Nieuwe route Krimpenerwaard

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Duidelijk. Langs de N210 dus, door 't natte Loetbos. Hopelijk kijken ze goed naar de Broekpolder hoe 't moet.
Ik zie wel erg veel lange stukken, en een aantal heb ik al eens gereden. Die saaie paden liggen er nu namelijk ook al.
Gebruikersavatar
robko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: do 29 juli 2010, 18:38

Hier vind je meer info en overzicht kaartjes over wat men van plan is. Termen als stuntparcours en hobbelpaden doen mij een beetje huiveren om heel eerlijk te zijn. Het idee met de veldjes vind ik goed gevonden in ieder geval.


https://docplayer.nl/58505490-Ontwikkel ... route.html
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ik lees in dit stuk vooral dat het in 2018 klaar zou moeten zijn... Dat was het niet. Dus is er een beeld van wat er sinds 2017 is gebeurd?

Soms duurt het gewoon wat langer en soms gaat het toch niet door. Hoe zit het hier?
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Waarschijnlijk af over een jaar of 100.
Ach tot die tijd maar beperken tot het illegaal voetpaadjes crossen.. noodgedwongen.
Of verplicht genieten over verharde fietspaden, die zijn er wel zat. :-(
Jammer dat zo iets weer zo lang moet duren in het bijna dichtste bevolkte deel van Nederland.
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

Weer een beetje hoop volgens volgend bericht.
"Uiterlijk 15 juni dient het parcours gereed te zijn"
https://www.rtvkrimpenerwaard.nl/site/a ... vertraagd/
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

Afbeelding
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

RWEEDA schreef: di 30 maart 2021, 20:17 Weer een beetje hoop volgens volgend bericht.
"Uiterlijk 15 juni dient het parcours gereed te zijn"
https://www.rtvkrimpenerwaard.nl/site/a ... vertraagd/
Er staat geen jaartal bij :lol:
26 km. Ik ben benieuwd of ze dat interessant weten te vullen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Willem Altes schreef: di 30 maart 2021, 21:25 26 km. Ik ben benieuwd of ze dat interessant weten te vullen.
Nee. Ik ken 't loetbos goed, en zie nu al veel asfalt, bestaande groenstroken langs sloten en wat schelpenpaden op die afbeelding.
Enige wat interessant kan worden zijn die paar gele lusjes. Maar dan moet er wel hoogte in zitten, zoals bijv op Vld, mooi is aangelegd.

Een leuk rondje dus voor de leden van De Waardrenner, lekker baggeren en stoempen, maar voor een beetje uitdaging zijn de andere routes in ZH aantrekkelijker.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Giant-E schreef: di 30 maart 2021, 22:24 , maar voor een beetje uitdaging zijn de andere routes in ZH aantrekkelijker.
Het probleem is wel dat Zuid-Holland op Friesland, Groningen en Flevoland na het minste aantal MTB-routes van Nederland heeft. In routes per inwoner staat Zuid-Holland stijf onderaan. Wat extra routes (ik neem aan dat de lokale bikers ook weten wat leuk is) lijkt mij dan sowieso meerwaarde hebben.
Vanuit de Krimpenerwaard is het heel stuk over asfalt naar Bergschenhoek.
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Willem Altes schreef: wo 31 maart 2021, 11:09
Giant-E schreef: di 30 maart 2021, 22:24 , maar voor een beetje uitdaging zijn de andere routes in ZH aantrekkelijker.
Het probleem is wel dat Zuid-Holland op Friesland, Groningen en Flevoland na het minste aantal MTB-routes van Nederland heeft.
https://www.ad.nl/alphen/groot-tekort-a ... ~a412f607/

Met een beetje geluk is er straks voor ieder wat wils :D

Feit is dat er door heel veel mensen wel positief is gereageerd op deze route in de krimpenerwaard. Dus hij is misschien niet voor iedereen. maar ach... dat is Bergschenhoek ook niet. En als je op deze manier de verschillende soorten fietsers van elkaar kunt scheiden is daar denk ik ook niets mis mee.
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Dat is goed nieuws, ook van het Bentwoud :-q

Ik ga ook vaak naar Utrecht, zoals in het bericht ook staat, en vind het niet gek dat het daar zo druk is..
Half zuid holland gaat daarheen omdat er in grote stukken van z.h. gewoon geen routes zijn om "even" een rondje te doen.

En als je toch eerst een half uur of meer moet rijden voordat je er bent, dan stap ik ook liever in de auto en rij binnen half uurtje naar Utrecht.

Dus goed bericht, hoe meer hoe beter wat mij betreft. :-q
modderhapper33
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:23
Mijn mountainbike: Bulls CH 3 / Merida mats 500

Ze zijn nu toch echt bezig overal verschijnen stukken mtb route. Ook is er al op een perceel naast de N210 al wat te zien aan kombochten en heuveltjes. Het worden puin stroken zoals in Spijkenisse. Hier in krimpen aan de IJssel liggen ook al stroken.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

modderhapper33 schreef: di 6 juli 2021, 23:08 Het worden puin stroken zoals in Spijkenisse.
Spijkenisse... dat is toch die route die op nr 224 (of zo) bij MTB-routes.nl staat. Laatste review aldaar begint met
Slechtste parcours die ik gereden heb.

Ik mag hopen dat de route in Krimpenerwaard zich meer richting niveau Vlaardingen (Laatste review op MTB-routes:
Heerlijk trainingsrondje
) zal ontwikkelen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vlaardingen gaan ze nooit evenaren, daar missen ze straks de hoogtemeters voor. En de durf om technisch wat verder te gaan.
Ja, Vld ligt ook in een polder maar dankzij de dijkjes, talud rollercoaster en honderden kubieke meters grond is daar een leuke en uitdagende track ontwikkeld, ook dankzij het bikepark.
Ik heb de bergjes repack langs de N210 zien liggen. Het is aandoenlijk om te zien, en mijn vrees voor een pure bwr-route wordt alleen maar groter. Respect voor alle inspanningen overigens, er zal best een doelgroep (TC de Waardrenner) voor zijn. Maar ik verwacht geen wonderen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Afbeelding

Nou, de 1e km’s liggen er al. Game on!
Plaats reactie