weer op de lange baan schuiven ervan :~ .

Weet iemand er wat van?
Route gaat er voorlopig niet komen er was teveel weerstand uit de paarden vereniging op het eiland
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Sabazius schreef: do 11 maart 2021, 23:02
erwin.burgers schreef: do 11 maart 2021, 13:34 Volgende week een weekend op Vlieland.
We willen er een actief weekend van maken met onze 2 (stoere) meiden. Kiten, paardrijden, golfsurfen e.d.
Maarrrrr.... kunnen we er ook leuk mountainbiken? De dames zijn LVHV waardig, dus flauwe schelpenpaden is niet helemaal wat ze willen :wink:
Ik lees dat er in 2019 plannen waren voor een route, maar er popt in Google niks op, behalve over het voornemen van een route en het weer op de lange baan schuiven ervan :~ .

Weet iemand er wat van?
Route gaat er voorlopig niet komen er was teveel weerstand uit de paarden vereniging op het eiland
Weer die paarden terreur. Op Terschelling worden de routes ook finaal kapot getrapt door die k*tbeesten.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Routes op Terschelling? :roll:
Plaats reactie