Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zie start post. Dropbox gpx zijn twee sporen beide kanten uit. Uiteraard kan je in een programma als Basecamp er elke versie die je maar wilt van maken.
◼︎ Go round the outside.
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 529
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Ik wil as vrijdag de TUHR rijden.
Starten op hoge Vuursche.

Iemand zin om mee te gaan?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Komt voor mij nog net te vroeg. Denk over een maandje, na mijn ‘hoogtestage’ in de Belgische Ardennen. Daarnaast zou ik starten in Rhenen/Kwint.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
GerGio
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 augustus 2015, 15:29
Mijn mountainbike: Giant XTC ADVANCED 27.5 2 LTD

Ik kan aanstaande vrijdag ook niet, dan zit ik in Duitsland. Lijkt me wel superleuk om een keer te doen.
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Is inmiddels alles open en zijn er geen omleidingen meer dan?
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Linc schreef: ma 15 juni 2020, 10:00 Is inmiddels alles open en zijn er geen omleidingen meer dan?
Gister Ginkelduin gereden dus dan zou alles open moet zijn op dit moment. Ik moet zeggen dat Ginkelduin nog wel paar droge stukken heeft ik hoop dat dit heel blijft.
Op de 2 opeenvolgende klimmetjes waar het altijd al bingo was met droogte, is leem gestort maar zagen we gister toch al mensen lopen. Ik zag dat mensen de 1e helling nu ook rechterkant (iets steiler) omhoog fietsen, nog nooit eerder opgevallen
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

NelizRijn schreef: ma 15 juni 2020, 11:55
Linc schreef: ma 15 juni 2020, 10:00 Is inmiddels alles open en zijn er geen omleidingen meer dan?
Gister Ginkelduin gereden dus dan zou alles open moet zijn op dit moment. Ik moet zeggen dat Ginkelduin nog wel paar droge stukken heeft ik hoop dat dit heel blijft.
Op de 2 opeenvolgende klimmetjes waar het altijd al bingo was met droogte, is leem gestort maar zagen we gister toch al mensen lopen. Ik zag dat mensen de 1e helling nu ook rechterkant (iets steiler) omhoog fietsen, nog nooit eerder opgevallen
Leem is dan ook niet de oplossing voor niet kunnen mountainbiken... :wink:

Voor diegene die gaan, geniet er van 8)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Voor de liefhebber:
https://www.dropbox.com/sh/bhtv5wzow65l ... -RNRa?dl=0

Met http://overpass-turbo.eu/ een query gemaakt van alle watertappunten direct aan en rond de UHR9. Downloaden vanuit mijn dropbox en in je Garmin zetten. (Verder geen support)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 529
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Vanochtend om 5 uur opgestaan.

Bordje yoghurt met muesli, paar plakken ontbijtkoek, banaantje en paar glazen drinken.

Met de auto naar de Kuil, Lage Vuursche als startpunt.

Klokslag 6 op de fiets gestapt en begonnen met een volledig rondje Hoge Vuursche. Toen richting Soestse Duinen en daar de track proberen te volgen.
Dit ging wat lastig omdat er veel paadjes net naast elkaar liggen. Paar keer heen en weer op deze route en richting Zeist.
In Zeist werd ik naar Austerlitz gedirigeerd en een klein stukje route Zeist. Via Maarn naar Leersum.
Route Leersum voor ongeveer de helft en aangekomen bij het dierenasiel de bergweg oversteken om gedeelte Amerongen te doen.
Bij de splitsing Amerongen\Rhenen een krentenbol en banaan gegeten en een paar minuutjes gerust.

De blauwe bordjes gevolgd richting Rhenen. Rhenen is heerlijk. fijne racebaan. Ik had nog genoeg power.
Rhenen afgesloten en lekker via het asfalt richting Kwintelooy. Rustig aangedaan op de Kwint, ik moet mezelf niet opblazen en heb nog wat kilometers te gaan.

Weer terug richting Amerongen om deze af te maken. Werd nog ingehaald door een meisje op de bergweg. Had geen zin om achter haar aan te gaan. Als excuus had ik dat ik al meer dan 120km erop had zitten :D

Amerongen tot aan de bergweg en overgestoken om Leersum af te maken en terug richting Zeist.
In Zeist aangekomen deze ook afgemaakt en Austerlitz ook. Zaten wel een paar stukken bij die ik op de heenweg ook had gereden. Ik hen überhaupt niet gek op de overlap die er in Zeist en Austerlitz zit.

Nu was ik er wel aardig klaar mee. Weer richting Lage Vuursche, de laatste loodjes.
Lage Vuursche nog afgemaakt en eindelijk kon ik mijn Garmin laten finishen.

Heerlijk gevoel en een mooie rit in prima omstandigheden. De tracks lagen er perfect bij.

https://www.strava.com/activities/3638602980
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Nette ride :-q :-q :-q :-q . Nu heb geen excuus meer dat mijn materiaal niet geschikt is :D . Maar eens trainen voor na de zomer...
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Heb je stukje Hoge ginkel nu overgeslagen (daardoor doe je de Amerongse berg / bergweg 2x) verder wel het leukste stukje route van Am en Leersum ..

Kan me voorstellen dat je vastzit aan een startlocatie ivm reisafstand maar beginnen bij Kwint en dan Rhenen-Am-HG-Leer-Au-HV-LV-Au/Zei-Leer-en Amerongen om af te maken is het meest economisch denk ik ... zo zou ik het iig doen. Al wel in UHR 7&5 gedaan maar nu nog alle 9 een x.

Puike prestatie. Heb vandaag ook gereden het waren goede omstandigheden.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

worstkaas schreef: vr 19 juni 2020, 19:23 Vanochtend om 5 uur opgestaan.

Bordje yoghurt met muesli, paar plakken ontbijtkoek, banaantje en paar glazen drinken.

Met de auto naar de Kuil, Lage Vuursche als startpunt.

Klokslag 6 op de fiets gestapt en begonnen met een volledig rondje Hoge Vuursche. Toen richting Soestse Duinen en daar de track proberen te volgen.
Dit ging wat lastig omdat er veel paadjes net naast elkaar liggen. Paar keer heen en weer op deze route en richting Zeist.
In Zeist werd ik naar Austerlitz gedirigeerd en een klein stukje route Zeist. Via Maarn naar Leersum.
Route Leersum voor ongeveer de helft en aangekomen bij het dierenasiel de bergweg oversteken om gedeelte Amerongen te doen.
Bij de splitsing Amerongen\Rhenen een krentenbol en banaan gegeten en een paar minuutjes gerust.

De blauwe bordjes gevolgd richting Rhenen. Rhenen is heerlijk. fijne racebaan. Ik had nog genoeg power.
Rhenen afgesloten en lekker via het asfalt richting Kwintelooy. Rustig aangedaan op de Kwint, ik moet mezelf niet opblazen en heb nog wat kilometers te gaan.

Weer terug richting Amerongen om deze af te maken. Werd nog ingehaald door een meisje op de bergweg. Had geen zin om achter haar aan te gaan. Als excuus had ik dat ik al meer dan 120km erop had zitten :D

Amerongen tot aan de bergweg en overgestoken om Leersum af te maken en terug richting Zeist.
In Zeist aangekomen deze ook afgemaakt en Austerlitz ook. Zaten wel een paar stukken bij die ik op de heenweg ook had gereden. Ik hen überhaupt niet gek op de overlap die er in Zeist en Austerlitz zit.

Nu was ik er wel aardig klaar mee. Weer richting Lage Vuursche, de laatste loodjes.
Lage Vuursche nog afgemaakt en eindelijk kon ik mijn Garmin laten finishen.

Heerlijk gevoel en een mooie rit in prima omstandigheden. De tracks lagen er perfect bij.

https://www.strava.com/activities/3638602980
Netjes!

En geen schande om ingehaald te worden door een meisje. Er zijn er bij die zo hard rijden dat je zelfs zonder die 120km ze niet bijhoudt.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

hanjovdberg schreef: vr 19 juni 2020, 20:07 Heb je stukje Hoge ginkel nu overgeslagen (daardoor doe je de Amerongse berg / bergweg 2x) verder wel het leukste stukje route van Am en Leersum ..

Kan me voorstellen dat je vastzit aan een startlocatie ivm reisafstand maar beginnen bij Kwint en dan Rhenen-Am-HG-Leer-Au-HV-LV-Au/Zei-Leer-en Amerongen om af te maken is het meest economisch denk ik ... zo zou ik het iig doen. Al wel in UHR 7&5 gedaan maar nu nog alle 9 een x.

Puike prestatie. Heb vandaag ook gereden het waren goede omstandigheden.
Zo te zien alleen een klein stukje Zeist niet gereden
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Goed bezig! :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Goed gedaan.
Misschien moeten er maar eens met UHR9 Survivor T-shirts begonnen worden. Wie biedt?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie