Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

De tracks lagen er veel te goed bij (op wat modder bij Den Trail na) voor benamingen met vies.

South East Utrecht Bike Extravaganza (SEUBE)

Misschien is Utrechts Uiterste beter.
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Lekker ritje... :-q
...”Mijn (Utrechtse Heuvel) Rug Op One-fifty”

Is wel een leuke uitdaging voor de aankomende zomervakantie... Ga denk ik eerst maar eens voor een UHR5 (en dan eens zien of ik het leuk vind en of Zeist en Austerlitz daar nog aan te knopen zijn)... :~ :wink:
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Joop! schreef: zo 12 juli 2020, 22:00 Lekker ritje... :-q
...”Mijn (Utrechtse Heuvel) Rug Op One-fifty”

Is wel een leuke uitdaging voor de aankomende zomervakantie... Ga denk ik eerst maar eens voor een UHR5 (en dan eens zien of ik het leuk vind en of Zeist en Austerlitz daar nog aan te knopen zijn)... :~ :wink:
Deze lagen er alle 7 prima bij. Het had dan ook een paar dagen geregend.
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Gisteren AM/LE/HG gefietst en dat ging prima inderdaad (en zeker nog geen pap in de benen), de week ervoor lagen ze er nog mooier bij... De regenbui rond een uur of 2 op Leersum zorgde wel voor natte plekken en wat geknars op het kransje achter. Als je dan net op een verbindingsstuk zit, dan is er eigenlijk niets aan de hand...

Nou ben ik eigenlijk niet zo van met een rugzak(je) fietsen, maar hoe pakken jullie zo’n rit eigenlijk op met eten en drinken?
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Mijn plan zou zijn om bij Leersum te beginnen en dan eerst de UHR5 routes te doen. Ik kan 1,5 liter meenemen in bidon's. Daarna als ik weer terug bij de auto ben bidon's vullen. Eten gewoon in mijn zaken meenemen, kan bij de auto die dan ook weer even aanvullen. Daar dan ook gelijk wat eten. Dan weer door voor de overige route's. Eventueel zijn er ook nog zat drinkwater vul punten onderweg.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ik heb zonder rugzakje gereden. Ik had twee grote bidons bij mij en veel eten (boterhammen, waaronder een met een gebakken eitje met kaas, en krentenbollen) in het fietsshirt gepropt (ik had een ander zakje voor mijn smartphone en autosleutels). Op de Bergweg een bidon bijgevuld (ik moet altijd mijn best doen om voldoende te drinken). Vaak haal ik onderweg wat (laatst reed ik ongeveer ook zo lang in Zuid-Limburg en toen twee cappuccino, wafels met fruit ijs en slagroom gegeten in een stop; eerstvolgende klim even rustig aan gedaan; het lag redelijk zwaar op de maag); maar ik had gezien dat van alles onderweg dicht was (en om nu om te rijden..). Mijn auto stond in het midden met een thermoskan koffie verkeerd, een banaan en reservehoeveelheid water. Ik was daar precies toen de bui overkwam. Bij het pannenkoekenhuis onderaan de piramide van Austerlitz nog een flink ijsje gegeten.
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Kijk, met die tips kan ik wat mee... :-q Westkant van de Leersum Route is dan wel een strategische plek ja. Dan is het wel direct heuvelop, maar dan ook gelijk opgewarmd. :winkie:
Dan is het vooral even kijken hoe Kwintelooijen aan te rijden, ik zie daar twee varianten van voorbij komen. Bovenlangs, Veenendaal schampend lijkt mij de vriendelijkste (als ik even mijn racefietsrondjes beschouw) en dan de Autoweg op bij Rhenen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Joop! schreef: zo 12 juli 2020, 22:16Nou ben ik eigenlijk niet zo van met een rugzak(je) fietsen, maar hoe pakken jullie zo’n rit eigenlijk op met eten en drinken?
Zelf idd ook geen liefhebber van rugzakje oid, maar nood breekt wet in mijn geval. Geen verzorgers onderweg en onderweg route af om te lunchen ook slecht idee. Dus voor mijn UHR9 toch rugzakje en krentenbollen (idd, geen high tech voer, maar werkt goed). Vooraf heel fors ontbijt, ik heb geen last daarvan met fietsen ook omdat mijn tempo relatief rustig was.
Verder de dag ervoor op tactische plekken met vuilnisbak in de buurt heb ik bidons verstopt zodat de die kon pakken zonder om te rijden en de lege bidons exit.
Richting eind door Maarssen (lag op de route) even 2 blikjes cola gescoord en door.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
simonovereem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 179
Lid geworden op: za 24 juni 2006, 19:48
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SLX RS-1, Cannondale F700, Scott Scale 10

Gisteren ook eindelijk maar eens aan gewaagd. Parkoursen lagen er stuk voor stuk super bij. Vroeg begonnen met Kwintelooijen en Rhenen. Vanuit daar door Amerongen, Leersum, Zeist, Austerlitz en Lage/Hoge Vuursche. Paar keer wat moeten zoeken, met name bij Austerlitz en Soesterduinen. Garmin vond het maar lastig. Na helemaal dolgedraaid te zijn op lage en hoge vuursche maar eens wat gegeten in de kuil. En toen terug. Wel wat angst voor het laatste stuk Leersum, Hoge Ginkel en Amerongen, het beste was er namelijk wel vanaf. Ondanks dat het tempo wat begon te zakken ging het eigenlijk prima. Gecombineerd met foutrijden en aanrijroute net boven de 200km uitgekomen.
https://www.strava.com/activities/3751901662
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Heel knap!! :-q
Boven de 200km is dan toch weer een leuke afstand...zeker na afloop. :D
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Lekker stevig doorgereden. :-q
Devip
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 18 mei 2015, 19:50

Door jullie enthousiasme was ook ik aangestoken om één van mijn mooiere dagen op de fiets te beleven. Dankjewel hiervoor! :-)

https://www.strava.com/activities/3746303743
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Well done.
>22km/h, pittig. Komt door het gemiste stukje Zeist :kiss:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Tja, dat gemiste stukje Zeist lijkt een terugkomend “dingetje” te zijn. Misschien daar een bordje/pijl plaatsen UHR9 route of iets dergelijks. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Devip schreef: ma 13 juli 2020, 12:35 Door jullie enthousiasme was ook ik aangestoken om één van mijn mooiere dagen op de fiets te beleven. Dankjewel hiervoor! :-)

https://www.strava.com/activities/3746303743
Mooi het inmiddels beruchte stukje meegepakt :-q
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie